• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • ekin

Nu ska jag rusa. Elin, jag hör av mig sen... eller tvärtom. kram

• AnnaMa

Jag ska på stan jag med... är inne vid 11. Känner att jag vill köpa lite bebiskläder... hihi... nåt i alla fall.

• Li 81

Hej hej

Ja idag blir det nog en promenad i det vackra vädret. Hade gärna gått på stan i dag om jag hade någon bil. Jag kan ju berätta en liten hemlis jag också, eller hemlis och hemlis.
    Men jag och Jonas har funderingar på att sälja och flytta. Dels för att det är ganska dyrt och med tanke på att jag är mammaledig så får man inte ut så mycket, och vi vill försöka vara hemma så länge som möjligt med Emmy. Men hade detta hus varit inne i stan så skulle jag absolut kunna betala denna kostnad. Men egentligen den största anledningen i alla fall för mig är att det är för långt in till stan och att jag känner mig isolerad här ute. Inte för att man träffar folk varje dag bara för att man bor inne i stan men det är så mycket lättare om man vill. Sen bara att kunna gå eller åka in till stan. Just nu är vi nog mer stadsmänniskor sen vet man aldrig om ett par år vad man känner. Ska vi bo här så måste vi ha en till bil och det är en kostnad i sig. Det är ganska lätt när man kan bo inom lokaltrafiken. Så nu tittar vi runt på både, radhus, lägenheter och bostadsrätter så får vi se vad som faller oss i smaken.

Ja som sagt så hittar jag gärna på något i helgen, här kan vi alltid vara. Vilken dag skulle passa för alla? Lördag passar nog bäst för oss men vi är nog ganska flexibel.

Gratulerar Fridac, vad spännande

Ekin: När skulle ni ha bestämt er om lägenheten?

Ha en bra dag allihopa

• princess04

Oj, här händer det grejer! Roligt att ni gillade lägenheten Miia "håller tummarna" att vi blir grannar :D
    grattis frida så roligt!

Verkar som många har planer på att förflytta sig. Vi har inga planer än så länge, trivs bara bra här. Så småningom vill vi ju ha hus..ev i Strömbäck..

Haha..Känner mig jättedum nu när jag går tillbaka och läser. Vi pratade ju om vi skulle hitta på något i påsk och när jag läste ditt inlägg anna så måste jag läst väldigt fort. Tyckte nämligen du skrev att vi kunde vara hos er "pinsamt"...haha..jag brukar inte bjuda in mig sjäv sådär..
    Men, som sagt det skulle vara trevligt att göra något i helgen. Var spelar absolut ingen roll. Vi kan ju vara här om ni vill. J måste dock vila upp sig ordenligt först. Han mår bättre idag men är fortfarande lite spak...

• ekin

Li: Mäklaren skulle kontakta oss nästa vecka när han pratat med ägaren och så. Sen är det nog bara att köra på tror jag. Så nu blir det till att söka nytt för er med, hoppas det dimper ner nåt i smak för er, det är ju som sagt rätt behändigt att bo inne i stan än så länge.

Ha en trevlig kväll allihopa!

• AnnaMa

Anna: Det är lungt, vi kan vara här, hihi. Det är lätt hänt att läsa fel, här är vi i alla fall friska.

Lina: Ja, trivs man inte och känner man att alla pengarna går åt boende så får man i alla fall tänka om. Vilket område kikar ni på just nu? Hoppas ni hittar nåt som passar er!

Fridac: Grattis, vad spännande med syskonen så tätt!

Vi kan väl kanske bestämma dag när det passar att träffas, och sen kan man se vem vi ska vara hos. Vore trevligt om många kunde komma. Vad säger ni om Måndag?

Tack Miia och Elin för en trevlig dag. Kände att det var skönt att komma hemifrån och få träffa lite folk!

Nä, ska ta fram dammsugaren nu, Tindra lossar rätt mycket hår, så Micke ska få borsta henne sen, och Zeus med.
    Sen får vi se vad det blir för middag, är inte så hungrig än, men det är bara en tidsfråga.

• princess04

Skit också...Alice har 39,5 i feber . Är det inte magsjuka så är det något annat...Jag mår med jätteskumt. Har jätteont i huvudet och är helt slut i kroppen, vill bara sova..

Vi kan väl avvakta med hur det blir i helgen..I alla fall om vi ska vara här. Vi måste ju bli friska först...

• Sittak

Hej hej

ekin: Va spännande att ni hittat ett schysst boende! Hoppas verkligen att ni får det!

Li: Jag förstår verkligen erat resonemang, hoppas ni hittar något mer passande här i stan.

Fridac: Verkligen ett stort grattis!

princess04: Jämarns otur ni har, så drygt att känna sig hängig nu när det är påsk också. Hoppas ni alla kryar på er snart!

Jag är gärna med och hittar på nått någon av dagarna/kvällarna i påsk.
    Vi har lite lösa planer men inget konkret bestämt ännu så jag är ganska flexibel, det enda är söndag kväll då är jag upptagen.

Vi ska förresten också o kolla på en lägenhet på Ersboda nästa fredag =)
    Ultraljudet idag var förresten helt fantastiskt! Vi fick titta gott om tid att titta på bebisen, och barnmorskan förklarade vad allt var för nått. Lillen gjorde V-tecken med handen på ett av fotona som vi fick=)

Vi fick också två till foton, ett på bebisens profil och en på hela kroppen från sidan, helt otroligt! Man blir så lycklig!

• Fridac

Tack så mkt för alla gratulationer! :) Det är verkligen en spännande resa vi har framför oss.

Sittak: Vad roligt att ultraljudet gick bra, och att ni fick fina bilder med er hem! Det är så häftigt att göra ul!! Längtar tills jag ska få göra ett. 

Denna magsjuka. Tycker så synd om er alla som har/haft det. Hoppas vi ska klara oss. Jag hade det senast i november... Jag tror på fullaste allvar att jag ska dö när jag är sjuk :)

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2