Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

änglamamma skrev 2008-05-14 19:58:53 följande:
    jaha-...nä då e det ett siidelsöverdrag...*L*,,,, men själva sittdelen då? e den oxå i fleece??
    Nej, själva sittdelsbasen är i canvas. Det nylonaktiga material som de flesta barnvagnar brukar vara gjorda i. Jag skall försöka fixa en bild, vänta lite.
  • Fröken Småland

Den här vagnen har en sandbas, baser är alltid i canvas. Sen har den en gul topp i fleece. Toppen kan vara i antingen fleece eller canvas. Toppset kommer i tre delar; liggdelslock, sittdelsöverdrag och sufflett. Sittdelsöverdraget fyller ingen egentlig funktion utan är mest för att pynta vagnen.
  • Fröken Småland
    Mstery skrev 2008-05-14 20:26:47 följande:
    Nu orkar jag inte leta mer.. hittar ingen bra info om geckos mått. Hur mycket större är sitsen på camen än geckon? Vilken är bäst för mig.. min son är 9mån snart och vi tänkte ha vagnen ett tag samt ha ståbräda och tiny tot till min dotter som är 2år
    Det skiljer sex centimeter på ramen. Vilken modell du väljer är en smaksak... Men Geckon utgår och kan finnas till fyndpris. Kolla gärna i Shoegirls blogg (adress i TS) där det står lite om modellerna. Tinyt tot samt billiga buggor finns hos www.babytrader.eu men det vet du kanske redan.
  • Fröken Småland
    Mstery skrev 2008-05-14 20:40:38 följande:
    mamma2003har redan kollat bloggen men det var väll mest måttet jag var intresserad av. 6 cm på ramen på bredden eller vaddå? =S nån som kan mäta bredden på camen, själva innermåttet på sitsen då...
    Nej, sex centimeter på ramens längd. Jag har en Frog så jag kan tyvärr inte mäta. Kolla på www.bugaboo.com och välj nordamerika så kan du gå vidare till comparison chart. Där står måtten på de olika modellerna. Hoppas du hittar...
  • Fröken Småland
    Höst06 skrev 2008-05-14 21:06:19 följande:
    Hmm, man blir lite ignorerad i denna tråden...En fråga bara!Tror ni att jag ångrar mig om jag säljer min Cam och köper en Bee?? Sonen är 10 månader och jag är sugen att testa nåt nytt
    Ignorerad? Prova igen!

Jag skulle inte vilja ha Bee som enda vagn. Det är en sulky även om den är bäst i sin klass. Har du möjlighet att ha båda så har du en drömkombo .
  • Fröken Småland
    trullsa skrev 2008-05-13 22:30:22 följande:
    Mamma2003: Undrar bara om du har bagclips till din frog, i så fall har du kollat hur dom sitter på bee? Om du inte har,kan du kolla om dom passar,kanske på den tjockare delen av syret lite längte ner.
    Nu har jag provat. Funkar tyvärr inte någonstans på Bee. På den tjockare delen rasar de ner och sen provade jag även ovanför höjdregleringen ifall de kunde skramla där men ändå fylla sin funktion men de ramlade helt enkelt av . Tyvärr...

Så, nu skall jag sluta spamma tråden och ge någon annan en chans att få en syl i vädret!
  • Fröken Småland
    Emmsan skrev 2008-05-14 21:29:19 följande:
    nääää gör inte det jag sitter ju här o tjuvläser dina svar för o få mer kött på benen inför mitt nya vagnsval
    Va? En fluktare?
  • Fröken Småland
    imsa skrev 2008-05-14 23:31:52 följande:
    tack för tipset!det trodde jag också! men ickesanicke! så smart var jag tydligen inte....
    Betalade du med kort? Då kan du ju bevisa att du gjort ett riktigt stort inköp, det borde räcka. På mitt jobb kan vi beställa nya "slipar" om de förkommit till våra kreditkort. Men det är i och för sig Eurocard men det borde väl vara samma? Kostar 75:- men det kan det väl vara värt om Bonti krånglar.
  • Fröken Småland
    Mstery skrev 2008-05-15 08:10:41 följande:
    KajsanSvart med nån grå detalj är närmast man kan komma eller? Jag vill ha en som är lättmatchad med diverse olika suffletter.. tänkte sy själv.
    Den mörkaste basen är mörkgrå. Brun och sand är ju också ganska lättmatchade.
    Emmsan skrev 2008-05-15 08:12:08 följande:
    bara jag igen ;) frågar igen är det bara 08ans cam som har problem med  handtagen?? bara så jag vet när jag nu ger mej ut p åbegagnat marknaden? ngt annat jag ska tänka på när jag köper en cam beggad??
    Japp, bara nya chassit som har problem. Det nya chassit med snapfästen heter 07 eftersom det var då det kom. Annars har Bugaboo inga årsmodeller. Det gamla chassit har skruvar för att reglera höjden på handtaget och de har aldrig haft några problem. Något annat att tänka på? Kolla så att styret går att flippa över lätt, och att småhjulen roterar lätt. Ramen skall vippa lite och även handtaget i låst läge, det är en del av fjädringen. Lycka till i barnvagnsdjungeln!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13