• PetraD

smart städning

vill ha era tips & knep för lättare/snabbare/roligare städning!

allt om olika redskap, vilka medel ni använder, m.m.

har ni några knep på hur man gör egna "rengöringsmedel"?? såg t.ex. på rent hus häromdagen där hon tog en citron med "något" (??) på och gnuggade badkaret rent

ALLT ni kan tänka er!!!

• Svar på tråden smart städning
  • PetraD

ok
    jag får nog testa mig fram lite för vad som passar mig.
    kanske också beror på vilken duk det är och hur mycket damm

EKJ76 skrev 2008-03-21 21:58:35 följande:
    Jag tycker bäst om torra microdukar till bara damm, är det fett också (t.ex. på fläktkåpan) är den bäst lätt fuktad
  • PetraD

även vilket material det är på det man dammar

PetraDeliu skrev 2008-03-21 22:00:09 följande:
    okjag får nog testa mig fram lite för vad som passar mig.kanske också beror på vilken duk det är och hur mycket damm
  • Armine

Städtipsen från rent hus finns på tv4s hemsida.

Microdukarna är underbara, har dessutom en microdukshandske som jag fixar badkaret med. Galltvål och microduk gör underverk på ingrodd smuts.

• PetraD

gör de det?! kollade igår, men hittade inte. kollade lite snabbt bara förstås.. får kolla en gång till

var köpte du microhandsken, kan ju vara smidigt om det bara är små platser/grejer som behöver dammas av

galltvål har jag också, fast har inte blivit av att jag använt den så mycket ännu

Armine skrev 2008-03-21 23:25:36 följande:
    Städtipsen från rent hus finns på tv4s hemsida. Microdukarna är underbara, har dessutom en microdukshandske som jag fixar badkaret med. Galltvål och microduk gör underverk på ingrodd smuts.
  • PetraD

när ni använder micromoppen; hur gör ni när ni ska blöta den? finns det smidigare sätt än att ta av den, doppa i hink med vatten, vrida ur och sätta tillbaka den??
    fast det går ju ändå snabbare att använda den än att göra "som vanligt"

• PetraD

vad för märken brukar ni använda på era microgrejer? på era rengöringsmedel??
    *vill ha som luktar gott & länge*

• Armine
    PetraDeliu skrev 2008-03-21 23:29:12 följande:
    gör de det?! kollade igår, men hittade inte. kollade lite snabbt bara förstås.. får kolla en gång tillvar köpte du microhandsken, kan ju vara smidigt om det bara är små platser/grejer som behöver dammas av galltvål har jag också, fast har inte blivit av att jag använt den så mycket ännuArmine skrev 2008-03-21 23:25:36 följande:
    Japp, var in där och kollade städtipsen för bara några minuter sedan.

Köpte handsken på en mässa. Eller den ser inte ut som en handske utan som med fingrar utan bara som en (vad ska man säga) en påse som man stoppar in handen i.
  • pyrra

Till badrum använder jag alltid bara vanligt tvättmedel, skrubbar bra och luktar gott. Sen är iofs mitt allra bästa städtips bra musik och ett glas gott vin Då blir det genast mkt mer glamouröst och trevligt.

• Armine

Vi har köpt en ångtvätt också. Helt underbar att städa ugnen med. Men den är bra till mycket annat också, min pappa använder den tex för att tvätta sina fönster.

Na det gäller microdukar har jag dem rusta säljer och de som säljs på Claes Olsson. Rengöringsmedel är Ajax citron och till toa och kök är det Mr Muscle som gäller.

Svar på tråden smart städning