Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

OK, nu tror jag att det en gång för alla är dags att göra en ståbrädeutredning. Ni som vill vara snälla och bidra med info kan väl inboxa mig, så sammanställer jag och vidarebefordrar så det kommer med i bloggen.

Ange ståbrädans märke
    Ange vagnens modell
    Ange kompabiliteten; OK eller perfekt

Typ: Jag har en Buggyboard och den sitter OK på min Bee

Självklart är jag ju då inte intresserad av Bugaboos egna brädor .

• Fröken Småland
    martina78 skrev 2008-04-28 22:38:13 följande:
    Bollade lite fult över bollen till dig märker jag hoppas det är okej
    No probs
  • Fröken Småland

fröken ida: Varför inte en Frog när du ändå beställer från staterna? Den kostar ytterligare en tusing mindre tror jag så då finns det inga ursäkter längre .

Skillnaderna mellan Cameleon och Frog är främst att det inte går att höja och sänka handtaget och att fjädringen inte är ställbar på de små framhjulen. Petitesser om du frågar mig. Jag har två (!) Frogar.

• Fröken Småland
    Kajsan skrev 2008-04-29 16:39:16 följande:
    Man kan aldrig ha för många Buggor ( eller skötväskor, eller åkpåsar )
    Nej. *suck* Det vet jag alltför väl...
  • Fröken Småland

Hör ni brudar, ni glömmer inte att dela med er av goda och dåliga erfarenheter av ståbrädor va?

Jag köpte en idag för 169:-, märke Babyboom, som jag skall prova på min Bee. Återkommer!

• Fröken Småland
    lycra skrev 2008-04-29 19:38:46 följande:
    Har precis köpt en frog!! är toknöjd, väntar bara på att få hem den. Nu undrar jag hur fjädringen är på den? På camen kan man ju själv ställa in, men eftersom man inte kan det på Frog.. innebär det att den är alldeles stum?
    Nej, fjädringen är kanon även på Frogen, den är bara inte ställbar. Onödig funktion tycker jag personligen *partisk, älskar min Frog*
  • Fröken Småland
    sofie3 skrev 2008-04-29 21:22:05 följande:
    Snälla en snabb beskrivning bara..?!Vart fäster man korgen?
    De bredare kardborrebanden skall sitta runt mittstaget (där datum mm står). De smalare kardborrebanden skall sitta på "frambenen". Hoppas du förstår...
  • Fröken Småland
    lilla sandra skrev 2008-04-29 20:21:40 följande:
    Vilka ståbrädor passar till cam?Hörde att bugaboos egna inte gick att ta bort så lätt (man var tvungen att vända på hela vagnen sa de).Vill ha en som man kan plocka bort i ett nafs o lämna kvar på dagis.
    Återkommer om detta! Vi håller på med en ståbrädeutredning eftersom det så ofta frågas om just detta. Håll ut några dagar!
    lycra skrev 2008-04-29 20:02:51 följande:
    hehe, tack för svaret.. det låter kanon! Vet du hur stor Frogen är i sittdelen jämfört med Camen? Alltså om den är lika stor eller mindre?
    Frogens ram är fem cm kortare än Cameleons, och en cm längre än Geckons. Fem cm låter ju rätt mycket men det är ju bara 2,5 cm i "varje ände". Alltså om lille Olle fyra år provsitter båda modellerna så sticker ju inte huvudet upp fem cm högre upp på Frogen *sjuk reflektion och förklaring*.
  • Fröken Småland
    3småttingar skrev 2008-04-29 21:42:14 följande:
    Shiiit det gick snabbt att bli av med buggan! La ut annons igår kl 15 och idag kl 17 så är den hämtad och såld Så antar att jag får lämna tråden, tack för den här tiden
    *gråter*

Men du kommer tillbaka *övertygad*. Så spara oss i favoriterna
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13