Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Bugaboo tråden nr 13

Finessan skrev 2008-05-01 22:17:13 följande:
    Duntoffla, vilken jättefin suflett du har sytt! Längtar efter min Cam, men den dröjer ett tag till...
     Tack! Har du beställt den i svensk butik eller utomlands? Vilka färger blev det?
  • Duntoffla
    Finessan skrev 2008-05-01 22:25:08 följande:
    Jag beställde den här hemma hos Simple World. Fick 10 % så då fick det bli det istf Babytrader. Brun bas och sand topp. Känns som ett bra val för oss. Ska fixa en Oioi Hobo till så blir det perfekt sen.
     Snyggt! Ja, jag gillar min nya OiOi Hobo så den kan jag rekomendera. Sen kommer även min Petunia passa bra till.
    Kajsan skrev 2008-05-01 22:25:27 följande:
    Jag är bara sååå ledsen över att det verkar omöjligt att sy till Been
    Suflett? Ja, det är nog ännu krångligare än Cam tyvärr
  • Duntoffla
    mollan nu skrev 2008-05-01 22:35:41 följande:
    Jag som sett några hemma sydda på ebay tänkte att det kanske inte är så svårt. Ska hämta hem vår bee i morgon så jag vet inte riktigt hur den ser ut vid fästena
    Är man duktig så kan man säkert klura ut det. Jag är tyvärr inte någon sömmerska. Tror också att fästena kan vara lite kluriga
  • Duntoffla
    AnniPanni skrev 2008-05-01 22:44:37 följande:
    Fick lite funderingar över en annons på tradera...brun klädsel till camen men det står också att allt skickar ifrån USA. Passar de amerikanska toppklädslarna på de europeiska vagnarna?Har för mig att jag läst någonstans att deras bälten sitter annorlunda eller är jag helt ute och vimsar nu?
    Jag har också för mig att någon här sagt att bältena är annorlunda där.
    mollan nu skrev 2008-05-01 22:44:57 följande:
    kanske kan lura mamsen till att sy en suflett, hon har jobbat som sömmerska flera år så hon kanske klarar det.Vet du hur fästena funkar, är det som knapphål?
    Ja, hon kan säkert! Jag har ingen aning om fästena tyvärr. Har ingen Bee själv men tycker enligt bild att det ser lite svårt ut....
  • Duntoffla
    flowerLowa skrev 2008-05-01 22:39:50 följande:
    hej svejs! har kollat eran bild-tråd och tycker att vagnarna är SÅÅ snygga!!!  jag undrar var ni får tag på de snygga personliga suffletterna.. syr ni själva.. tror jag läste nån som hade hittat på blocket, men jag hittade inget där när jag sökte... är ni alla så duktiga på att sy?? får man göra en beställning???
     Finns kanske några här som syr åt andra...
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2008-05-01 23:21:35 följande:
    Stora lilla J här på FL är riktigt duktig och hon satt och jobbade med bee suflet en hel helg innan hon fick ge upp.Den är mycket lurigare än Cam sufletten...
     Det kan jag tänka mig. Jag tyckte Cam-sufletten var tillräckligt jobbig. Dock håller jag nu på med en gul fleece suflett till min Cam. Vi får väl se hur den blir...
  • Duntoffla
    Bellahhh skrev 2008-05-02 08:04:30 följande:
    Åh nu ska jag snart cykla till posten å hämta min silversuflett till geckon :D Spännande! Hoppas det blir snyggt !
     Åh, tjusigt!
  • Duntoffla
    Aprilbäbis skrev 2008-05-02 16:48:34 följande:
    Frågade i en annan tråd om vad skillnaden mellan en cameleon 06:a och 08:a är. Jag funderar på att köpa en begagnad 06:a, är det stor skillnad på vagnarna? Födelar nackdelar!? Måste ju fråga här oxå när jag hittade experterna!
    Kolla länken till FAQ i trådstarten. Tror att de nya skillnaderna står där. Det enda jag vet (och jag är ny på Buggor) är själva chassit. Det är annorlunda spännen där man höjer och sänker handtaget, tror bromsen ser lite annorlunda ut samt att "död-mansgreppet" är svart istället för vitt. Tror jag...
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2008-05-02 17:34:33 följande:
    Säkerhetsremmen är svart på gamla modellen oxå, bara vitt där texten står på trycket om.
    Aha! Du ser! Jag hade inte så bra koll
  • Duntoffla
    majo78 skrev 2008-05-02 19:22:49 följande:
    Kikar in här som nybliven bugga-ägare (igen) Sitter och funderar på en ny skötväska och gillar verkligen Petunia Pickle Bottom väskorna. Är det någon här i tråden som har en sån och vad tycker ni om dem?Var kan man köpa? Blir det billigare att beställa från USA t ex?
    Grattis! Jag har en Petunia på gång men tyvärr inte hemma än. De är verkligen snygga! Däremot får jag för mig att de inte är så stora dvs ryms lika mycket som ex en Skip Hop. Men det återstår väl att se. Har du spanat in någon speciell? Vet att de finns på Barnbutiken att kolla på om du vill klämma på en
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13