• enny signatur

Högskoleprovet!

Har fått kallelsen till högskole provet och ä nu rätt förvirrad.
    Brukar inte provet vara på 4 timmar? Nu är det från 8.30 (legitimations kontroll kl 8.10) till 16.20 dvs 9 timmar och 50 min (varav raster 2½ timme).

Det står även "Förtäring endast tillåten under pauser." Menas det då att man inte får dricka vatten eller något under provtiden?
    Vadan denna ändring?

Vilka av er ska skriva provet? Första gången eller skivit innan? Isåfall hur har det gått innan?

• Svar på tråden Högskoleprovet!
  • enny signatur

81 rätt. 1.3.

happ. vad gör man nu förutom att känner sig förjävligt usel? jag behlöver minst 1.4... men egenligtigen 1.8.

• enny signatur

fick

Läs 18/20
    DTK 9/20
    Eld 16/20
    ORD 22/40
    NOG 16/20

så det som förstörde var ord och dtk. orden kände jag igen alla utom två, tror ni jag hatar mitt resultat? fattar int ehu rde tkunde gå så uselt efterosm jag faktiskt känd eigneon dom.. och dtk.. ja ja fattar inte.

• Natalejjis

Jag hade 0.8. Du är med andra ord inte så usel.. Det var första ggn jag skrev dock... Men jag känner mig smådålig jag med.. Dumt egentligen för man kan ju bara göra sitt bästa. Tur att jag inte har en utbildning på spel iaf.. Inte nu... Men kanske efter nästa prov... Men det är då!

Bra kämpat alla ni som gjorde det!

♥~Nat ~♥~~
  • enny signatur

inte ha något till övers för
    inte kunna göra något åt

de tär det väl inte?

spjälka
    sönderdela

trodde det var att stå emot, man själkar upp ngot, man tar spjälk...

hänförelse
    förtjusning

jag valde frestelse :-/

• enny signatur

Natalejjis: Var första gångne för mig med, men tror jag sä'tllet rätt höga krav på mig (jämförelse med vad jag kan). Är helt säker på att maken hade fått dundermassa poäng... ja de flesta jag känner. Ok om jag fått 1.6 eller så, emn 1.3... jag behöövde minst 1.4 ju...
    Får skriva till hösten igne och träna tills dess. Men bekymret är ju att de tä min sista chans...

• giftgrodan
    enny signatur skrev 2008-04-05 18:34:10 följande:
    inte ha något till övers förinte kunna göra något åtde tär det väl inte? spjälkasönderdelatrodde det var att stå emot, man själkar upp ngot, man tar spjälk...hänförelseförtjusningjag valde frestelse :-/
    Inte ha något till övers för = inte tycka är bra (ungefär)
    Tror du har blandat ihop spjälka med spjärna (spjärna emot)
  • enny signatur

giftgrodan: insåg det efter att ha neat.

aha ajg som sättade fel.. nåväl så fick jag ju fel ändå.
    alla chansingar ajg gjord epå ord vart fel. jiipi.

nej ajg är nog för deppig.

• bananglass

Pust, har precis klarat av mitt första högskoleprov, har jag räknat rätt fick jag precis 100. Maken fick 112 dock och har är superhappy, bör ju absolut räcka till 2,0 och läkarlinjen. Själv har man två år kvar på gymnasienivå först =(. Vi gjorde två engelska och den första (den som inte räknades) gick hur bra som helst och den andra gick åt helvete.

• Peand
    bananglass skrev 2008-04-05 19:19:52 följande:
    Pust, har precis klarat av mitt första högskoleprov, har jag räknat rätt fick jag precis 100. Maken fick 112 dock och har är superhappy, bör ju absolut räcka till 2,0 och läkarlinjen. Själv har man två år kvar på gymnasienivå först =(. Vi gjorde två engelska och den första (den som inte räknades) gick hur bra som helst och den andra gick åt helvete.
    Grattis till kanonresultaten - för båda!
  • bananglass
    Peand skrev 2008-04-05 19:22:13 följande:
    Grattis till kanonresultaten - för båda!
    Tack! Vi är jättenöjda bägge två. Jag har varit sjukskriven i fem år nu, så min förhoppning är att först och främst bryta sjukskrivningen om ett år och sen läsa ikapp mina gymnasiestudier så att jag kan plugga till dietist och dit räcker 1,7. Men jag kan nog inte låta bli att göra det i höst igen ändå ;).
Svar på tråden Högskoleprovet!