• enny signatur

Högskoleprovet!

Har fått kallelsen till högskole provet och ä nu rätt förvirrad.
    Brukar inte provet vara på 4 timmar? Nu är det från 8.30 (legitimations kontroll kl 8.10) till 16.20 dvs 9 timmar och 50 min (varav raster 2½ timme).

Det står även "Förtäring endast tillåten under pauser." Menas det då att man inte får dricka vatten eller något under provtiden?
    Vadan denna ändring?

Vilka av er ska skriva provet? Första gången eller skivit innan? Isåfall hur har det gått innan?

• Svar på tråden Högskoleprovet!
  • Peand
    Yrslan skrev 2008-04-05 17:28:03 följande:
    Men resultatet beror på vilka som skrivit provet....0,8 brukar de säga är medel för första gångare. Har man 5års arbetslivserfarenhet så får man ytterligare 0,5 p att lägga till sitt resultat när man söker in på högskolan.Ska skriva ett nytt högskoleprov i höst då det är 5 år sedan sist.
    De har tagit bort 0,5 för arbetslivserfarenheten.

jag har tabellen för i höstas och ändras inte den för mycket så fick jag 1,1. Bättar än mina 0,9 innan
  • Cavatine

1,6 som det ser ut nu.

Hurra. Inte.

• Peand
    kidA skrev 2008-04-05 18:03:14 följande:
    oj! jag har skrivit skitbra ju då WOHO!
    Grattis!

SJälv är jag nöjd då jag vet att det med största sannolikhet räcker till det jag vill, det var mitt mål. Sen har jag även upptäckt att mina betyg ligger långt över intaget så det var lugnt iallafall.
  • kidA
    Peand skrev 2008-04-05 18:06:39 följande:
    Grattis!SJälv är jag nöjd då jag vet att det med största sannolikhet räcker till det jag vill, det var mitt mål. Sen har jag även upptäckt att mina betyg ligger långt över intaget så det var lugnt iallafall.
    ja det är samma här. det är inget 2,0. men det räcker för det jag vill läsa.

vad ska du läsa?
  • enny signatur

Jag skrek av lycka när jag såg att de tagit bort den sista LÄS!
    Vi hade

läs
    läs
    dtk
    elf-ord
    nog

Den första läs kändes klockren, både för mig och tvåå till... och det är den dom ska ha kvar! Har inte vågat rätta ännu, ville få vara glad först :)

Svar på tråden Högskoleprovet!