• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Li 81

Ja peppar peppar, hoppas att Jonas klarar sig. Jag hade magjuska för två helger sedan. Klarade mig dock från att spy.

Idag har jag och Emmy varit ute och promenerat, men det blåste lite halvkallt. Annars har vi verkligen inte gjort något.
    Härligt med påsk, Jonas är ledig och allt.

Vi kanske kan hitta på något under påskhelgen, dra ihop något, vad sägs?

• Sittak

Li81: Det vore ju jättetrevligt att ses nått under ledigheten. Vad jag vet så har väl de flesta ledigt från jobb och sånt?

princess04: Jotack nog är vi det "starkare" könet denna gång=) helt otroligt att vi alla klarat oss hittills *peppar peppar*

Så skönt att det är sista jobbdagen före påsk imorrn....så man har längtat! Vi ska på ultraljud också, en bra start på ledigheten=)
    Gurra börjar må bättre nu och slurpar i sig blåbärssoppa, så sjukan verkar ju iaf inte hålla i sig så många dagar.
    Hoppas era knoddar och killar börjar må bättre!

• AnnaMa

Då var sista praktikdagen avklarad, och det känns sååååå skönt, känner mig oerhört lättad. Kommer dock att sakna barnen. De hade ritat teckningar åt mig, och sen fick jag en liten rispåse, det var en bra dag. Hade slututvärdering, och det gick bra. Jag var glad och positiv och lyckades få henne på bra humör. Så nu är det bara tre uppgifter som jag måste göra, två dagar i skolan med redovisning, och sen är jag klar med kursen, sååå underbart!

Var på vikariebanken och lämnade in mitt examensbevis idag. De var tur jag gjorde det. För kvinnan jag träffade sa att jag inte kommer att få samma lön som en förskolelärare för de två dagar jag jobbade, för med en lärarexamen får man 500kr mindre i månadslön, det är ju inget! Så jag kommer att få nån hundralapp mer än jag räknat med, det känns superbra! Sedan tyckte hon att jag skulle komma tillbaka med mitt examenbevis som förskolelärare och till hösten ska jag skriva in mig på vik.banken för att jobba fredagar, så att Micke får vara hemma en dag i veckan med den lilla. Så det känns riktigt bra idag.

Har väntat på samtal från fk hela dagen, men de har inte ringt. Och sen när man ringer dit så är det full i telefonköerna, typiskt. Vill ju veta vad jag får för fp.
    Oj, nu kom jag fram, väntetid 21 minuter och plats 30 i kö... men jag kommer i alla fall att få prata med någon, skööönt.

Jag är gärna på och träffas i påsk om ni tänkt er något. Man kan kanske vara hemma hos någon och ha lite knytkalas... vad säger ni tjejer. Vi är bara hemma under helgen.

• AnnaMa

Ja, måste uppdatera om fk. Fick inga klara besked, men kvinnan jag pratade med var trevlig och hon skulle be en handläggare kontakta mig så snart hon kunde. Så jag är rätt nöjd ändå, se vad mycket det gör att bli bemött på ett bra sätt.
    Nä, nu ska jag duka, maten är klar och jag väntar på att Micke ska komma hem från jobbet... han åkte 6.30 så han har jobbat ett tag.

• princess04

Jag träffas gärna! Låter som en bra ide att vara hos er Anna. Då har ju jag nära och bra . Tror vilken dag som helst förutom påskafton går bra för oss...

• ekin

Åh, nu har vi tittat på lägenheten. Den var i helt okej skick, men med små skavanker som man lätt fixar.
    Nere var det hall, kök, vardagsrum, toa m dusch och ett litet sovrum (som man kanske kan ta bort och få stort allrum). Uppe var det 3 sovrum och en klädkammare, inget allrum. Nog kan vi tänka oss att bo där allt . Dessutom en baksida mot skog med eftermiddagssol, altan med tak. Den är våran om vi vill ha den.

• Fridac

Gokväll!
    Här händer det inte så mkt. Längtar verkligen tills det börjar bli lite mer vår....
    Tänkte bara berätta en liten hemlis :o)
    Thuven ska troligtvis bli storasyster!
    Nu är det fortfarande lite lite hemligt, så skriv ogärna nåt i min gästbok :)

• ekin

Jag smyger in ett litet G fridac, om du förstår , så spännande!!!

På fredag ska Siri få vara hos farmor och farfar och sova över. Denna vecka har verkligen varit tröttsam med magsjukan och mycket vaknande på nätterna. Vi tänkte att vi skulle få sova en natt ostört, ska bli nice.

Vi hittar gärna på något, men vad och var är frågan. Någon som känner sig manad?

• ekin

Undrar bara om någon ska in på stan idag. Jag ska till sjukgymnasten 10.30 och är klar vid 11. Det vore kul med lite sällskap.

kram

• ajerf

hejsan!!

ekin: vad kul att den var fin och beboelig. ska kanske in på stan en snabbis själv, men du får gärna komma och hänga hos mig sedan om du vill.vi kan ju höras. rasmus börjar jobba hav ett.

LI: håller med om att vi borde hitta på nåt under påsken, vi har bara planer på påskafton och ev fredag.

Vi skulle kanske kunna vara här om ingen annan känner sig manad.

kram på er

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2