• PetraD

smart städning

vill ha era tips & knep för lättare/snabbare/roligare städning!

allt om olika redskap, vilka medel ni använder, m.m.

har ni några knep på hur man gör egna "rengöringsmedel"?? såg t.ex. på rent hus häromdagen där hon tog en citron med "något" (??) på och gnuggade badkaret rent

ALLT ni kan tänka er!!!

• Svar på tråden smart städning
  • PetraD

det jag menade var för att ta bort hår
    men kan tänka mig att det funkade som sånt hårvax för blir väl ganska hårt

snyggt med getingprydnader i håret
    hihi

Eofrysina skrev 2008-04-20 10:02:47 följande:
    Det hårvaxet användes flitigt av många tjejer när jag gick i högstadiet (hårdrocks-pudel frisyrer) Det var tider det. En kompis hade, en solig varm dag, en väldigt jobbig insident med getingar
  • Eofrysina
    PetraDeliu skrev 2008-04-20 17:17:32 följande:
    det jag menade var för att ta bort hår men kan tänka mig att det funkade som sånt hårvax för blir väl ganska hårtsnyggt med getingprydnader i hårethihiEofrysina skrev 2008-04-20 10:02:47 följande:
    Hi hi... ojdå, ja att dra bort hår låter fiffigare än att använda det i håret men ingredienserna är de samma så det måste ju bli samma typ av klet
  • Mery 26

Bra musik o högt med 1 el 2 glas vin eller vad man nu tycker är gott att dricka det funkar väldigt bra för mig en fredag/lördag.
    Annars tycker jag yes o varmt vatten funkar bra eller mirakeltrasa o vatten.
    Lycka till med städnigen

• LykkeLee
    Armine skrev 2008-03-21 23:25:36 följande:
    Städtipsen från rent hus finns på tv4s hemsida. Microdukarna är underbara, har dessutom en microdukshandske som jag fixar badkaret med. Galltvål och microduk gör underverk på ingrodd smuts.
    Fuktar du den då eller använder du den torr??
  • LykkeLee
    Armine skrev 2008-03-21 23:43:00 följande:
    Vi har köpt en ångtvätt också. Helt underbar att städa ugnen med. Men den är bra till mycket annat också, min pappa använder den tex för att tvätta sina fönster.
    Var köpte du den och vad kostade den?
  • LykkeLee
    pyrra skrev 2008-03-21 23:45:52 följande:
    Just ja, min swivelsweeper (eller hur det nu stavas) kanon på mattor, river upp allt hår och smuts, har 2 innekatter så hår blir det.
    Åh.. så den funkar alltså?? Jag är ju alltid lite skeptisk mot tvshopsprodukter, men något som funkar på katthår har jag letat länge!!
  • LykkeLee

Åh vad trött jag är på den eviga röran i vårt hem.. vi bor så trångt och med sju personer i hushållet så blir det himla mycket saker och kläder och grejjer överallt.. suck..

• PetraD

håller med dig. vi är 6st
    bor inte speciellt trångt med ändå så massa grejer överallt. hurmycket förvaring man än har så skulle man behöva mer..

ska tänka ut nåt bra tips så återkommer jag

LykkeLee skrev 2008-05-12 14:15:49 följande:
    Åh vad trött jag är på den eviga röran i vårt hem.. vi bor så trångt och med sju personer i hushållet så blir det himla mycket saker och kläder och grejjer överallt.. suck..
  • emzemz

Ett tips om man är många kan ju vara att man varje år samlar ihop grejer man inte använder och ställer ut på loppis, det som inte säljs går ju att skänka till myrorna eller liknande orginisation

• PetraD

tack för bra tips

men om det är grejer man använder, fast smågrejer (eller stora) som bara ligger framme jämt (utan speciellt plats till förvaring)??

emzemz skrev 2008-05-12 18:58:13 följande:
    Ett tips om man är många kan ju vara att man varje år samlar ihop grejer man inte använder och ställer ut på loppis, det som inte säljs går ju att skänka till myrorna eller liknande orginisation
  • Blomman76
    PetraDeliu skrev 2008-05-13 09:47:42 följande:
    tack för bra tipsmen om det är grejer man använder, fast smågrejer (eller stora) som bara ligger framme jämt (utan speciellt plats till förvaring)??
    Jag har några snygga boxar/förvaringslådor som jag har stående med grejer som jag behöver (kanske inte varje dag) men som inte går o ställa undan i förråd el. liknande.
    Finns ju såå mycket snygga boxar/lådor man kan köpa lite varstans nufötiden.
  • PetraD

tack för tipset

Blomman76 skrev 2008-05-13 15:41:57 följande:
    Jag har några snygga boxar/förvaringslådor som jag har stående med grejer som jag behöver (kanske inte varje dag) men som inte går o ställa undan i förråd el. liknande.Finns ju såå mycket snygga boxar/lådor man kan köpa lite varstans nufötiden.
  • Sol-Britt

Jag provade en ångtvätt i går i en toa på jobbet som används flitigt och inte luktade så gott pga av att det är mest killar som använder den. Tvätten var superbra, nu luktar det gott där överallt.

Svar på tråden smart städning