Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

gbg77 skrev 2008-04-15 15:20:44 följande:
    men om jag hade på det lägsta när han va nyfödd o nu kanske han väger ca 1½ kilo mer, varukorgen är "normalt" lastad med regnskydd, lås, lite blöjor o så. när är det dags att ändra till nästa steg?
    Ja, vad väger han? Utrustningen du nämner väger väl kanske två kilo? Så när last och barn är uppe i tio kg så skulle jag byta till hack nr två. Hmm, vad står det nu i instruktionsboken? *har ingen kvar*
  • Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2008-04-15 15:27:27 följande:
    Ja, vad väger han? Utrustningen du nämner väger väl kanske två kilo? Så när last och barn är uppe i tio kg så skulle jag byta till hack nr två. Hmm, vad står det nu i instruktionsboken? *har ingen kvar*
    Jodå, det stämmer enligt instruktionsboken. Där står det att man skall flytta ett hack för varje fem kilo total last. Och första hacket får väl ändå räknas klara vikten fem-tio kilo last, annars skulle ju det hacket vara onödigt. Ingen kör väl en tom vagn några längre sträckor?

Men det finns också en bild i instruktionsboken som visar att ju högre vikt desto mer upprätta skall stötdämparna vara. Stämmer det tycker ni? Senast idag gav jag ju rådet att ju högre vikt desto mer ihoptryckta stötdämpare , det verkar ju mest logiskt. Nu har jag ingen Cameleon längre så jag kan inte kolla heller.

Utredning om detta tjejer!
  • Fröken Småland
    gbg77 skrev 2008-04-15 15:30:13 följande:
    han väger ca 5, o lasten kanske som du säger 2, ska själva liggdelen räknas med eller endast barnet o lasten? fattar nog trögt kanske
    I så fall är vi nog lite tröga allihopa, för det där är inte så himla solklart . Hoppas något geni har en solklar teori om hur det skall vara.
  • Fröken Småland
    myrslok skrev 2008-04-15 20:05:08 följande:
    Har 2 frågor va ute i regnet idag och regnskyddet till camen täcker ju inte ens hela sufletten ska det va så???Sedan hittar jag inga reflexer på vagnen finns det några?
    Nej, regnskyddet skall täcka hela suffletten. Kolla Shoegirls blogg, adress i TS, där har Stargirl gjort en instruktion för hur man sätter på regnskyddet.

Reflexer är det dåligt mer, tyvärr .
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2008-04-15 18:51:46 följande:
    Nej, inte alls. Möjligtvis begagnat.
    Fel, fel, fel! *citat från barnprogram på 70-talet för er som är unga *. Babytrader säljer Cameleon utan liggdelen om man så önskar. Dock var avdraget ganska blygsamt tycker jag. Minns inte exakt men var det 900:- eller något sånt?
  • Fröken Småland
    Mawe123 skrev 2008-04-15 22:04:26 följande:
    Beställde från Babytrader för ett par veckor sedan och betalade 6030:- för cameleon utan liggdel med leverans hem inburen i hallen -tycker det var ett bra pris!!
    Yes! Här är beviset! Nu plattade vi till den där akademikern... (Shoegirl) *skrattar rått och skadeglatt*
  • Fröken Småland
    Mamisita skrev 2008-04-15 23:07:25 följande:
    Är det någon som vet om om en cameleonram fungerar på ett frogchassi eller är det för stort?
    Det funkar fint. Jag har haft en Frogram på ett Cameleonchassi och det märks ingen skillnad jämfört med på ett Frogchassi.
  • Fröken Småland
    molliver skrev 2008-04-16 11:27:21 följande:
    vet någon om man kan köpa bas tyget, varu korg och sittdelsbas pratad med simple world men där fick man inte köpa de ,,, då va man tvungen att köpa ny vagn...Vart kan man se bildtråden jag har ett handtag som man drar ner,,, och bromsar
    www.kidzshop.se har massor av bastyger i lager.

Bildtrådens adress står i TS. Välkommen!
  • Fröken Småland
    dinana skrev 2008-04-16 19:32:40 följande:
    hur passar bee åkpåsen i cameleon?
    dinana skrev 2008-04-16 19:33:06 följande:
    ...någon som har bild?
    Finns i bildtråden. En av de allra senaste, en Cameleon i denim med en svart Bee-påse. Till Mallan står det under bilden.
  • Fröken Småland
    TeM skrev 2008-04-16 21:57:03 följande:
    Jag tror att det är nått fel på min vagn!!När jag drar upp den för trappsteg så glider grejen man håller i ut från det den sitter fast i. Ha ha, fattar ni??Alltså där man ställer in hur högt handtaget ska va glider isär.Ska man inte kunna dra den lite lätt upp för några trappsteg utan att oroa sig att handtaget ska lossna!?
    Det är tyvärr en reklamation. Du är inte ensam om det felet så det blir ingen diskussion med säljaren. Kan dock trösta dig med att handtaget inte kan lossna helt, bara glida lite, så du kan lugnt använda det tills du fått ett nytt.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13