Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo tråden nr 13

mamma2003 skrev 2008-04-09 16:59:12 följande:
    Först och främst måste man köpa ramen för 1.200:-. Sen får man klä på den. Om man skall ha den som sittvagn blir det 2.320:- i butik för klädsel.
    mamma2003 skrev 2008-04-09 17:01:48 följande:
    Just det, och så sufflettpinnar och sufflettfästen kostar 180:-. Och störtbågen kostar 220:- *glömde hälften*
     OK. Så det totala priset blir då runt 4000?
    mamma2003 skrev 2008-04-09 16:59:58 följande:
    En vecka ungefär.
     Tack! Har du själv köpt din därifrån? Vad blev det totala priset i så fall omräknat till SEK?
  • Duntoffla
    mamma2003 skrev 2008-04-09 18:18:49 följande:
    Totala priset förutom chassit blir ungefär 4.000:-, stämmer. Men då ingår ingen liggdel heller. Den kostar en del, kanske 1.700:-. Gör ju en del för andra(tredje)handsvärdet.Jag köpte från babytrader men det var mer än ett år sedan. Då kostade den 6.900:-. Många som har köpt nu men jag tror den har blivit dyrare, har inte hängt med så noga i diskussionerna omkring detta.
     Tack för svaren!
  • Duntoffla
    Bellahhh skrev 2008-04-09 18:26:31 följande:
    Vad kostar en cam från babytrader just nu? i svenska kronor?
    Jag kollade nu och den kostar 829 Euro vilket om man kollar med Forex tabell borde bli ca 7900 kr
  • Duntoffla
    Unna skrev 2008-04-09 18:30:58 följande:
    Jag beställde en förra veckan, med 50 euro nykundsrabatt blev det 779 euro. 7301 kr drogs från mitt konto.
     Ok. bra att veta. Nykundsrabatt-får man det automatiskt?
  • Duntoffla
    Unna skrev 2008-04-09 18:48:33 följande:
    Det står ju om den nu på hemsidans förstasida, vet inte om man får den när man registrerar sig? Annars kan man maila dem och fråga. Jag fick en gammal av en som handlat där förut, och den funkade förra veckan i alla fall!
    Ok. Ska kolla
    Bellahhh skrev 2008-04-09 18:34:19 följande:
    nej inte alltid 7900 utan rabatt ?
     Jag får om jag kör Forex omvandlare till ca 7900.
  • Duntoffla
    Bellahhh skrev 2008-04-09 20:11:01 följande:
    ja men är det utan rabatten?Vad är rimligt att ta för en gecko använd 5 ggr inköpt för ca 3 veckor sedan, svart? tusen kronor under org. inköpspris är väl ok?
     Ja, det är utan rabatten. Med rabatten blir det ca 7400.

kolla på Forex.se och skriv in Euro på köpa.
  • Duntoffla
    Bellahhh skrev 2008-04-09 20:17:25 följande:
    Bra tack :)Förlorar man mkt på att skippa liggdelen? För andrahandsvärdet? Vad tror ni?
     Jag undrar om man inte gör det. Förlorar alltså.

Är sugen på att beställa en från Holland men undrar om det blir struligt om något händer med vagnen? Så knepigt att veta.
  • Duntoffla
    NovJenny skrev 2008-04-09 20:56:00 följande:
    Jag har beställt från babytrader och det har aldrig varit problem med reklamationer eller kontakt. Allt har fungerat så himla bra och de är otroligt snabba på att svara via mail.
     Hej Jenny! Är du här också? OK. bra att veta om babytrader. Vad har du för vagn? Visst skulle du byta nu med lillan?
  • Duntoffla
    martina78 skrev 2008-04-09 22:20:02 följande:
    Har haft mistral s, fun och bugaboo cameleon och kan säga att bugaboo vinner med hästlängder.... För det första är det så lätt att klicka loss och vända hela sitt/liggdelen att jag aldrig fällt över styret av den anledningen (solen/vinden) förstår inte riktigt vad du vill lägga brevid barnet så den frågan kan jag inte svara på skålade sitsen är ergonomisk så det är ingen fara för barnets rygg och ja de sover bra så, min lille sover annars bara på mage men i sittdelen kan han glåsa på i flera timmar plus att de kasar aldrig ner som de kan göra i "vanliga" sittdelar och somnar de sittande är det superlätt att bara fälla sitsen utan att det är risk för att barnet vaknar när sittställnignen ändras...mistral s är stor och tung pga det vändbara styret, fun är lättare och smidigare än mistral s men gemensamt för dem är (tycker jag iaf) att det är onödigt mycket tyg inne i sufletten som alltid fastnar och krånglar till ändring av sittställningen plus att min 2,5 åring får inte plats i fun på ett bekvämt sätt men hon sitter/ligger som en prinsessa i Cammen Summan blir - slå till på en Cameleon, den räcker längst,är lättast på många olika sätt bla tyngdmässigt, hur man ändrar sittställning, vänder sitsen mm mm Lycka till i djungeln och kom gärna med fler frågor
     Vilka bra frågor och svar! Hade samma funderingar. Tackar för hjälpen jag med!
  • Duntoffla
    willezmamma skrev 2008-04-09 22:39:56 följande:
    Nu har även min cam lossnat på höger sida i handtaget  ...mejlade babytrader igår och fick svar idag att de skickar ett nytt chassi inom 3-4veckor! Så jag kan bara hålla med om att babytrader är snabba på att svara och inga problem med reklamationer som det verkar
     Har det varit problem med handtagen alltså? På nya årsmodellen?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13