Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Bugaboo tråden nr 13

jessica1979 skrev 2008-04-18 14:57:02 följande:
    Tack så mkt! 17 är höjden eller?
    jo
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    CT65 skrev 2008-04-20 11:11:16 följande:
    När har ni börjat med sittdelen till er baby?
    dryga 2 mån var måns... vägrade då liggdelen hur mkt man än buffade upp... men "halvsittläget" på sittdelen gick kanon och godkändes dessutom av BVC
  • Hannnas
    Dis skrev 2008-04-20 21:06:32 följande:
    Från vilken ålder tycker ni att det är oki att ha barnet i det mest upprätta läget på cammen? Min son är 8 mån nu och verkar vilja sätta sig lite mer upp, försöker dra sig upp i bumperbaren.
    När barnet kan sitta själv stadigt på golvet dessutom kommer din lill säga till om han tycker det är jobbigt efter ett tag och då är det ju bara att fälla bak ett snäpp

Måns har suttit i det fulla sittläget från ca 6 mån... men han har oxå suttit "perfekt" på golvet från 5 mån... sen är det han som avgör hur länge han vill sitta så, man märker ju när han börjar bli trött, kana fram eller kinka
  • Hannnas
    Mållgan skrev 2008-04-21 08:36:38 följande:
    Har läst lite om UV suflett här i tråden? Är det en helt separat suflett eller ett skydd man sätter på den vanliga. Vi ska beställa Bugaboo Cam på onsdag och då får man ju med en "vanlig" suflett. Vi får bebis i augusti så nått form av skydd för solen måste man ju ha och suflett verkar smidigare än att ha en parasoll. Just som någon skrev tidigare, eftersom parasoll kan vara osmidigt om det blåser när man är ute och går.
    jag har en bild på uv-skyddet i mitt galleri det är en separat del som man fäster mellan sufletten och ramen

Duntoffla... såg att det blev "kryp" FINT!
  • Hannnas

ewamarie och martina... vart är det nu man kan köpa brädan? och när kan den börja användas?

• Hannnas
    martina78 skrev 2008-04-21 12:10:09 följande:
    Jag fick hjälp av thj att skaka fram en tiny tot stol och brädan hjälpte kajsan mig med Ja när kan den börja användas - de måste ju kunna sitta och och gärna kunna parera lite med benen alt. hålla i sig i styret så det borde ju vara samma ålder som de kan stå på en ståbräda i största allmänhet...
    ahh tack nä man funderar ju nu när vi funderar på syskon... måns har ju precis passerat 8 månader nu och ja... allra allra tidigast blir det ju syskon när måns är drygt 1 år 5 1/2 mån... men kanske om 1 år... och det känns ju SÅ urtrist att köpa tvillingvagn så man funderar ju på alla alternativ

Annars blir det väl en P&T men det känns lite som att "svära i kyrkan"
  • Hannnas
    Tiiina skrev 2008-04-21 15:58:14 följande:
    Vad använder ni för skötväskor, köpte en jättesnygg från Gaia&co i silver men den va ju asstor när ja fick hem den=(Tips någon=)
    oioi hobo har jag tycker den är kanon, stor men inte för stor, precis lagom till allt man behöver med en liten bäse iaf har bild i mitt galleri, dock med liggdelen då
  • Hannnas
    Duntoffla skrev 2008-04-21 16:16:00 följande:
     Den du har är skitsnygg! Men visst är den ganska dyr? Runt 1000-lappen?
    jo den är rätt dyr, exakt 1000 men värd sitt pris tycker jag men dyr som du säger...
    Tiiina skrev 2008-04-21 16:41:48 följande:
    Svar på #5267sveali.se/index.php/cPath/91 för 799:- köpte jag, kom idag, jättesnygg o bra men jag tyckte att den va för stor, den står liksom på liggdelen, känns som den är störrre än vagnen, haha
    Den är urfin, sett live, men stor o lite bökigare som du säger... men snygg
  • Hannnas
    Duntoffla skrev 2008-04-21 17:14:45 följande:
      Ryms det mycket i den? Har du bara hängt den över styret eller har du några clips att haka fast den med?
    det ryms hur mkt som helst i den! Jag har alltid i:

skötbädden, fodralen med våtservetter (ingår ju ett hårt fodral och ett mjukt och skötbädd), 4 blöjjor, ombyten, Frukt, fruktportioner, burkmat, servetter, mjuka haklappar.

Tidigare hade jag oxå alltid i flaska, vällingdoserare med ersättning, liten termos med kokvatten.

Ja sen ligger ju det "vanliga" i, tjejkrafs som bindor/tampisar, mobil, korthållare, nycklar, mynt, ja sånt däringt

Väskan hänger som smäck rakt över styret, behövs inga clips... om du vill kan jag ta bild hur det ser ut med sittdelen på?
  • Hannnas
    Duntoffla skrev 2008-04-21 18:20:45 följande:
     Det vore supersnällt! Det funkar som sagt med min Skip hop men jag funderar på att byta ändå
    Sådär, tog lite tid, men snodden ville ha mat först sen vägrade han vara utanför bild
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13