• PetraD

smart städning

vill ha era tips & knep för lättare/snabbare/roligare städning!

allt om olika redskap, vilka medel ni använder, m.m.

har ni några knep på hur man gör egna "rengöringsmedel"?? såg t.ex. på rent hus häromdagen där hon tog en citron med "något" (??) på och gnuggade badkaret rent

ALLT ni kan tänka er!!!

• Svar på tråden smart städning
  • PetraD

det räcker ju med bara vatten, men jag brukar ta lite medel också för det luktar gott

ladylovelylocks skrev 2008-03-31 14:01:37 följande:
    nu har jag köpt två microfiber-trasor, en för speglar och fönster, och en för köket! Jädrar vad bra de är, har bara provat den för speglar, torr, och det blev jätterent, inga fläckar! Brukar ni använda dem med medel, eller bara med vatten? kan man tex spraya fönstret med fönsterputs och torka av med torr trasa??
  • PetraD

ingen mer något bra tips som gör städningen roligare/lättare/snabbare (smartare)???

• NeA 84

bra tråd!
    jag behöver massor med roliga tips på städning. ska vårstäda ordentligt imorrn å putsa fönster.
    rensade klädkammaren idag....vad mycke skit man samlar på sig eg.

Adam 020715 ♥041126 Gabriel 051130
  • NeA 84

förresten....var det nån som såg rent hus i veckan nu?
    dom blandade såpa och något å hällde i sprayflaska. sen städade dom badrummet med det. å det blänkte massor! nån som vet vad dom blandade?

• PetraD

mm, börjar behövas vårstädning nu. syns när solen lyser extra på fönstret. jag hann iallafall med insidan i köket fast utsidan är ju värst

rensa kläder håller jag också på med. har hållt på med i en vecka tror jag, med lååång paus

finns massor med skräp man inte behöver

NeA 84 skrev 2008-04-05 22:16:11 följande:

bra tråd!jag behöver massor med roliga tips på städning. ska vårstäda ordentligt imorrn å putsa fönster.rensade klädkammaren idag....vad mycke skit man samlar på sig eg.
  • PetraD

skulle ju sett det, men missade vet du/någon när det är repris? säkert redan varit...

skriv gärna om du kommer på vad det var

NeA 84 skrev 2008-04-05 22:18:21 följande:

förresten....var det nån som såg rent hus i veckan nu?dom blandade såpa och något å hällde i sprayflaska. sen städade dom badrummet med det. å det blänkte massor! nån som vet vad dom blandade?
  • NeA 84

Söndag 06 april 2008 13:50...är reprisen

• PetraD

tack

NeA 84 skrev 2008-04-05 22:47:02 följande:

Söndag 06 april 2008 13:50...är reprisen
Svar på tråden smart städning