Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

leson76 skrev 2008-04-10 15:30:16 följande:
    Jag vill oxå ha en Bee med åkpåse och väska för 495 EUR....men har inte fått något svar från plingeling än :(x x bndfecv
    Hahaha, har du hjälp vid tangentbordet?
  • Fröken Småland
    Suri skrev 2008-04-10 21:52:17 följande:
    Mallan, vad hardu beställt? Vad ingår?Jag har försökt räkna lite... Om man köper en vagn (inte silver) så går den på 5400. (Man var tvungen att köpa toppklädseln till för 99$ (om jag fattat det rätt). Om jag sedan köper fotmuff, solsuflett och en transportväska så blir det typ 7100kr. Känns det inte väldigt billigt. Har jag räknat fel?Men om man behöver reklamera? Vågar man köpa vagn så långt borta?
    Det ÄR väldigt billigt i förhållande till svenska priser. Reklamation.... Ja, det är alltid en chansning. Förutom chassina som varit trubbel med är det väldigt sällan Bugaboo har några allvarligare reklamationer. Men en Cameleon i Sverige kostar 8.700:- och du kan köpa en hel del reservdelar innan du kommer upp i de pengarna.

Du skall tänka på att selen sitter annorlunda på den amerikanska modellen, det är det enda som skiljer. På den europeiska sitter selen på själva ramen medan på den amerikanska så sitter den fastsydd i sittdelsbasen. Det gör att europeiska topptyger inte passar på den amerikanska sittdelen (om du skulle vilja byta färg alltså). Tvärtom går bra. Däremot har åkpåsarna hål för båda varianterna.
  • Fröken Småland
    mini2007 skrev 2008-04-11 02:33:29 följande:
    Mamma 2003- Du verkar ju ha stenkoll; Vad är skillnaden om man köper en Bee i USA? Eller ser den likadan ut som en europeisk? Det där med topptyger gäller väl bara Cam? Finns Bee transportväska i USA?Andra som vet får oxå gärna svara ;D
    Hahaha, med smicker kommer man långt... . Tyvärr har jag inte någon superkoll på det du frågar om. Bee ser dock likadan ut överallt, skiljer ingenting, inte på suffletten heller. Topptygernas kompabilitet (eller snarare brist på sådan) gäller alltså bara Cameleon (och Frog antar jag).

Transportväskan.... Måste bolla över till någon annan.
  • Fröken Småland

Rapport från Baby- och barnmässan i Göteborg: En stor besvikelse på Bugaboo-fronten. Nog för att det var många "privata" Buggor ute och blev rastade men bara en monter hade en liten Cameleon undangömd bakom en P&T. Trist. Däremot såg jag den nya ljusa blå IRL som jag lagt undan en peng i ett särskilt fack i plånboken för att köpa men ångrade mig. Den föll mig inte alls i smaken *sorry ni som har den*

Spanade nyfiket och skeptiskt in nya Bugaboo-kopian; zero2four. Första kopian som faktiskt gått att jämföra med Bugaboo. Jag menar First Wheels och Baby Travel Smart och de där, det är som att jämföra en personbil och en cykel tycker jag. Men den här var inte så illa som jag hade trott, även om det såvitt jag kan bedöma är en sämre kopia. Priset blir 6.000:- för en duo och vagnen har en fördel som Bugaboo inte har; den går att fälla i en del. Superlätt!

Zero2fourTaskig bild

Så även om jag skulle välja Bugaboo så kommer jag inte fnysa jättemycket åt den här lilla utmanaren.

Och så till sist, stötte på Jule på mässan *vinkar*. Söt som socker är hon, bara så ni vet .

• Fröken Småland
    sofie3 skrev 2008-04-11 18:34:16 följande:
    Hej på er..Nu måste jag bara fråga experterna Har ej UJ -07 med bumperbar och stormcover. Pratat med en tjej via blocket som har en cam köpt sept-07 är det ett bra pris att lägga 1600:- i mellanskillnad?Tyvärr så är det sand bas och vill helst ha en mörkgrå.. fy mår nästan dåligt pga beslutsångest.. Va tycker ni?Tacksam för svar..
    Vad uppskattar du själv att din vagn är värd? En cameleon som är använd ett drygt halvår borde vara värd omkr 6.000-6.500:- beroende på skick.

Hade jag varit som du så hade jag väntat tills det dyket upp en grå. Eller låt bli att byta, bara köp en Bugaboo och sälj din UJ så får du det du helst vill ha.
  • Fröken Småland
    Hannnas skrev 2008-04-11 19:54:53 följande:
    tack för rapport... är det värt att ta sig dit alls tycker du? funderar på att överge en sjuk make imorgon men vill ju veta om det är värt det
    Det är alltid värt det, tycker jag, att fly från vardagen lite . Men visst är det skränigt och trångt. Jag är i alla fall glad att jag åkte dit, och jag har ändå 14 mil att köra . Fyllde också vagnen med gratisgrejor...
  • Fröken Småland
    Hannnas skrev 2008-04-11 21:10:14 följande:
    ja det är ju det ja får kolla hur maken mår imorgon, om man kan smita ifrån, tack
    Ähhh, de är ju alltid så dåliga! En stund får han väl klara sig utan sin Florence Nightingale. Ta med lillgrabben så slipper ni lyssna på gnället .
  • Fröken Småland
    jule skrev 2008-04-12 13:06:30 följande:
    *rodnar* tack snälla, va söt du e du e inte så illa självtömde du plånboken el fick du behålla slantarna vi gav upp ganska snart fetr att jag stött på dig andra gången va helt slut å magen knorra oupphörligt... ha en underbar helg *kram*
    Hittade absolut ingenting, fanns ju inga Bugaboo-tillbehör till salu ju! Och förresten så har jag väl de flesta *viskar så inte min man hör*.

Förresten så gick jag precis efter dig. När jag höll på att lasta i vagnen i bilen så såg jag en svartvit tunika fladdra förbi vid ett övergångsställe en bit bort och tänkte att "där går ju fröken Västergötland". Men sen såg jag Frogen och insåg att det var du .
  • Fröken Småland
    modestyclara skrev 2008-04-12 20:11:20 följande:
    Jag satt och tittade på handtaget på min vagn när jag åkte buss. Jag har ju en sån där ny cam med defekt handtag. Då såg jag att de små stjärnskruvarna på insidan av snäppfästena satt helt löst. Jag kunde skruva i dem med nageln... Undrar om det är för att skruvarna lossnar som handtaget glider? Isåfall borde det ju bara vara att skruva i dem igen?
    Det räcker tyvärr inte... Har provat.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13