Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråden nr 13

slma skrev 2008-05-20 18:33:35 följande:
    Vilken färg är snyggast till sand bas? Jag ska nämligen en gang för alla bestämma vilken färg jag skall ha, sedan är det färdigbytt!
    Yeah right!
    medea08 skrev 2008-05-20 18:47:42 följande:
    Har hört med Kidzshop, och de har lösa sufletter hemma i brun canvas samt i denim. Jag hade tänkt mig en i röd canvas egentligen, men funderar på denim iallafall... Svart bas (frog), offwhite parasoll och vilken färg på suflett? Denim eller röd? Eller kanske någon heeelt annan färg? Åsikter och förslag tack!!
    Offwhite sufflett?
  • Fröken Småland
    Bopsan skrev 2008-05-21 17:38:33 följande:
    Stargirl: Tack för svaret ang. färgval mellan denim och brun cam.Hört lite olika om priser på denimklädsel och blir lite förvirrad.Är denimtyget dyrare än vanligt canvastyg?Vad kostar en top, sittdelsbas resp. varukorg per styck?
    Denimtoppen brukar kosta 1.200:- men jag vet att http://www.kidzshop.se/ tar samma som för canvas- och fleecetopparna, dvs 1.000:-.

En topp består av tre delar; sittdelsöverdrag, sufflett och liggdelslock. 1.000:-
    Sittdelsbas 880:-
    Varukorg 440:-
    Bopsan skrev 2008-05-21 17:42:37 följande:
    Kom igen tjejer, hjälp mig:Vad är snyggast, denim eller brun cam?Har denim men kan inte släppa tanken på en brun.Vill även ha den brun/rosa ju ju be between, verkar jättebra.
    Brun eller denim? Ja, brun är ju galet eftertraktad just nu, men det är nog mest nyhetens behag. Jag tycker att den är hur snygg som helst, tänker köpa en till hösten för jag tycker inte att den är så somrig. Det är ju inte denimen heller egentligen men lite somrigare i alla fall. Så jag skulle behållit den och hottat upp den med en flashig topp .
  • Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-05-21 19:17:16 följande:
    är brunt en ny färg? Jag håller med dig om att den är lite mer höstig. Kalla tråkiga dagar åker den på, andra dagar gult eller orange här Omväxling förnöjer!
    Ja, den bruna basen kom väl i januari om jag inte missminner mig, tillsammans med orange och marin. Den bruna toppen däremot kom förra året. Håller med, vädret avgör vilken kombo det blir .
  • Fröken Småland
    Emmsan skrev 2008-05-22 17:17:02 följande:
    hmm va inne på babyproffsen för o stilla min hunger idag.. haha fan va okunniga de är. de hade en vagn som glappade på hö sida jag frågade om det skulle va så o spelade dum jajamen sa hon så är det på alla.... hmmmm ahahaha men sa jag det är ju inte så på denna (den som stod bredvid) då sa hon att det blir så på alla efter ett tag o inget att reklamera !!!!!!!nu e jag så sugen på bugga att jag snart åker o hämtar en för fullpris... näääää,, han låg såå nice i vagnen lille Melker :)
    Skrämmande! Men du, lilla Emmsan, om du hade beställt en vagn från Babytrader när du bestämde dig för det förra veckan så hade du haft den nu *retas*. Eller som min pappa brukar säga; "Sniglar fångar inga möss"...
  • Fröken Småland
    Lillpinglan skrev 2008-05-23 00:19:19 följande:
    Hej igen alla,Nyligen inköpt min nya Bugaboo Cameleon!! :)Fråga: Går det verkligen inte att fälla ihop den så den blir så liten som möjligt MEN att varukorgen är vänd uppåt, och inte upp och ner?Fråga igen: Hur sjutton sätter man på regnskyddet när man har suffletten på??Ännu en: Någon som varit med om att handtaget "åker ner mot backen" när ni hänger på skötväskan?
    Grattis till din Bugaboo!

Alltså, visst går det att vända hela chassit efter att man fällt ihop det så att varukorgen hamnar på rätt håll men det är en rätt komplicerad och onödig manöver. Jag retade mig också på det i början men om man bara snor åt varukorgen ordentligt så bör innehållet kunna stanna kvar. Regnskyddsinstruktion finns i bloggen, adressen står i TS. Och om man inte har sittdelen/liggdelen på chassit så är det helt olåst och då fälls det ihop av nästan ingen vikt alls. Däremot skall det inte fällas ner av en skötväska om det är låst. Då är det något allvarligt fel.
  • Fröken Småland
    Emmsan skrev 2008-05-23 11:28:29 följande:
    jag har köpt en bugga  jag har köpt en bugga   jag har köpt en bugga jag har köpt en bugga  jag har köpt en bugga   jag har köpt en bugga jag har köpt en bugga jag har köpt en bugga jag har köpt en bugga jag har köpt en bugga tjoho tjejer nu SLIPPER ni mej eller ja mitt tjat iallafall...  e sååå lättad hm nu vill jag sy sufletter
    Slipper? Det är nu det börjar *mohahaha*
  • Fröken Småland
    Jarnis skrev 2008-05-23 12:00:57 följande:
    Jag frågade ju igår om det fanns möjlighet att köpa Denim Bas i USA. NU har jag fått svar på ett mail jag skickade till PlanetkidsNY och jag tänkte att ni ville se. Om man skall köpa alla tyger (utan madrass) blir det bara ca 1950 kr!! Yes it is possible order Cameleon Denim Base fabric and tailored fabric. You can pick them up on Saturday at our East side location: 247 East 86th StreetNew York, NY 10028. The prices are: Base seat fabric: $100.00 Base bassinette fabric: $75.00 Denim tailored fabric: $120.00 Under seat fabric: $35.00 Base mattress: $60.00
    Billigt! En av varje färg till mig!
    emiliasmamma skrev 2008-05-23 13:16:50 följande:
    Nån som vet om det planeras att komma ut syskonvagn i bugga?Undrar också om den rosa toppn till been kommer slöäppas samtidigt som den rosa vagnen kommer i aug?
    Det kommer ingen syskonvagn tyvärr. Rosa Bee-toppen kommer kanske inte att säljas löst. Eller någon som hört definitivt besked? thj eller Stargirl kanske?
    änglamamma skrev 2008-05-23 14:02:23 följande:
    vad väljer ni?? canvas eller fleece?(frågar igen) ni som har fleece...blir inte det varmt i sittdelen åt barnet nu i sommar??? skall snart inhandla rosa till min gråa bas.... dock beslutsångest om vilket material,..... canvas,fleece,canvas,fleece,canvas,fleece.....hmmm .
    Jo, fleece blir varmt mot en svettig rygg/nacke. Men det blir canvas också tycker jag. Jag petar alltid in en liten bomullsfilt under nacken och huvudet på lilleman när han sover så han slipper rinna bort.
  • Fröken Småland
    Liinda83 skrev 2008-05-23 15:01:44 följande:
    Tjohooo!Snacka om snabb leverans, beställde en bee i tisdags kväll från BT och nu står den här hemma i hallen!!! Fick mig nästan en chock när postkillen ringde i porttelefonen. Kan väl inte va den REDAN....Jodå! :o)En fråga bara..När man ska ändra läge på från ligg till sitt... Måste man ta i hårt eller? Jag får inte rätt på det och vill inte gärna ha sönder den för att jag drar för hårt.
    Menar du att du har sittdelen på och vill ändra lutning på den? I så fall skall man inte ta i hårt, bara trycka in de två runda vita knapparna ordentligt och sen tilta den i önskad riktning. Ta eventuellt ett knä till hjälp för att putta innan du får in tekniken.

Om du däremot menar att få på sittdelstyget på ramen; Ja, då skall du ta i tills du blir blå för att få fast remmen på piggen.
  • Fröken Småland
    Liinda83 skrev 2008-05-23 15:12:32 följande:
    Ja precis att ändra lutning på den. Fast pratar du inte om cam nu???Ang ändra läge på alltså....Eller är det jag som är ute óch cyklar?
    Ooops Generad Vad är det för modell du har köpt då? Bee? Fick du ordning på att ändra läge?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13