• enny signatur

Högskoleprovet!

Har fått kallelsen till högskole provet och ä nu rätt förvirrad.
    Brukar inte provet vara på 4 timmar? Nu är det från 8.30 (legitimations kontroll kl 8.10) till 16.20 dvs 9 timmar och 50 min (varav raster 2½ timme).

Det står även "Förtäring endast tillåten under pauser." Menas det då att man inte får dricka vatten eller något under provtiden?
    Vadan denna ändring?

Vilka av er ska skriva provet? Första gången eller skivit innan? Isåfall hur har det gått innan?

• Svar på tråden Högskoleprovet!
  • Cavatine
    Peand skrev 2008-04-04 21:12:49 följande:
    Jag hänger på också! frågan är bra hur stor chans man har?
    Vi borde kunna använda oss av våra "ordningar & kombinationer"-kunskap och räkna ut det!

(Men det skiter vi i, va? )
  • Peand
    Cavatine skrev 2008-04-04 21:16:47 följande:
    Vi borde kunna använda oss av våra "ordningar & kombinationer"-kunskap och räkna ut det! (Men det skiter vi i, va? )
    Japp, vi kör 1X2 varianten istället Skrattande
  • Rosagul
    ang mat /dryck under provet: endast diabetiker eller personer som måste ta medicin på visst klockslag får förtära ngt. Detta för att utesluta ev olyckshändelser som leder till"störande" för övriga provdeltagare. Alla som skriver HP ska ges möjlighet att utföra provet under bästa möjligheter. Om jag har en flaska vatten på bordet och råkar välta den kan man ju fundera ut vad personen framför skulle säga om han/hon fick vatten på sig...eller resten av gruppen som skulle störas av oredan då vattnet behövs torkas upp...
    Så det är för alla provdeltagares skull helt enkelt som man inte får ha det under själva provtiden, 50 min. Men sen är det ju alltid rast mellan blocken så var 51:a minut (nja inte riktigt, men åtminstone var 60:e minut kommer man kunna klunka i sig, eller äta det man vill!

Lycka till imorgon!

/provledaren
    ♥Lillis&Kakis♥
  • Peand
    kidA skrev 2008-04-04 22:32:34 följande:
    jag tänkte kryssa snygga kombinationer
    Va då´duger inte mina 1X2 Flört
  • kidA
    Peand skrev 2008-04-04 22:43:10 följande:
    Va då´duger inte mina 1X2
    jag tänker att det ser snyggare ut med lite klass på det hela... som när man räknar takter.. a one a two a one one two two...

*nynnar* ett kryss ett kryss en etta etta två tvåtvåtvå kryss..

typ så?
  • Gossa
    kidA skrev 2008-04-04 22:32:34 följande:
    jag tänkte kryssa snygga kombinationer

haha jag med.Blir det inte rätt så blir det ju snyggt ialf

Nervös!! hu

Är mamma glad är alla glada
  • Tintomara

Lycka till imorgon alla! Satt med provet förra våren och vet hur det känns dagen innan

Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • Peand
    kidA skrev 2008-04-04 22:45:29 följande:
    jag tänker att det ser snyggare ut med lite klass på det hela... som när man räknar takter.. a one a two a one one two two...*nynnar* ett kryss ett kryss en etta etta två tvåtvåtvå kryss..typ så?
    Gissa vad jag kommer att sitta och sjunga på i morgon Flört

L y c k a  T i l l  alla i morgon. Ses i morgon kväll och jämför tipsraden Skrattande
Svar på tråden Högskoleprovet!