Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

fröken ida skrev 2008-05-13 10:36:55 följande:
    Det där med värdet funderar jag med på. Jag kan ha fel men jag hr faktiskt aldrig hört det. Jag vet ju folk som åkt på tull när de handlat från tex strawberrynet och forever21 även fast det varit under 500 och då erbjuder ändå dessa företag att skriva att det är en gåva på paketet
    Japp, men då har tullen genomskådat bluffen, eftersom det ju faktiskt inte är någon gåva.
    SooJuicy skrev 2008-05-13 10:37:02 följande:
    Det där med värdet, hade inte det höjts? Vet inte om det är 500:-, tror nån skrev här eller om det va nån annan tråd att det va högre nu? *osäker*
    Nej, det är 500:- till varje person i familjen.
  • Fröken Småland
    Cococo skrev 2008-05-13 10:53:57 följande:
    Då vågar man ju inte skicka något alls! Tack för er hjälp
    Jo, varför inte? En skötväska till dig och en filt till bebisen och en parasoll till mannen osv. Bara inte värdet per person överstiger 500:-. Och det är ju inga vansinniga pengar det handlar om i skatt och moms. Under 100:- avgifter slipper man dessutom att betala, se min länk ovan.
  • Fröken Småland
    martina78 skrev 2008-05-13 11:21:46 följande:
    FRÅGA:Snöhjulen, de har ju en vit spärr som man kan lossa så de kan vara svängbara, men de tar ju i chassit när man har de så, vilken annan funktion är de vita spärrarna till för då?
    Nej, svängbara är de inte. De går bara att lossa med de vita spärrarna så att man kan vinkla dem vid ihopfällning. Så att axlarna "låser" sig. Ja, du hajar va?
  • Fröken Småland
    Adelisa skrev 2008-05-13 11:31:28 följande:
    passar camens åkpåse i bee?
    Ja, den passar men det finns inget bra sätt att fästa den på. Bee:s åkpåse har en extra tygbit med knapphål som man sätter fast med samma knappar som suffletten. Bee:s åkpåse passar också i Cameleon och Gecko, men då saknas å andra sidan fickan som man fäster under sitsen på dem. Annars ser åkpåsarna likadana ut!
  • Fröken Småland

Åh, idag har jag beställt ett offwhite parasoll, en svart Bee-sufflett och en svart Bee-påse *lycklig som en liten flicka*. Har bestämt att Bee får följa med på semestern, tänkte först tagit med Frogen eftersom jag inte tycker att Bee är tillräckligt mysig och ombonad för min lilleman (ett år ). Men så kom jag på att om jag köper en Bee-påse så blir den nog riktigt mysig också. Kommer nog imorgon *längtar*.

• Fröken Småland
    Adelisa skrev 2008-05-13 11:43:11 följande:
    ok. skulle vilja ha en annan färg än vad som finns i bees. Helst typ geckos gröna. Men hittar den ingenstans... suck.
    Den är snygg! Råkar ha en sån i min heliga byrå men den skall stanna hos mig . Kolla med www.kidzshop.se. De brukar ha rätt mycket på lager. Annars www.1klass.se, de har fraktfritt och en del på lager.

Den är inte särskilt för Geckon, utan universal för Cameleon och Gecko (och Frog, även om Frog har en egen åkpåse).
  • Fröken Småland
    Fröken Kulan skrev 2008-05-13 11:45:57 följande:
    Hej, jag har en Bugaboo Cameleon med röd sufflett och i helgen åker jag till Istanbul och jag tänkte ha med mig vagnen till min ettåring. Nu undrar jag om ni tycker att jag bör ha med mig suffletten eller inte? Kommer den att behövas där? Jag har ingen parasoll till vagnen och jag vill resa så "lätt" som möjligt. Ska jag ha på den röda fleecen till sittdelen? Eller ska vagnen vara utan?Någon som vill dela med sig av fler tips inför resan till ett varmare land?
    Sufflett: JAAAA!!!! Väger inte många gram.
    Sittdelsfleecen behöver du inte ha, den är ju mest för pynt . Men canvas är också svettigt, jag stoppar alltid in en liten bomullsfilt under huvudet när han sover. UV-filt har jag också alltid som man kan breda ut över vagnen när de sover bl a. Sen skulle jag faktiskt inte åka utan parasoll, men det är klart att man klarar sig utan.
  • Fröken Småland
    trullsa skrev 2008-05-13 22:30:22 följande:
    Mamma2003: Undrar bara om du har bagclips till din frog, i så fall har du kollat hur dom sitter på bee? Om du inte har,kan du kolla om dom passar,kanske på den tjockare delen av syret lite längte ner.
    Skall kolla när Bee kommer hem ikväll!
    Hs Bobbo skrev 2008-05-13 23:13:07 följande:
    Ni som har köpt UV-filtar - var har ni köpt dem ifrån?
    Jag har köpt från www.sunmate.se
    Lisamatilda skrev 2008-05-14 00:24:37 följande:
    Ett litet tipps när det gäller solkläder. Köpte två delat på polarn och pyret och de var inte alls dyra. Typ 139 kr delen. Mktbra dessutom. Sen hade exit också för 99 kr delen. Brukar vara så dyrt på nätet. Är mycket nödj med min Cam som nu är servad. Någon som har ett bra tipps på hur man får bort hår vid de små hjulen?Ha det fintLM
    Tack för tipset om solkläderna! Tror tyvärr inte det finns några genvägar när det gäller att göra rent de små hjulen - pincett är det som gäller. Jag har satt piprensare i glappen och tycker att det funkar rätt bra i förebyggande syfte.
  • Fröken Småland
    mollan nu skrev 2008-05-14 11:32:11 följande:
    men hur i hela friden får ni plats hemma? Vi har två vagnar i hallen och jag blir galen på dom. Har ni ett extra rum bara för vagnar hemma kanske
    Vi har ett dubbelgarage...

Adelisa: Det går att köpa Cameleon utan liggdel från Babytrader. Maila dem och fårga om pris, tror att det var ca 1.000:- mindre. Shoegirl missuppfattade dig nog och trodde att du bara ville köpa en sittklädsel.
  • Fröken Småland
    änglamamma skrev 2008-05-14 19:47:00 följande:
    en lite fråga...som passar i denna tråd... skall ev köpa en beg,cameleon i helgen.. en 06:a,,,som har grå bas o rött topp fleece... min undran är... är sittdelen med i fleece då? eller är den i annat tyg i standard?? för det ingår en röd sittdels dyna i fleece som e röd... vad tror ni?? tack på förhand...
    Själva sittdelsbasen går då i grått men det finns ett sittdelsöverdrag som täcker sitsen upptill som är i röd fleece. Detta ingår som standard men såklart kan det saknas. Däremot dynor har Bugaboo inga. Kanske en OTH-dyna? Har du bild?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13