• enny signatur

Högskoleprovet!

Har fått kallelsen till högskole provet och ä nu rätt förvirrad.
    Brukar inte provet vara på 4 timmar? Nu är det från 8.30 (legitimations kontroll kl 8.10) till 16.20 dvs 9 timmar och 50 min (varav raster 2½ timme).

Det står även "Förtäring endast tillåten under pauser." Menas det då att man inte får dricka vatten eller något under provtiden?
    Vadan denna ändring?

Vilka av er ska skriva provet? Första gången eller skivit innan? Isåfall hur har det gått innan?

• Svar på tråden Högskoleprovet!
  • Cavatine
    Natalejjis skrev 2008-04-05 16:43:18 följande:
    Jag har också hört att det är sista som räknas.. Jag tyckte också den var svårast. Men vänta här nu.. Fick inte ni andra två ggr ELF+ORD?? Det fick jag... ^väntar otåligt på resultaten^
    Man får olika "träningsblock" på olika ställen, de gör testblock på alla delarna varje år men olika delar av landet får testa olika delar. (Om det går att hänga med...?)

Jag väntar INTE otåligt på resultatet, det gick inte bra. Plus att vi hade en kärring till övervakare som inte hade nån som helst koll på vad och hur hon skulle sköta saker. Jag ska maila och klaga å henne, hon var inte klok! Jag har skrivit provet 3 ggr tidigare så jag har att jämföra med.
  • Peand

Här väntad det också, men jag har en känsla av att jag inte har förbättrat mig från förra gången. Men det glädjer mig att block två försvinner. Den svenska läs var betydligt svårare än första. Säger jag kaxigt innan jag har rättat!

• Gossa

hur räknar jag ut mitt snitt

Är mamma glad är alla glada
  • Natalejjis

Nu har jag räknar och resultatet är inte direkt kul..
    Men det var svårt tycker jag.. Dock är jag övertygad om att om det andra od+elf hade gällt hade jag haft mycket högre poäng...

Ja ja,, Men inget att göra åt.. Bara att hoppas på bättre nästa gång.

Hur gick det för er andra?   

♥~Nat ~♥~~
  • Cavatine
    Natalejjis skrev 2008-04-05 17:10:05 följande:
    Hur gick det för er andra?   
    Jag har inte rättat än, men missade en sida av sista NOG. KLANT-JAG!!!

Är för bitter för att rätta, är så ledsen på mig själv. Behöver verkligen som lägst 1,9 och det lär INTE hända. *ledsen*
  • Mayweed
    Gossa skrev 2008-04-05 17:04:54 följande:
    hur räknar jag ut mitt snitt
    Man kan räkna med ungefär
    2.0 ca 9-13 fel
    1.9 ytterliggare 3 fel, sen brukar det vara 3-4 poäng mellan varje steg.
    Man kan hyfsat räkna med dessa steg, så vet man iaf på ett ungefär var man hamnar.
  • Yrslan

Men resultatet beror på vilka som skrivit provet....
    0,8 brukar de säga är medel för första gångare. Har man 5års arbetslivserfarenhet så får man ytterligare 0,5 p att lägga till sitt resultat när man söker in på högskolan.
    Ska skriva ett nytt högskoleprov i höst då det är 5 år sedan sist.

• Gossa

Missade på blocket som gick bort...det var svårt att få tiden att räcka till

Gissa om deágen gick fort

• Gossa
    Mayweed skrev 2008-04-05 17:22:46 följande:
    Man kan räkna med ungefär 2.0 ca 9-13 fel1.9 ytterliggare 3 fel, sen brukar det vara 3-4 poäng mellan varje steg.Man kan hyfsat räkna med dessa steg, så vet man iaf på ett ungefär var man hamnar.
    ¨då hamna jag runt 0,9  nånting 
    Hm det va ju inte mycket att hänga i midsommarstången
Svar på tråden Högskoleprovet!