• PetraD

smart städning

vill ha era tips & knep för lättare/snabbare/roligare städning!

allt om olika redskap, vilka medel ni använder, m.m.

har ni några knep på hur man gör egna "rengöringsmedel"?? såg t.ex. på rent hus häromdagen där hon tog en citron med "något" (??) på och gnuggade badkaret rent

ALLT ni kan tänka er!!!

• Svar på tråden smart städning
  • pyrra

Just ja, min swivelsweeper (eller hur det nu stavas) kanon på mattor, river upp allt hår och smuts, har 2 innekatter så hår blir det.

• PetraD

tack för den länken
    nej, det gör jag inte. fast det känns så ibland. fast faktiskt inte fast värsta är ju att hur mycket man än gör så finns det vissa (gissa vem ) som inte tycker att man gjort nåt

men jag vet själv att jag är duktig & nu kommer jag bli ännu mer duktig på kortare tid med alla bra tips/knep/råd

shqiponjë skrev 2008-03-21 23:36:09 följande:
    www.tv4.se/1.318857/2008/03/06/har_hittar_du_...här kommer en länk till städtipsen..städar du jämt Petra??
  • PetraD

men bra ändå ju
    annars kan man väl alltid (kanske) ta en vanlig microtrasa och sy ihop lite så blir den ju liknande

Armine skrev 2008-03-21 23:38:10 följande:
    Japp, var in där och kollade städtipsen för bara några minuter sedan.Köpte handsken på en mässa. Eller den ser inte ut som en handske utan som med fingrar utan bara som en (vad ska man säga) en påse som man stoppar in handen i.
  • PetraD

skrubbar du med det på en svamp då eller trasa??
    vad har du för tvättmedel då? *nyfiken*
    bra musik håller jag med om, men vin gillar jag inte så det hoppas jag över

pyrra skrev 2008-03-21 23:42:25 följande:
    Till badrum använder jag alltid bara vanligt tvättmedel, skrubbar bra och luktar gott. Sen är iofs mitt allra bästa städtips bra musik och ett glas gott vin Då blir det genast mkt mer glamouröst och trevligt.
  • PetraD

hur använder man en ångtvätt??? kan man använda till allt eller??
    ajax citron har jag också + några till. köpt en ajax på ÖB, kommer inte ihåg vad det är för doft, men olika blommor, röd är den iallafall och luktar jättegott

till badrum och kök har jag köpt W5 på Lidl, citrondoft, de är jättebra. även köpt en orange flaska där av samma märke som är för att ta bort fett. den är super. brukar ta på kaklet bakom spisen och ser ut som nytt

Armine skrev 2008-03-21 23:43:00 följande:
    Vi har köpt en ångtvätt också. Helt underbar att städa ugnen med. Men den är bra till mycket annat också, min pappa använder den tex för att tvätta sina fönster.Na det gäller microdukar har jag dem rusta säljer och de som säljs på Claes Olsson. Rengöringsmedel är Ajax citron och till toa och kök är det Mr Muscle som gäller.
  • PetraD

det låter ju jättebra
    vi har inte så många mattor, typ ingen men de är inte lätta att rengöra. kanske just därför vi inte har någon haha

var köper man en sån??

pyrra skrev 2008-03-21 23:45:52 följande:
    Just ja, min swivelsweeper (eller hur det nu stavas) kanon på mattor, river upp allt hår och smuts, har 2 innekatter så hår blir det.
  • PetraD

frostat av frysen under natten & tog idag när jag skulle rengöra det (gick sönder två colaburkar i det för ett tag sen ) en hink med vatten med citronsyra i och städade med microtrasan. gick jättesmidigt

• Armine
    PetraDeliu skrev 2008-03-22 12:35:32 följande:
    hur använder man en ångtvätt??? kan man använda till allt eller??
    Man ska kunna använda den till nästan allt tror jag. Vi har provar med ugnen, ska testa ta badkaret med den snart. Har även strykt gardiner med den och till våren blir det att frächa upp bilklädseln. Man ska även kunna använda den på soffor, grillgaller och även kylskåp. Det följer med olika borstar och munstycken.
  • PetraD

typ för att lösa upp smuts/fläckar och så då??

Armine skrev 2008-03-22 14:10:04 följande:
    Man ska kunna använda den till nästan allt tror jag. Vi har provar med ugnen, ska testa ta badkaret med den snart. Har även strykt gardiner med den och till våren blir det att frächa upp bilklädseln. Man ska även kunna använda den på soffor, grillgaller och även kylskåp. Det följer med olika borstar och munstycken.
  • Armine
    PetraDeliu skrev 2008-03-22 21:09:52 följande:
    typ för att lösa upp smuts/fläckar och så då??Armine skrev 2008-03-22 14:10:04 följande:
    Fläckar, ingrodd smuts, för att fracha upp. Jag har strykt gardiner med den cokså. Det bästa är att man inte behöver några medel.
Svar på tråden smart städning