Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Bugaboo tråden nr 13

Teschty skrev 2008-04-11 15:24:38 följande:
    Nån som vill råda mig till hur jag ska göra med sittvagnsdelen?Alvin verkar så missnöjd att ligga i vagnen nu, men jag tycker han känns för liten att byta till sittdelen (hönmamma här, man har ju hört mycket om ryggar o bla bla) Har testat sittdelen 1 gång o han verkade gilla det.Han e 4 månader nästa vecka och mycket stadig och stark...vad ska jag göra tycker ni?

BYT, jag bytte när måns var 2 månader, hade inte gått en dag med liggdelen till... jag fick bära honom på en arm o köra vagnen med den andra, det var mitt alternativ. Iom att buggans sittdel är ergonomiskt behöver du INTE oroa dig för lillens rygg, han ligger bättre i den än i andra vagnar, o förmodligen skönare än i liggdelen med

Det som pratas ang ryggar gäller vanliga L-formade sittdelar på "vanliga" vagnar, alltså inte buggans ergonomiska sits dessutom kommer din Alvin säga ifrån om han tycker det är jobbigt att sitta och på ett vips så har du ju fullt liggläge sen behöver du ju inte använda det fulla sittläget än utan halvsitt

Så mitt råd är; BYT om Alvin är mer nöjd med sittdelen

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    mamma2003 skrev 2008-04-11 18:22:55 följande:
    Rapport från Baby- och barnmässan i Göteborg: En stor besvikelse på Bugaboo-fronten. Nog för att det var många "privata" Buggor ute och blev rastade men bara en monter hade en liten Cameleon undangömd bakom en P&T. Trist. Däremot såg jag den nya ljusa blå IRL som jag lagt undan en peng i ett särskilt fack i plånboken för att köpa men ångrade mig. Den föll mig inte alls i smaken *sorry ni som har den*Spanade nyfiket och skeptiskt in nya Bugaboo-kopian; zero2four. Första kopian som faktiskt gått att jämföra med Bugaboo. Jag menar First Wheels och Baby Travel Smart och de där, det är som att jämföra en personbil och en cykel tycker jag. Men den här var inte så illa som jag hade trott, även om det såvitt jag kan bedöma är en sämre kopia. Priset blir 6.000:- för en duo och vagnen har en fördel som Bugaboo inte har; den går att fälla i en del. Superlätt!Taskig bild Så även om jag skulle välja Bugaboo så kommer jag inte fnysa jättemycket åt den här lilla utmanaren.Och så till sist, stötte på Jule på mässan *vinkar*. Söt som socker är hon, bara så ni vet .
    tack för rapport... är det värt att ta sig dit alls tycker du? funderar på att överge en sjuk make imorgon men vill ju veta om det är värt det
  • Hannnas
    mamma2003 skrev 2008-04-11 21:07:33 följande:
    Det är alltid värt det, tycker jag, att fly från vardagen lite . Men visst är det skränigt och trångt. Jag är i alla fall glad att jag åkte dit, och jag har ändå 14 mil att köra . Fyllde också vagnen med gratisgrejor...
    ja det är ju det ja får kolla hur maken mår imorgon, om man kan smita ifrån, tack
  • Hannnas
    sofie3 skrev 2008-04-11 21:35:18 följande:
    Är vagnen körbar med en hand?? Brukar hålla lilltjejen i handen.. någon som haft både uj och BB som kan berätta vilken som är mest lättkörd?
    Kanon att köra med en hand, en av anledningarna att jag äääälskar den!! hade inte fungerat annars i min värld o då tilläggs att jag har svaga händer, handleder o är vek o mesig
  • Hannnas

mollan... länkarna fungerar ej

Tillbaks från babymässan i gbg... tycker det var rätt trist, ingen buggamonter (visste jag ju iof) o såg inte röken av en enda bugga mer än besökarnas. Enda som gav mig nåt var Ida&xel deras bärsele... såå liten o smidig ryggsele, funderar på den nu

Kikade på zero2four med... men jag gillade den inte alls, tyckte den kändes plastig, knarrig o en typisk kopia... fattar eg inte hur man får kopiera en annan vagn så mkt och att man kan göra det och sänka kvaliten så och ändå hålla ett såpass högt pris. För vem köper en sån??

• Hannnas

Pinsam fråga men vad har man eg sittdynan till, menar vad är funktionen? Kalassnygga är de ju!!

• Hannnas
    jule skrev 2008-04-12 16:13:57 följande:
    lite mjukare å varmare att sitta på kanske, skulle tro d iaf...för övrigt håller jag m dig ang zero2four, lustigt va att monter personalen inte visste hur den skulle fällas när mässan starta i fredax , svårt att marknadsföra en grej då när man knappt vet va d e...
    jo mjukare men undrans om det behövs? än har han ju så mkt ytterkläder men ja... snygga som sjuttan är de iaf

hahaaaa är det sant? pinsamt o jag fattar inte hur någon kan lägga så mkt pengar för den med tanke på kvallan, allt som saknades och ja, man kan ju inte byta färger (väl?) när man kan få buggan för dryga 1000 mer bara...
  • Hannnas
    Stargirl skrev 2008-04-12 16:17:57 följande:
    Vad kostar den? *nyfiken*
    6000
    jessica1979 skrev 2008-04-12 16:18:47 följande:
    Ni som sett grå/off-white och grå/sand i verkligheten? Vilken är snyggast? Stämmer det att barnet blir bländat om man har off-white suffletten? Blir off-white smutsigare än sand? Många frågor som vanligt Eftersöker privatbilder på grå/off-white med om nån har....

Båda är ursnygga mest en smaksak vad man gillar där tror jag iaf själv hade jag valt grå/offwhite av de två kombosen.

• Hannnas
    Stargirl skrev 2008-04-12 16:25:42 följande:
    Oj....dyrt...Är det inkl liggdel och sittdel? JAg undrar oxå vem som köper den. Men det finns ju köpare till allt skit. Emmaljungas camo mönster. Jag trodde inte att sånt var säljbart. Men man ser sånna lite då och då.
    frågade tyvärr inte på mässan då det var så mkt folk där utan denna siffra har jag snappat upp tidigare och som jag förstått ingår både ligg o sitt då.

Såg EL camomönster idag

Som du säger finns det köpare till allt, men man undrar ju verkligen om den har så stor marknad... finns ju billigare "kopior" och liknande vagnar... sen kan man ju undra vad den får för andrahandsvärde, men det lär väl visa sig.
  • Hannnas
    jessica1979 skrev 2008-04-12 16:33:14 följande:
    Jo, så är det väl....alltid Men har beslutsångest ju! Tror jag såg grå/offwhite på mässan idag och var det den så tycker jag nog den var strået vassare än sanden, men det är ju det där om barnet bländas då....
    ahh du var där idag, såg du oss
    Stargirl skrev 2008-04-12 16:33:37 följande:
    Typ City elite går ju knappt att sälja ens när de reas ut. Men det finns nog köpare till allt. Men jag har svårare att tro att ngn frisk människa köper en kopia för 6000 när man kan få orginalet för 8700 men det är Babyproffsens egen produkt så de kommer säkert köra kampanjer etc.

jo som de gör med de mesta sen blir det kanske årsmodeller på denna variant med, vem vet

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13