Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Bugaboo tråden nr 13

Kanonsnyggt regnskydd från axel&ida kanske skulle införskaffas

Det enda jag inte gillar med buggans regnskydd är just i sittdelens fulla läge, när man har sufletten... man vill ju inte fälla ner sufletten hela vägen och ja då blir det inte så bra tycker jag...

Så... vart kan man köpa AIs regnskydd billigast??

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Finasteunge skrev 2008-03-05 08:33:33 följande:
    Vet inte vad vilka färjer ja ska ta. Ska ha brunt och sand i alla fall men vet inte hur.Antingen Brun/sand eller Sand/brun
    Jag skulle välja sandbas och brun topp av den anledningen att man kan få en ljus vagn på sommaren, sandbasen passar till alla topfärger, sen tror jag man tröttnar mindre på sand

Jag har sand/brun i mitt galleri, liggdelen
  • Hannnas
    S a C skrev 2008-03-05 09:25:59 följande:
    Om det regnar när jag går ut brukar jag "flytta bak" pinnarna ett steg i sufletten så att pinnen längst fram bara stödjer regnskyddet. Då blir det jättebra!
    jo men blir det inte lite "fult" då? jag har ju aldrig sufletten maxuppfälld i fullt sittläge, man ser ju nada o drar man bak sufletten så missar man ju ett pinnsteg för regnskyddet?

Eller tänker jag helt galet? har du bild hur du sätter ihop det?

Får spana in dig på stan annars
  • Hannnas
    S a C skrev 2008-03-05 09:49:14 följande:
    Jag tar ur bakre pinnen ur sufletten, flyttar bak främsta pinnen till bakersta hålet i suflettfästena och sätter den lösa pinnen längts fram. Man kan ju inte fälla ner helt då men det syns inte.Knepigt att förklara bra... Men det syns inte iallafall.
    ahhh fattar! Kalassmart! Men inte så "snabbt o smidigt" men klart bästa lösningen för buggans eget regnskydd

TACK
  • Hannnas
    Finasteunge skrev 2008-03-05 19:16:47 följande:
    Va i hagsätra ida åå jag är helt kär i vagnen nu. =D blir å sälja vagnen ja har nu.. blir i alla fall en sand/brun såå snygg =D
    Kuul o du såg kanske att varukorgen är svart undertill, och har ett material som är superlätt att torka av tänkte på det när vi pratade om sandbasen igår
  • Hannnas
    jule skrev 2008-03-05 19:28:07 följande:
    när kan man börja använda sittdel? sonen börjar bli lite missnöjd m att ligga i vagn när han e vaken, verkar som om han vill se mer... han e 4 mån på lördagvet att frågan varit uppe förut men orkar inte gå igenom alla inlägg i gamla tråden...
    Vi började redan vid 2 månader, vår son är oxå en "sittare" och enl BVC går det utmärkt att börja så tidigt med bugaboon
  • Hannnas
    jule skrev 2008-03-05 20:22:07 följande:
    modestyclara å Hannnnah - ok d låter ju som att d e ok då, testa skadar ju inte i värsta fall byter jag tillbaka, va mest rädd för att ryggen skulle belastas fel... men som sagt d e en kille som e väldigt nyfiken på världen å som har varit stabil i nacken mer el mindre sen han föddes, vila på axeln å gosa e inte hans melodi alls...
    så länge du inte använder det fulla sittläget än, ja inte innan han börjar sitta själv iaf så är det ingen fara för ryggen och om han skulle besväras av det så talar han om det
  • Hannnas
    jule skrev 2008-03-05 20:37:08 följande:
    Hannnnah - ja jag tänkte mest på liggandes å halvsittandes helt upprätt känns väldigt upprätt så här tidigt... va mer att kunna ha möjligheten att vinkla upp honom lite när han e vaken vilket han e oftare å oftare i vagnen numer...
    jamen då går det alldeles säkert kanon Måns satt ju i den sen han var 2 mån, det var antingen sittdel eller att köra vagnen med ena handen o bära honom i andra armen som gällde sen har han varit väldigt stabil tidigt, började sitta själv strax efter 4 mån mm, men det borde inte påverka eg...

Lycka till med sittdelen, tror din son kommer älska det
  • Hannnas
    mallan brallan skrev 2008-03-05 21:18:26 följande:
    Chicks, ja har huvudvärk...Min man påminde mig (omfg) idag om att vi ska kränga gamla vagnenå beställa en ny från Babytrader! (nu slipper jag suktas av er, mohaha)Jag har ju sandbas i dagsläget å har testat brun, gul, offvit å sandtopp till den.Å nu känns de liksom "been there, done that". Vad ska vi ha för färg?!Jag är inte mycket för beckers färgkarta ska jag dock tillägga... Så inga crazy blå-grön-röd förslag nu...
    Denim? Gillar iaf jag Sand denim är så fiint, eller hela denimvagnen denimbasen är ju grym
  • Hannnas
    mallan brallan skrev 2008-03-05 21:32:35 följande:
    Hannnah: Ja! Denim å hett... Lottetottan (typ) har offvit åkpåse till, SJUKT snyggt.Meeen mannen råkade få syn på ferrari-bilstolarna på babytrader.eu,så nu vill han ha en helröd vagn... *suck*
    hahahaaa du får väl övertala mannen om hur sjukt snyggt det är med denim och rött
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13