• enny signatur

Högskoleprovet!

Har fått kallelsen till högskole provet och ä nu rätt förvirrad.
    Brukar inte provet vara på 4 timmar? Nu är det från 8.30 (legitimations kontroll kl 8.10) till 16.20 dvs 9 timmar och 50 min (varav raster 2½ timme).

Det står även "Förtäring endast tillåten under pauser." Menas det då att man inte får dricka vatten eller något under provtiden?
    Vadan denna ändring?

Vilka av er ska skriva provet? Första gången eller skivit innan? Isåfall hur har det gått innan?

• Svar på tråden Högskoleprovet!
  • Tecken

sandralager: På en del fsk-lärarutbildningar tar de in alla sökande. På en del fsk-utbildningar krävs det bara 0,1 på högskoleprovet... Kolla på www.vhs.se och gå in på poängstatistik. På fd LHS/SU krävdes det 0,1 i HP Vt 2008 för att få läsa till fsk-lärare/pedagogiskt arbete med yngre åldrar. Eller 09,72 i BG

• sandralager

Det låter lovande: tack för svaret!

• CarlHerman

Finns ingen normeringstabell för årets prov, den kommer inte än. Möjligtvis är det en gammal ungefärlig som ligger ute på nätet? Normeringstabellen ändrar sig från år till år beroende på resultat, en viss poäng kan alltså ge 0,8 ett år och 0,9 ett annat år.

• kidA
    CarlHerman skrev 2008-04-06 09:12:11 följande:
    Finns ingen normeringstabell för årets prov, den kommer inte än. Möjligtvis är det en gammal ungefärlig som ligger ute på nätet? Normeringstabellen ändrar sig från år till år beroende på resultat, en viss poäng kan alltså ge 0,8 ett år och 0,9 ett annat år.
    jo precis. men det brukar inte skilja så mkt.
  • Jessica med Seth

ok, tack för hjälpen... då ska jag kika på den och hoppas att den ändrar sig till det bättre om den ändras

• Peand
    Jessica med Seth skrev 2008-04-06 10:03:17 följande:
    ok, tack för hjälpen... då ska jag kika på den och hoppas att den ändrar sig till det bättre om den ändras
    Det hoppas jag med... Men vågar inte tro det Skrattande
  • Klaar

gick ganska bra för mig, ca 1,3 och jättenöjd med det. trodde inte på att jag skulle klara mer än 0,5 eller nåt. satte ribban lågt så det inte skulle kännas så mycket om jag misslyckades. om jag rättat rätt vill säga.. vart ser man hur mycket som behövs för att komma in på programmen? jag har sökt lärare.

• kidA
    Klaar skrev 2008-04-06 10:36:40 följande:
    gick ganska bra för mig, ca 1,3 och jättenöjd med det. trodde inte på att jag skulle klara mer än 0,5 eller nåt. satte ribban lågt så det inte skulle kännas så mycket om jag misslyckades. om jag rättat rätt vill säga.. vart ser man hur mycket som behövs för att komma in på programmen? jag har sökt lärare.
    vhs.se - antagninsstatistik
  • Klaar

fast jag kollade på en annan normeringstabell.. men jaja äntligen har jag gjort det!

Svar på tråden Högskoleprovet!