• PetraD

smart städning

vill ha era tips & knep för lättare/snabbare/roligare städning!

allt om olika redskap, vilka medel ni använder, m.m.

har ni några knep på hur man gör egna "rengöringsmedel"?? såg t.ex. på rent hus häromdagen där hon tog en citron med "något" (??) på och gnuggade badkaret rent

ALLT ni kan tänka er!!!

• Svar på tråden smart städning
  • leende guldbruna

saltsyra å verka över natten i toa stolen. vet inte hur mycket men häll på rejält. inte provat men sett att de funka gm bekant.

• Plutten forever

Bra tråd, sparar!

Man blev ju sjukt inspirerad av att titta på Rent Hus igår, fy vad smutsigt och RÖRIGT de hade det, och vad fint det blev sen

Nää städning är inte så kul, behöver alla tips för att få det lite roligare.

Jo en grej undrar jag - är de någon som har/brukar lämna in mattor på tvätt? Det gjorde de ju i Rent Hus och det var massor av smådjur och annat äckelpeckel i den. Vad kostar det? Var lämnar man in? (Jag bor i sthlm innerstad).

• ladylovelylocks

Plutten forever skrev 2008-03-27 22:45:03 följande:

Bra tråd, sparar!Man blev ju sjukt inspirerad av att titta på Rent Hus igår, fy vad smutsigt och RÖRIGT de hade det, och vad fint det blev sen Nää städning är inte så kul, behöver alla tips för att få det lite roligare.Jo en grej undrar jag - är de någon som har/brukar lämna in mattor på tvätt? Det gjorde de ju i Rent Hus och det var massor av smådjur och annat äckelpeckel i den. Vad kostar det? Var lämnar man in? (Jag bor i sthlm innerstad).
    när jag bodde i uddevalla (liten stad) lämnade jag in min matta på vanlig kemtvätt
  • marina81
    Bra tråd, sparar!Man blev ju sjukt inspirerad av att titta på Rent Hus igår, fy vad smutsigt och RÖRIGT de hade det, och vad fint det blev sen Nää städning är inte så kul, behöver alla tips för att få det lite roligare.Jo en grej undrar jag - är de någon som har/brukar lämna in mattor på tvätt? Det gjorde de ju i Rent Hus och det var massor av smådjur och annat äckelpeckel i den. Vad kostar det? Var lämnar man in? (Jag bor i sthlm innerstad).
    vilke djur fanns i mattorna ?!
  • PetraD

det var det programmet jag blev extra inspirerad av också. började se förra veckan

• marina81

Är det nån som vet om man kan använda Vanish på en soffa???

Nedräkning 6 Maj - EDERLEZI!!
  • PetraD

det borde funka tycker jag, fast VET INTE
    det är en tygsoffa eller?? så tyg som tyg... prova lite på nån plats på dyna som är neråt så det inte syns ifall

står det inget på vanishpaketet annars??

• ladylovelylocks

nu har jag köpt två microfiber-trasor, en för speglar och fönster, och en för köket! Jädrar vad bra de är, har bara provat den för speglar, torr, och det blev jätterent, inga fläckar!

Brukar ni använda dem med medel, eller bara med vatten? kan man tex spraya fönstret med fönsterputs och torka av med torr trasa??

Svar på tråden smart städning