• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • ekin

Princess: Men vad är det som går egentligen. Inte kul med alla dessa sjukdomar. Jag antar att detta bara är början, sen börjar de på dagis och så.

Jag blev också lite upptagen på söndag. Jag som hade prel boka söndag med ajerf. Men vi har pratat om att smika ett tag men inte hunnit. Micke skulle se fotboll med Nisse och Bella ville provsminka mig då(inför bröllopet). Men lördag kan vi nog hitta på nåt.

Gud vad trött jag är idag. Jag gissar att det kan vara nålarna jag fick idag, man blir lite spak av dem.

Sittak: Vad kul att ni ska kika på lägenhet, ni som skulle vänta, vad hände? Det vore ju toppen om alla bodde inom gångavstånd.

Fridac: har du någon aning om hur långt du gått? Du behöver inte svara om du inte vill.

• Fridac

Jodå, om två dagar går jag in i vecka 16 :)
    Rutinul om tre veckor. Jag lääängtar :)

• ajerf

hallå!!

tack anna och miia för trevligt sällskap.
    vad säger du om söndagen miia? skulle ni provsminka då?

Li; vad roligt att ni kanske kommer tillbaka till stan igen, då blir det ju närmare. alla verkar bara flytta iväg, då kanske du blir närmare oss i alla fall....hihi...nu när ekin ska flytta.
    allt bra med emmy?

fridac: grattis till bebben!! man blir allr lite sugen, men bara lite...

princess: stackars alice, hoppas hon kryar på sig.

angående träff i helgen så får vi kanske avvakta men vi skulle kunna vara hemma hos oss eller kanske om någon annan vill.

ha en fortsatt trevlig helg på er alla

• ekin

ajerf: Ja, söndag blir provsmink, ska bli kul. Men hur var det på lördag, någon som kunde då?

Siri har börjat vakna så tidigt, kring 6 tror jag och sen flamsade hon i sängen en stund, fick välling, men hon ville inte sova. Jag gick och lade mig typ 22.15 igår, var väldigt trött som sagt, så då har jag fått sova lite iaf. Ikväll ska hon till Degernäs.

Vi hörs

• AnnaMa

Uppe med tuppen som vanligt. Har bestämt mig för att sy en mörkläggningsgardin idag, för det vore trevligt om man kunde sova lite längre på mornarna. Men nu ska jag till köket, ska baka bullar, mums vad gott.

• AnnaMa
    ekin skrev 2008-03-21 08:02:19 följande:
    ajerf: Ja, söndag blir provsmink, ska bli kul. Men hur var det på lördag, någon som kunde då?
    Vad sa du att det var på lördag, hos er eller?
  • AnnaMa

Ja, klockan är strax över tio och jag har hunnit med en del idag. Har pratat i telefon med Maria och nu jäser bulldegen, så strax ska jag ut i köket och börja kavla deg. Bullarna bakar jag tills det vi kommer hem från förlossningen, så då har vi i alla fall nåt att bjuda på när det kommer folk och kikar på den lilla. Sen ska jag sätta mig och sy, skulle vara skönt med en promenad, men kroppen orkar inte så långt.

Jo, igår tvättade vi de första babykläderna. Så de ser så söta ut på torkställningen...

• ekin
    AnnaMa skrev 2008-03-21 08:03:36 följande:
    Vad sa du att det var på lördag, hos er eller?
    Nej, vi har inte bestämt nåt ännu.

Farmor är magsjuk idag och kan inte vara barnvakt. Synd var ju det.

Vi var också uppe med tuppen. Nu har vi hunnit städa lite, det var sååå stökigt, men vi är inte klara än. Vi tar en liten kaffepaus. Himla trevligt väder. Man måsté nog ut en sväng snart. Kram
  • AnnaMa

Miia: Vi har lite lösa planer, vi ska ev. över till grannarna på kvällen, men inget är spikat. Ja, vi städade och tvättade igår, så nu har vi fin fint, känns sååå skönt. Det kryper i huden då man ser att man måste städa men inte orkar, huvva...

Nu är första plåten inne i ugnen, det doftar underbart i lägenheten! Micke ligger fortfarande i sängen, han sover dock inte... och efter sista plåten ska han få bistrokaffe och nybakt bulle... visst är jag en snäll fickväne, hihi.

• princess04

Åh, jag är såå less!! Känner mig lite nere faktiskt. Alice är sjuk och gnällig och vill bara ha bröstet. Jag som hade tänkt sluta amma snart. Nu känns det som vi går tillbaka flera steg!! Men jag är så rädd att hon inte får i sig vätska annars??? Sen är jag skitkonstig i kroppen och vill bara sova. Mitt humör går ut över Johan. Stackars älsklingen, han är ute och går med Alice i vagnen så hon får lite sömn....Har dåligt samvete, han är verkligen en ängel och sen gnäller jag..Känner mig som sämsta mamman och sambon idag..

Förlåt för mitt gnällinlägg men jag kände bara att jag var tvungen att skriva av mig. Mitt humör blir nog snart bättre hoppas jag.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2