Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

Hörrni, är det någon mer än jag som saknar thj? Vart har hon tagit vägen? Jag misstänker att hon tagit med sig mallan brallan och dragit på semester.

VARFÖR FICK INTE VI FÖLJA MED?

• Fröken Småland
    Ell skrev 2008-04-30 06:28:26 följande:
    Lägger in några frågor om Gecko som jag hoppas kunna få svar på, det är ju sånt tempo i tråden! 1. Passar bilstolsadaptern till Gecko?2. Passar fler åkpåsar än Bugaboos egna då den är lite kortare än många andra vagnar? (Eller är den verkligen det?)Tacksam för svar!
    Alla tillbehör såsom åkpåse, ståbräda, bilstolsadaptrar är samma till Gecko som till Cameleon. Ramen på Gecko är sex cm kortare men för åkpåsen spelar det ingen roll alls.
  • Fröken Småland
    Ell skrev 2008-04-30 07:23:24 följande:
    Vad bra att det är samma bilstolsadapter för jag har för mig att när Gecko var med på Bugaboos egna hemsida var det några andra bilstolsadaptrar som såldes och nu finns ju inget mer med på deras hemsida om Gecko. Men då vågar jag beställa den vanliga bilstolsadaptern till MaxiCosi. Ska beställa från Babytrader tänkte jag. Frågan är hur länge man törs vänta ifall gecko tar slut?! Jag har inte BF förrän i oktober.
    Hjälp, nu blir jag osäker! Invänta att någon annan bekräftar det jag påstår innan du beställer...

Det är omöjligt att svara på när Gecko tar slut. Det är ju verkligen en trevlig modell, trots att de allra flesta tycks välja Cameleon. Men du har sett att den säljs ut till bra pris även här i Sverige va? 4.900:- har jag sett om jag inte missminner mig . Vad kostar den på Babytrader nu?
  • Fröken Småland
    Ell skrev 2008-04-30 08:06:25 följande:
    Nej jag har inte sett den alls i Sverige! Vet du vart de hade det bra priset? Den ligger på 659 euro. Och har de fortfarande 50 euro rabatt för nya beställare blir det ytterligare billigare. Jag väntar på svar då från nån mer!
    Babyproffsen i Karlskrona sålde ut för ett tag sedan till det priset. Men de skickar inte, så det gäller ju att bo någorlunda nära...

Simpleworld i Stockholm sålde väl för 5.900:- vill jag minnas. Och var det Storken i Göteborg som sålde för 5.500

Tror att det kommer att dyka upp en och annan när butikerna säljer ut sina sista ex .
  • Fröken Småland

fröken ida: Jag skulle köpt en sommarsufflett i varje färg när de är så billiga . (Rosa finns f ö även i Sverige). Tänk bara på att svenska toppklädslarna inte passar till din amerikanska sittdelsbas, selen stämmer inte. Bara så du vet . Åkpåsarna ser likadana ut i hela världen dock.

• Fröken Småland
    supermami skrev 2008-04-30 17:54:21 följande:
    Visst funkade cams tyger och sant till frog???
    Ja, det funkar bra. Helt till sin rätt kommer inte suffletten förrän man byter sufflettfästen dock. Kostar 90:- för ett par.
  • Fröken Småland
    havsvind skrev 2008-04-30 17:50:50 följande:
    Hej på er buggafans!Hoppas att det är ok om jag ställer ngra frågor till er.Finns det ngn webshop som säljer Bugaboos parasoll i svart el mörkgrått, soltopp (eller vad det heter med uv-skydd, och insektsnät. Är det ngn som använder insektsnätet som är med till cameleon? Hur sätter man på det för att det ska täcka ordentligt? Det verkar lite b tycker jag.Tacksam för svar såklart!
    Du får gärna ställa frågor här!

www.kidzshop.se har ett stort sortiment av Bugaboo-tillbehör och har massor på lager. Kolla där! Insektsnätet har jag aldrig provat, är inte heller imponerad. Hoppas någon annan vet mera om det.
  • Fröken Småland
    supermami skrev 2008-04-30 20:25:32 följande:
    ar det bara fasten eller maste det aven kopas bagar?
    Det räcker att byta fästen. Bågarna kan du behålla.
  • Fröken Småland

Angelinah: Tokfina buggor i bildtråden! En av varje liksom precis som jag, en diskret och en lite galen, beroende på humör .

Är grymt imponerad av kombon orange/cerise. Med den gula åkpåsen till blir jag nästan religiös *rullar upp tungan*.

• Fröken Småland
    Lille Mammsen skrev 2008-05-01 14:40:09 följande:
    Är det mer fjädring i dessa? Kostar massor eller?
    Det är ställbar fjädring som man justerar efter vikt på barn + last. Kostar tvåhundranånting, står i bloggen.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13