• enny signatur

Högskoleprovet!

Har fått kallelsen till högskole provet och ä nu rätt förvirrad.
    Brukar inte provet vara på 4 timmar? Nu är det från 8.30 (legitimations kontroll kl 8.10) till 16.20 dvs 9 timmar och 50 min (varav raster 2½ timme).

Det står även "Förtäring endast tillåten under pauser." Menas det då att man inte får dricka vatten eller något under provtiden?
    Vadan denna ändring?

Vilka av er ska skriva provet? Första gången eller skivit innan? Isåfall hur har det gått innan?

• Svar på tråden Högskoleprovet!
  • Mama Law

vi hade läs sen elf/ord som dom tog bort (block 2) sen va det dtk elf/ord igen o sist Nog

Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • kidA
    Kliff skrev 2008-04-05 20:52:53 följande:
    KidA: Hej! Måste få fråga: Menar du att du skrev två dtk (och att de tog bort ena)? Trodde alla i hela Sverige skrev exakt samma prov...
    alla skriver samma prov. men utprovningsprovet är olika.
  • Kliff

KidA: Ok! Jag fattar.

En annan fråga: om jag t ex vill läsa Lärarutbildningen (vilket jag fundrar på), var hittar jag "antagnings-och behörighetskrav"? Jag vill m a o veta vilket betyg som krävs för att komma in. Äv gymnasiebetyg.

• Kliff

kidA: Tack, snälla!
    ...och grattis t ditt provresultat!

• Kliff

En fråga till... Hur många år gäller HP-poängen? Om man har skrivit ett HP för ett antal år sedan med ett bättre resultat då, kan man åberopa dom poängen istället för de nya...? Låter som man inte kan det, men måste ju fråga...

• kidA
    Kliff skrev 2008-04-05 21:13:27 följande:
    En fråga till... Hur många år gäller HP-poängen? Om man har skrivit ett HP för ett antal år sedan med ett bättre resultat då, kan man åberopa dom poängen istället för de nya...? Låter som man inte kan det, men måste ju fråga...
    5 år räcker de. har man skrivit bättre förut så gäller det högsta. dock max i 5 år.
  • Kliff

kidA: Tack igen! *bugar och bockar* ...kan ju nästan tro att du jobbar på vhs...

• enny signatur

kommer ju nästan in på jurist!
    ssk kom jag ju in på. då är ju 1.3 överlevnadsbart!

• sandralager

Kimsan 82 och Kliff: är dte höga betyg att komma in på lärarutbildning, generellt sätt? vad ligger de på, vill söka i Skåne främst.

Svar på tråden Högskoleprovet!