• enny signatur

Högskoleprovet!

Har fått kallelsen till högskole provet och ä nu rätt förvirrad.
    Brukar inte provet vara på 4 timmar? Nu är det från 8.30 (legitimations kontroll kl 8.10) till 16.20 dvs 9 timmar och 50 min (varav raster 2½ timme).

Det står även "Förtäring endast tillåten under pauser." Menas det då att man inte får dricka vatten eller något under provtiden?
    Vadan denna ändring?

Vilka av er ska skriva provet? Första gången eller skivit innan? Isåfall hur har det gått innan?

• Svar på tråden Högskoleprovet!
  • Tickollina
    Svar på #140
    sandralager skrev 2008-04-05 22:06:02 följande:
    Kimsan 82 och Kliff: är dte höga betyg att komma in på lärarutbildning, generellt sätt? vad ligger de på, vill söka i Skåne främst.
    Det är inte speciellt högt, sedan beror det på hur många som söker programmet
  • Tickollina

Alltså när jag sökte så var det inte så många som ville läsa till ma/no lärare och då kom alla in som sökte.

• sandralager

ja ok vad brukar dte ligga runt då? jag vill läsa till förskollärare!

• Tickollina
    Svar på #143
    sandralager skrev 2008-04-05 22:10:13 följande:
    ja ok vad brukar dte ligga runt då? jag vill läsa till förskollärare!
    Jag vet inte vad det brukar ligga på....dock var det samma med intagningen till förskollärarprogrammet när jag började, alltså att alla som sökte det kom in, men det kan ju ha ändrat sig nu eftersom de skriker om förskollärare så kanske folk har börjat att läsa det.
  • sandralager

Ja okej, men har de inte alltid skrikigt efter fsk, eller dte är kanske mer de senaste åren? Hoppas verkligen jag kommer in. Har nämligen inet jättebra betyg, har har 13, 33 i snitt.

• Tickollina
    Svar på #145
    sandralager skrev 2008-04-05 22:14:44 följande:
    Ja okej, men har de inte alltid skrikigt efter fsk, eller dte är kanske mer de senaste åren? Hoppas verkligen jag kommer in. Har nämligen inet jättebra betyg, har har 13, 33 i snitt.
    jag har tyvärr ingen aning vad det ligger på nu...men sök....sök gärna flera städer så har du störst chans...
  • sandralager

Japp! Tack tack. Ska söka ca 14 olika lärarutbildningar i landet. Hoppas jag kommer in.

• Peand

Måste säga att jag gillar inte att de lägger NOG delen sist på dagen, höll på att somna då orken helt tog slut. Men det kanske inte hade blivit bättre om det hade varit någon annan del eller om NOG hade legat tidigare på dagen. Men just nu känns det som om jag kanske hade kunnat fått lite mer poäng där....
    Tappade onödigt mycket på orden också.
    Men så är det ju när man sitter hemma och klurar på vad man skulle ha gjort!

• Tickollina
    Svar på #147
    sandralager skrev 2008-04-05 22:30:47 följande:
    Japp! Tack tack. Ska söka ca 14 olika lärarutbildningar i landet. Hoppas jag kommer in.
    Lycka till! Jag håller tummarna!
  • Jessica med Seth
    Kimsan82 skrev 2008-04-05 20:01:12 följande:
    Jag gjorde oxå provet idag!! Fick 1.0 och är gööööör nöjd!! Hade 0,8 i höstas..Nu kommer jag in på Lärarutbildningen!! Jippi Grattis alla andra till era resultat..men förstår er frustration när man presterar bra men ändå inte räcker till!!
    Hur vet du att du fick 1,0?
Svar på tråden Högskoleprovet!