Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

Här är en vänlig själ!

Först och främst så kan man lätt knäppa loss hjulet från ståbrädan, enligt samma princip som man knäpper loss de små framhjulen. Det kan vara bra att veta om man går med den uppfälld och riskerar att smutsa ner brallorna mot hjulet.

Sen måste jag tyvärr berätta att enda sättet att få på ståbrädan är att lägga hela vagnen på sidan och sedan "kränga in den" i fästena som sitter på bakaxeln. Skall kila in i mitt galleri och hämta bilder på hur man gör. Häng kvar!

• Fröken Småland

Nej, jag känner att jag har spammat tråden tillräckligt många gånger med mina ståbrädebilder . Så jag har gjort dem synliga i mitt galleri nu, under fliken Ståbräda Bugaboo. Välkommen in!

• Fröken Småland
    Emmsan skrev 2008-05-17 16:11:16 följande:
    ingen med erfarenhet av babytrader?
    Jo, många här i tråden har mycket bra erfarenhet av babytrader. Du kan lugnt handla från dem. Priset beror på dagskursen såklart, men räkna med ca 9,4 för en euro så får du ett ungefärligt pris.
  • Fröken Småland
    änglamamma skrev 2008-05-18 20:45:17 följande:
    jihoo...måste bara tala om att jag blivit bugga ägare nu *L*... var ner till sollentuna idag o hämtade min 07:a-..mörgrå bas med svart fleecetop... + orange sommarsuflett. + åkpåsen + vinterhjul+ ja d vanliga..regnskydd,myggnät.rep.kit o dvd osv... allt för 6000:-... tyckte jag var bra pris... eller hur??... nu skall jag leta tyg o sy egenb suflett...när tiden räcker till *L*.... åhh vad den gled bra på premiärturen idag... så under veckan nu åker emmaljungan (den store *L*) ut på blocket...
    Ullis B skrev 2008-05-18 20:51:49 följande:
    har beställt en cameleon i förra veckan, väntar och väntar tills jag får hem den. Skall bli så roligt. Det blev brun bas med offwhite canvas till top. Hoppas att den kommer i morgon, kan knappt bärga mig
    Grattis för tusan! Nu är ni också drabbade *skadeglad*
  • Fröken Småland
    Tiger07 skrev 2008-05-18 21:00:14 följande:
    Hej, Blev lycklig bugga ägare i veckan och skulle nu vilja ha tips på vilket tvättmedel som man ska använda för att bäst bevara fleecen så att den inte blir noppig osv. Samt hur man bäst tvättar bas delarna som tex liggdelen?Har skummat igenom lite i denna tråd men hittade inget.Tack på förhand.Sara
    Grattis du också! (Kan inte citera flera från olika sidor, kan man det?).

Alla Bugaboo-textilier tvättar man i 30 grader med lite tvättmedel (utan blekmedel såklart) och inget sköljmedel. Om du tvättar varukorgen så glöm inte att ta ur bottenplattan .
  • Fröken Småland
    Emmsan skrev 2008-05-18 22:15:54 följande:
    hehe har en klurig fråga till dej om gud skulle komma o "straffa" dej.. o du bara fick behålla en av alla dina kombos på buggorna vilken skulle du behålla då???? ;) förstår om du behöver ngr dagar på dej att svara hahahaha
    Det får inte hända! Men svaret är faktiskt lätt, den helsvarta är i särklass snyggast! Bytte från Cameleon till Frog enkom av den anledningen.
  • Fröken Småland
    loveliva skrev 2008-05-19 21:04:00 följande:
    Det är någon här inne som har en bra beskrivning, men kommer inte ihåg vem Jag har brädan, men kan ändå inte förklara hur man fäster den på bästa sätt då det brukar vara mannen i huset som gör det då jag tappar tålamodet
    *sträcker upp handen*

Kika in i mitt galleri, där har jag bilder på hur man sätter dit ståbrädan.
    lycra skrev 2008-05-19 20:58:38 följande:
    Någon som använder bugaboos ståbräda & vet hur man fäster den? För visst kan man fästa den uppåt så man slipper ha den körandes när den inte används? Fick nämligen ingen bruksanvisning med när jag köpte den
  • Fröken Småland

Emmsan: Angående din fråga om vilken av modellerna Frog eller Cameleon jag föredrar. Alltså, jag vet ju att Cameleon egentligen är mer välutrustad, men det är något speciellt med Frog. Den vinner utan tvekan eftersom den är helsvart. Om Cameleon varit helsvart hade väl antagligen den vunnit eftersom den är lite lyxigare. Men jag tycker att Frogens handtag är snyggare. Allra snyggast (och smartast) tycker jag Geckon är, men eftersom den saknar båge så går den bort.

Hade du inte bestämt dig för att beställa från Babytrader förresten? Det tycker jag verkligen att du skall göra, du får ju en helt ny vagn för samma pengar som en begagnad. Och det är något alldeles speciellt med en helt ny vagn...

• Fröken Småland
    The Johanssons skrev 2008-05-20 07:28:55 följande:
    Hejär klädseln lätt att plocka av och hur tvättar man den? Upplever ni att fläckar går bort? Går allt att köra i tvättmaskin? torkar det snabbt?
    Allt går att tvätta i maskin, 30 grader, inget sköljmedel och bara lite tvättmedel. Glöm inte att ta ur bottenplattan ur varukorgen bara. Tyget torkar snabbt, i synnerhet fleece. Fläckar går bort precis som på allt annat material; Om det är stänk av lera så blir det som nytt, men om det är olja så är det värre...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13