Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

Shoegirl skrev 2008-04-13 13:14:21 följande:
    Ja, vem var det som skulle sammanställa så jag kan uppdatera bloggen???*tittar mig omkring*
    Det var vår vän martina78 *pekar skadeglatt ut*
  • Fröken Småland
    Bina skrev 2008-04-13 16:52:31 följande:
    Är alla supernöjda med sin Bee eller är det någon som har något negativt att säga?Jag är sugen som attan men tack vare föräldraledigheten kan jag nog inte köpa en Bee också.. jag funderar på om jag gör bort mig om jag säljer vår trotjänare Cameleon och byter till Bee? Killen är 1 år i Maj och i Augusti börjar dagis och "verkliga livet" där vi inte behöver vagn dagligen alls... Råd någon?
    Här finns lite att läsa om Bee och Cameleon

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m31367413.html
  • Fröken Småland
    trebarnsliv skrev 2008-04-14 00:19:01 följande:
    Någon som har lust att lägga in bilden på min vagn i bildtråden? Jag saknar plus. Bilden finns i mitt galleri.Är det någon här som har ett offwhite parasoll? Funderar på att beställa ett sådant, men har inte sett det på någon bugga än.Blir det alldeles för ljust med ett i offwhite kanske? Det var någon här inne (minns inte vem) som upplevde att den offwhita klädseln blev alldeles för ljus för barnet, men det kanske är skillnad på klädsel och parasoll.
    Bilden har hoppat in i bildtråden!
  • Fröken Småland
    minimou skrev 2008-04-14 16:52:45 följande:
    Har en fråga om någon orkar svara:Åt vilket håll ska man flytta där nere vid småhjulen ju tyngre man belastar vagnen? Är säkert jättelogiskt, men tyvärr inte för mig...haha
    Ju tyngre last desto stummare skall fjädringen vara. Så när barnet växer så skall du korta stötdämparna. Hajar du?
  • Fröken Småland
    Lillpinglan skrev 2008-04-14 20:10:59 följande:
    leson76 - det är familjetorget.se som har den rabatten!Jag har lite frågor.. Ska köpa en Bugaboo Cameleon och undrar om min bilbarnstol Akta Graco funkar till den? Hur vet jag vilken modell jag har (köpt den begagnad av en kompis)? Det står ”DATE063004” på stolen. Det är ett babyskydd med bas, bara att ”klicka fast”. Det finns en gul etikett som säger; GRACOECE.R44/03UNIVERSAL>13 kg Y03.44.160 E11 ECE.R44/03SEMI-UNIVERSAL>13 kg Y03.44.161 Det säger mig ingenting..? Sen undrar jag om man kan "prenumerera" på inlägg i den här tråden, alltså att man kan få mail till sin inkorg när någon svarat på mitt inlägg?
    Jag skall försöka med det jag kan (tror jag). Tillverkningsdatum borde vara år 2006-vecka30-dag4.

För att få veta vilken modell du har så förslår jag att du lägger in en bild. Då kommer du garanterat att få napp . Gissningsvis är det samma adaptrar för alla Graco-stolar, men babyskydd är inte min avdelning tyvärr.

Det går inte att prenumerera svar på egna inlägg, däremot läggs alla trådar man skriver något i till i favoriter. Man behöver alltså inte klicka på knappen som de flesta tycks tro. Så nu ligger denna tråden i dina favoriter och då ser du ju direkt om någon skrivit något .
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2008-04-15 10:02:51 följande:
    Åh! Ågren.Vi använder vagn väldigt lite. Ska vi köpa en Bee eller inte?
    Vad tror du att vi röstar på här i tråden?

Här kommer fyra enkla kontrollfrågor:

Syskon är väl planerat?
    På semestern kommer ni väl att använda (flygvänlig) vagn?
    Har ni råd? (oväsentligt)
    Har du lust?

Minst ett jakande svar på ovanstående frågor borde föranleda ett omedelbart Bee-inköp.
  • Fröken Småland
    Infinite Joy skrev 2008-04-15 13:33:00 följande:
    Angående det här med liggkorgen... har bara sett vid vilken ålder ni har bytt till sittdel.... men jag undrar vid vilken längd liggkorgen blev för liten?!
    Min elvamånaderskille skulle garanterat få plats i alla fall. Liggdelen är ju tok-stor.
  • Fröken Småland
    gbg77 skrev 2008-04-15 14:37:18 följande:
    Hur är det nu med vikten o fjädringen, det är väl 5 kilo för varje hack, men det är när bebisen ökat 5 kilo man ska ändra då eller?
    All vikt skall räknas med. Lastar du mycket i varkorgen t ex så bör du ändra fjädringen, annars blir vagnen lätt svajig.
  • Fröken Småland
    ängeln83 skrev 2008-04-15 15:12:21 följande:
    Hoppar in en sväng i tråden.Sitter och spanar vagn eftersom jag inte är nöjd med sonen nuvarande BT Jogger.Är grymt sugen på en Cameleon, funderar på grå bas, men topp vet jag inte än. Kollar på Kidzshoppen, om jag väljer grå bas och sen te.x röd canvas, behöver jag köpa till nåt mer då? Tacksam för svar
    Klart du skall ha en Cameleon! Om du väljer en basfärg och en toppfärg så är vagnen komplett. Priset i Sverige är 8.700:-. Sen kan man bli hur fattig som helst på att shoppa tillbehör och byta färg men det var väl inte det du frågade om .
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13