Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo tråden nr 13

mamma2003 skrev 2008-04-10 10:32:56 följande:
    Åkpåsar och annat ingår aldrig, och jag har inte hört någon som lyckats deala sig till i Sverige. Undantagsvis har någon butik haft kampanj, typ halva priset på åkpåse vid köp av vagn men egentligen är det nog inte tillåtet. De där kommersiella jättarna förbjuder nämligen återförsäljarna att sätta egna priser (eg olagligt). Holland verkar göra lite mer som de vill så där lönar det sig definitivt att köpa. Ca 1.500 billigare blir vagnen och tillbehören är kanske 20 % billigare än i Sverige. Så ju mer tillbehör du köper desto mer sparar du.
     Ok. Jag ska provköra en bugga idag och fastnar jag så blir det nog en beställning senare.
  • Duntoffla
    mallan brallan skrev 2008-04-10 20:36:08 följande:
    Angående defekta chassin å olika standard i US/EU:Jag har ju som sagt snackat en del med Neiman Marcus i NYoch senast frågade jag dom om inte dom kunde testdra i handtaget innandom sände iväg min vagn över atlanten.Då säger dom att dom inte hört talas om detta fel och att det inte fannsnågon anledning att packa upp hela vagnen för att testa ett helt handtag?! Hur skumt är inte det...?
     Det låter ju lite skumt. Det är väl inte så mycket begärt om man beställer en sån dyr sak?

Hur är det nu med det här med handtagen? Verkar som om många haft problem? Vad exakt är problemet? Är de skeva?  Är det på 2008 modeller?

Hur lång tid har ni som fått dåliga chassi fått vänta på nya från Babytrader? Vågar man beställa?
  • Duntoffla
    modestyclara skrev 2008-04-10 21:22:53 följande:
    Problemet är att ena sidan liksom glider vid belastning så att handtaget blir skevt. Det släpper ju aldrig helt men är lit eobehagligt om man drar upp vagnen för en trappa exempelvis och det glider ut. Detta är ett problem som kan visa sig efter några månader eller på en gång så det är ju svårt att veta om man fått ett helt chassi.Det tar några veckor att få ett nytt chassi från Babytrader. Men det är ingen fara att använda det trasiga under tiden eftersom handtaget aldrig kan släppa helt.
     Ok. Men hur funkar det? Behåller man det gamla "dåliga" alltså? Man behöver inte returnera det till babytrader sen? Har du beställt själv därifrån? Nöjd? Vem står för paketet under transporten hit? (om det skulle komma bort)
  • Duntoffla
    Hs Bobbo skrev 2008-04-10 21:43:54 följande:
    Vi är några som haft mycket problem med dem. De är supernice med offerter o bra pris om man handlar mycket, men sen börjar väntan... som sagt så beställde jag mina saker (Cam, massor m tillbehör - typ alla, MaxiCosi babyskydd plus bas) i början av augusti och skulle få bebis i slutet av oktober. En vecka innan bäbisen kom krävde jag av dem att få åtminstone vagnen, annars skulle jag häva köpet. Vagnen kom, med en Teutonia-åkpåse eftersom de ej fick tag i en BB, detta sedan de ifrågasatt om jag verkligen behövde påsen då... sen har jag mailat - jag lovar - 30 gånger minst om resten av grejerna. Jag har varit i kontakt m Bugaboo själva tre gånger, två gånger kom de mest akuta grejerna fr PP någon dag senare, men sist svarade BB mig att de ingenting kunde göra o att de ej hade ngn utestående order på någon butik. Efter PP fått detta till sig kom svaret att nu har vi grejerna, ska vi skicka? Ja gör det - och det tog ytterligare fyra veckor innan nåt kom. Ännu saknar jag parasollet men har två par vinterdäck och två uppsättningar adaptrar, men ingen kompensation. Och jag har hävt köpet ett tiotal gånger och krävt pengarna tillbaka utan resultat. Min historia kanske är extremt olycksam, men jag vet att det varit fler här som fått tjata till sig grejerna. Och som sagt, deras allmänna villkor, numer, ger kunden ingen rätt att häva köp eller kräva leverans om PP ej håller sin angivna leveranstid. Välj Babytrader!!! En sak till, de allra flesta gångerna har jag fått maila fem gånger minst, och till slut bli riktigt otrevlig, innan de ens bemödat sig med att svara mig...
     Oj! Verkar jättestruligt! Blir definitivt babytrader om det blir någon beställning.

Är de bra? Snabba? Säkra?
  • Duntoffla
    Unna skrev 2008-04-11 09:08:09 följande:
    Nu är jag så glad! Beställde en Cam från Babytrader torsdag kväll förra veckan, och igår torsdag hämtade vi den från Posten!! (de hade varit här med den, men vi har ingen porttelefon, så jag missade den trots att jag satt hemma...)Det är en grå/brun och handtaget verkar vara helt!Var så nervös över det, men både jag och min pojkvän har provat att dra utan att det glider, så förhoppningsvis funkar det. Visst, det kan ju visa sig efter en tids användning, men det får vi ju se då. Barnet kommer i juli, men vi kommer nog testa den lite när vi tar hand om en kompis barn. Det är tillverkat nov-07.
     Får jag fråga vad du fick betala för den?
  • Duntoffla
    Unna skrev 2008-04-13 16:30:55 följande:
    Jag beställde min torsdag kväll, nästa torsdag stod den i vårt vardagsrum.(På onsdagen var de utanför mitt hus med den, men jag har ingen porttelefon, så de kunde inte lämna den utan körde med den till Posten företagscenter där jag hämtade den dagen efter. Avi kom i brevlådan på torsdagen.)
     Levereras de alltså till dörr om man är hemma? Trodde den kom direkt till Posten?
    Vad ingår i själva vagnköpet? (har beställt men blev plötsligt osäker på vad som kommer)
  • Duntoffla
    artan060914 skrev 2008-04-13 17:03:17 följande:
    Jag beställde min på söndag natten och den levererades till dörren på fredagen.Jag beställde en cam och då kom chassi, sittdel, liggdel med suflett och en varukorg.
    Ok. Tack! Ännu bättre att de kommer direkt till dörren ju.

Har du haft problem med chassit? Det känns ju som om man får vänta sig det. Jobbigt att behöva byta. Fattar inte att Bugaboo återkallar från den produktionen som haft felet.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13