Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Bugaboo tråden nr 13

JohannaJ skrev 2008-03-06 09:00:17 följande:
    hej hej,har en cameleon och en son som hatar att ligga ner. Han blir 3 månader nästa vecka. När kan/får/bör man byta till sittdelen? Jag vill ju kunna barnvagnspromenera utan att Hilding skriker sig blå
    Går bra att byta nu Jag bytte när Måns var 2 mån drygt o BVC "godkände" buggan pga ergonomin

Din son kommer att visa om han inte är nöjd eller om nåt är fel
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    kristinaa75 skrev 2008-03-06 16:24:00 följande:
    Jag tycker det är svårt att veta hur man ska ställa in fjädringen. T väger snart 9 kg och nu har vi satt det på hack 3, ( tänker att vi alltid har lite packning med också) Vad har ni andra på , hur ska man tänka? Vad är bäst för lite eller för mycket fjädring eller är det en smaksak bara?
    Står att det ska vara 1 hack / 5kg packning (bebis, skötväska, mm)

Jag har min på hack nr 2, sonen väger 7,5...
  • Hannnas

Kajsan... håller med mallan brallan... flytta låter som enda alternativet

*trodde vi hade världens minsta hiss*nedpetad*

• Hannnas

slma... niiiice Räcka ut tungan

Kikar på tyger till en suflett, har hittat ett guldigt barocktyg? och ett matchande randigt att ha på insidan... vad tror ni om det?? till sandbas?

• Hannnas

Stargirl... har du hört nåt ang ryktet om en tvillingvagn från Bugaboo? När den isf kan tänkas lanseras?

• Hannnas
    thj skrev 2008-03-08 09:04:10 följande:
    Gog Morgon alla goa vännerKan inte ni hjälpa mig att överaska min syrra idagHon fyller och jag tänkte att hennes GB skulle fyllas med GRATTIS!!Snälla hjälp mig med detta RONTIN heter hon här på FL.Kramizzar
    Självklart, hur "gammal" blir hon, el det kanske är oviktigt
  • Hannnas
    MsPink skrev 2008-03-10 08:57:07 följande:
    Hej! Jag och mannen har så gott som bestämt oss för att köpa en cameleon. Tycker den verkar fantastisk på många sätt, lätt, liten och smidig. Nu är det så att vissa familjemedlemmar har vissa åsikter, bl a att det ska va väldigt svårt att köra med svängbara hjul. Vi har varit o provkört, men de menar på att det är skillnad när det ligger en bebis i.. Även om man bestämt sig är det svårt att låta bli att lyssna på andra. Vagnen kostar ju en hel del... Skulle va kul att höra va ni säger med erfarenhet av att köra den! Tack..
    Oj, "svårkörd" det argumentet har jag då aldrig hört förut

Nä jag skulle säga att den är extremt lättkörd Är det några vagnar som är "svårkörda" så är det väl 4-hjulingar med alla stela enl mig iaf.

Buggan är kanonlättkörd, man kan gå in och ut genom dörrar utan att andra håller upp den. Man kör enkelt med en hand och håller upp med den andra.

Den tar bra mkt mindre plats än "klassiska" vagnar

Vändbart styre och vändbar sits ger fler möjligheter, då man kan köra med de stora fram i ruffigare terräng.

Vagnen är LÄTT, inte en tung och svårstyrd sak.

Sittdelen är ergonomisk, vilket gör att du kan använda den tidigare än på en vanlig vagn.

ENDA neg är:

Varukorgen är svåråtkomlig med liggdelen på (vilken man har kort tid ändå, jag hade inga bekymmer med det iaf)

Däcken kan vara svåra att pumpa (men det gäller bara gamla chassit, nya är foamdäck)

Det finns för fåå färger att välja mellan, man vill ju byta med allt o det är beroendeframkallande

Ibland undrar man vem man är mest kär i, maken eller vagnen

Nä jag skulle inte byta min Cam mot en annan vagn om jag så fick dem...
  • Hannnas

Mamma på vift..... jag hade gjort som ovanstående... satt tillbaks liggdelen och provat om ett tag igen sitter M än?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13