Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

Duntoffla skrev 2008-04-09 18:01:00 följande:
     Tack! Har du själv köpt din därifrån? Vad blev det totala priset i så fall omräknat till SEK?
    Totala priset förutom chassit blir ungefär 4.000:-, stämmer. Men då ingår ingen liggdel heller. Den kostar en del, kanske 1.700:-. Gör ju en del för andra(tredje)handsvärdet.

Jag köpte från babytrader men det var mer än ett år sedan. Då kostade den 6.900:-. Många som har köpt nu men jag tror den har blivit dyrare, har inte hängt med så noga i diskussionerna omkring detta.
  • Fröken Småland
    mrsjling skrev 2008-04-09 18:27:16 följande:
    Jaha, då har man blivit med Beeeeeeeee!!!!!!!!!! Den är ju underbar, plus att den funkar toppen med min mjuklift från Phil & Teds. Har lite bilder i mitt galleri om nån av er som har plus kan vara snäll och lägga in dem i bildtråden.
    Grattis! *kilar in i bildtråden och kollar om någon fixat bilden, annars gör jag det*
  • Fröken Småland
    martina78 skrev 2008-04-09 22:54:49 följande:
    Har du lust att lista likheterna och skillnaderna på patapum och beco för mig
    Skall bli! Inboxar dig när jag får en stund över.
  • Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-04-10 08:20:56 följande:
    Sitter ju och funderar på en Cameleon. Om det nu blir en, vad är snyggast och mest användbart?En sand-brunEn grå-svartEn grå-orangeFinns det föresten inte svart-grå?Är det bättre att satsa på en lite mer neutral färg i ligg och sittdel och sen pimpa till sittdelen som i mitt fall är den som ska användas? Eller ska man gå wild på en gång med risk för att det kan bli svårare vid en eventuell försäljning?
    Svart bas / grå topp finns inte. Inget av dem.

Personligen tycker jag att förstahandsvärdet är mycket viktigare än andrahandsvärdet, dvs hur jag själv trivs med vagnen. Att köpa något så dyrt i en färg eller modell som någon annan kan tänkas gilla är helt uteslutet för mig. Go wild vetja!
  • Fröken Småland
    jessica1979 skrev 2008-04-09 21:33:16 följande:
    mallan brallan skrev 2008-04-09 21:01:11 följande: Ja! Det var en bra beskrivning, urtvättad ser den ut att va! Tycker du det är snyggare med sand åkpåse då till grå bas sand topp?
    Det finns ju ett alternativ i form av Bee:s eller Frog:s åkpåse. Båda finns i svart.
  • Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-04-10 08:29:30 följande:
    Det är sant men det jag ex funderar på är en grå bas med orange topp. snyggt i sittdelen men inte lika i liggdelen. Då är det ju frågan om jag ska köpa grå/svart ex och istället köpa ny topp till sittdelen? Eller om jag ska ta sand-brun som är snygg i bägge men kanske lite tråkig?vad har du själv?
    Oj, oj, oj, är du säker på att du vill veta mina kombos? *kolla inventarielistan* Jag har Frog (två st) så då är det lite andra färger som gäller. Men jag baser i följande färger: denim, sand, röd och svart. Även suffletter i dessa färger eftersom det är Frogklädslar, samt en extra orange Frogsufflett. Sen toppar (Cameleon): brun, rosa, gul och röd. Sommarsufflett orange och grön. Åkpåsar röd, grön och svart (Frog). Ja, och lägger man till alla tillbehör såsom bagclips, UV-skydd, ståbräda, mugghållare och parasoll så kostar antagligen min Bugaboo-park mer än min mans motorcykel . Säg inget till honom!

Och det värsta är att i morgon skall jag på Baby- och Barnmässan i Göteborg och klämma på en brun åkpåse och nya ljusblå toppen *skall passa på att anmäla mig till ABM (Anonyma Bugaboo Missbrukare)*
  • Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-04-10 10:18:29 följande:
     Hahaha...shit vad med prylar!! När man köper vagn i Sverige-är det alltid bara själva sitt och liggdel som ingår då? (om man inte lyckas deala till sig mer) Alltså aldrig åkpåsar? Funderar på om det blir billigare från Holland eller inte?
    Åkpåsar och annat ingår aldrig, och jag har inte hört någon som lyckats deala sig till i Sverige. Undantagsvis har någon butik haft kampanj, typ halva priset på åkpåse vid köp av vagn men egentligen är det nog inte tillåtet. De där kommersiella jättarna förbjuder nämligen återförsäljarna att sätta egna priser (eg olagligt). Holland verkar göra lite mer som de vill så där lönar det sig definitivt att köpa. Ca 1.500 billigare blir vagnen och tillbehören är kanske 20 % billigare än i Sverige. Så ju mer tillbehör du köper desto mer sparar du.
  • Fröken Småland
    jule skrev 2008-04-10 11:54:12 följande:
    hehe, du e för rolig du, ska oxå på baybarn imorgon, vi kanske ses!?
    Ja! Kom fram till mig om du ser mig. Jag har en denimFrog med röd åkpåse. Själv ser jag lite ut som Emma Wiklund (nej, förresten, gå på Buggan). Kommer dit vid tio-elvatiden skulle jag tro och sen är det bara en fråga om hur länge pengarna räcker .
    misshallonsaft skrev 2008-04-10 11:47:35 följande:
     vet du om de har bugabbo på barn mässan?? ska ju dit på lördag å e sååå osäker på hur jag ska göra. om jag ska sälja min UJ å köpa en cam eller inte..
    Bugaboo har ingen egen monter, men förra året hade Babyproffsen med sig några vagnar. Då visade de färgerna som var nya då; denim och offwhite.
  • Fröken Småland
    jule skrev 2008-04-10 12:36:44 följande:
    hehe, ja jag har min frog i sand/sand fleecetop m offwhite åkpåse + mina (lillprinsens) raggartärningar hängandes i suffletten... e en liten asiat så du kanske har lättare att känna igen mig ska oxå va där vi 10-11 så håll utkik kanske ses imorgon då
    Då håller jag utkik efter en liten asiat med en groda. Exotiskt!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13