Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo tråden nr 13

Sitter ju och funderar på en Cameleon. Om det nu blir en, vad är snyggast och mest användbart?

En sand-brun
    En grå-svart
    En grå-orange

Finns det föresten inte svart-grå?

Är det bättre att satsa på en lite mer neutral färg i ligg och sittdel och sen pimpa till sittdelen som i mitt fall är den som ska användas? Eller ska man gå wild på en gång med risk för att det kan bli svårare vid en eventuell försäljning?

• Duntoffla
    mamma2003 skrev 2008-04-10 08:26:35 följande:
    Svart bas / grå topp finns inte. Inget av dem.Personligen tycker jag att förstahandsvärdet är mycket viktigare än andrahandsvärdet, dvs hur jag själv trivs med vagnen. Att köpa något så dyrt i en färg eller modell som någon annan kan tänkas gilla är helt uteslutet för mig. Go wild vetja!
    Det är sant men det jag ex funderar på är en grå bas med orange topp. snyggt i sittdelen men inte lika i liggdelen. Då är det ju frågan om jag ska köpa grå/svart ex och istället köpa ny topp till sittdelen? Eller om jag ska ta sand-brun som är snygg i bägge men kanske lite tråkig?

vad har du själv?
  • Duntoffla

Den var ju snyggare än jag trott med orange topp på liggdelen.
    Om man nu skulle vilja byta toppen på liggdelen ( om man får fler barn ) går det då? Finns det toppklädsel till liggdelar också? Vad kostar sånt?

Har du beställt din?

• Duntoffla
    JohannaJ skrev 2008-04-10 08:35:58 följande:
    det går att byta komplett kostar det 1000 för ny top.jag har:grå/offwhitegrå/mörkblå
     OK. Det är bra att veta. Det skulle iofs inte vara aktuellt med en ny liggdelstopp förrän ett ev till barn.

har du ingen bild på din vagn?
  • Duntoffla
    zarahz skrev 2008-04-10 08:47:21 följande:
    Jag tycker att det e skitbra!! Regnar det lite så e det bara att borsta bort det..... kan tänka mig att om man har canvas i sittdelen så kan det bli lite halkigt men som sagt, jag vet inte utan spekulerar lite!!!
     Ok. För det var just lite duggregn som jag undrade om. Canvas kanske iofs suger upp det mer än fleece som går att borsta av.
  • Duntoffla
    Linda23 skrev 2008-04-10 09:16:11 följande:
    Vi har canvas och valde det för att det verkar mer slitstarkt än fleece, mer hållbart helt enkelt. Än har jag inte haft den ute i regn men kan absolut inte tänka mig att den suger upp vatten, tvärtom. Mycket lätt att torka av också, kan tänka mig att det är svårare på fleece. När vi köpte den sa personalen att det hur som helst är viktigt att man använder regnskydd för att skydda vagnens alla delar, vilket tydligen gäller för alla vagnar.
    Ok. Ja, det är klart. Regnar det så brukar man ju ha regnskydd ändå. Om det inte bara kommer några droppar. svårt val. *funderar vidare*
  • Duntoffla
    mamma2003 skrev 2008-04-10 10:13:01 följande:
    Oj, oj, oj, är du säker på att du vill veta mina kombos? *kolla inventarielistan* Jag har Frog (två st) så då är det lite andra färger som gäller. Men jag baser i följande färger: denim, sand, röd och svart. Även suffletter i dessa färger eftersom det är Frogklädslar, samt en extra orange Frogsufflett. Sen toppar (Cameleon): brun, rosa, gul och röd. Sommarsufflett orange och grön. Åkpåsar röd, grön och svart (Frog). Ja, och lägger man till alla tillbehör såsom bagclips, UV-skydd, ståbräda, mugghållare och parasoll så kostar antagligen min Bugaboo-park mer än min mans motorcykel . Säg inget till honom!Och det värsta är att i morgon skall jag på Baby- och Barnmässan i Göteborg och klämma på en brun åkpåse och nya ljusblå toppen *skall passa på att anmäla mig till ABM (Anonyma Bugaboo Missbrukare)*
     Hahaha...shit vad med prylar!!

När man köper vagn i Sverige-är det alltid bara själva sitt och liggdel som ingår då? (om man inte lyckas deala till sig mer) Alltså aldrig åkpåsar? Funderar på om det blir billigare från Holland eller inte?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13