• enny signatur

Högskoleprovet!

Har fått kallelsen till högskole provet och ä nu rätt förvirrad.
    Brukar inte provet vara på 4 timmar? Nu är det från 8.30 (legitimations kontroll kl 8.10) till 16.20 dvs 9 timmar och 50 min (varav raster 2½ timme).

Det står även "Förtäring endast tillåten under pauser." Menas det då att man inte får dricka vatten eller något under provtiden?
    Vadan denna ändring?

Vilka av er ska skriva provet? Första gången eller skivit innan? Isåfall hur har det gått innan?

• Svar på tråden Högskoleprovet!
  • Peand
    enny signatur skrev 2008-04-04 16:07:51 följande:
    Dottern är 15 månader så hon överlever ju rentkasst (ja det skulle en liten göra med, men tar ingen större skada, mer än emitonellt) av det hela. Tror inte en det är maten i sig utan maten i kombination med närheten hon vill ha. Tryggheten helt enkelt.I övrigt har vi aldrig gett flaska så då skulle det behöva matas med sked och.. nja tror inte det går hem. Utpumpning är nog inget för mig... känns både främmande och otrevligt just personligen)
    ja men då är det ju lungt. Trodde att det var en liten "nyföding" eller liknande. Då behöver du ju inte stressa upp dig så att amningen påverkas, hon överlever ju i alla fall.
  • Peand
    sleeping angel skrev 2008-04-04 16:11:13 följande:
    Jag skulle göra HP imorgon men tror inte att jag kommer palla, sånt graviditetsillamående Kanske ska man försöka men risken finns att man måste springa ut mitt i ett prov (och det får man ju inte) för att spy. Får se hur det känns imorgon. De gånger jag gjort det innan så har man varit tvungen att lägga ner pennan när det gått 50 min dvs då ska man fyllt i svaren på både svarspappret och sitt egna papper.
    Vad olika det trots allt verkar var. Är nästan säker på att vi fyllde i efter det att hon hade samlat in svarsblanketten, även om jag hade tid att fylla i innan. Och hos mig gick det ut personer på toa under ett prov. Fast det är ju inte roligt om man mår illa. Hoppas att det går iallafall
  • sleeping angel

saken är ju den att jag mår inte så sjukt illa...det bara kommer, ja jag får en förvarning på kanske en minut, och det är nog inte så uppskattat att spy i klassrummet. Som jag minns det så har man inte fått gå ut, har man gjort det så stryks provresultatet, en gång så FICK man inte gå ut, för riksen att störa.

• enny signatur

sleeping angel skrev 2008-04-04 16:18:53 följande:

saken är ju den att jag mår inte så sjukt illa...det bara kommer, ja jag får en förvarning på kanske en minut, och det är nog inte så uppskattat att spy i klassrummet. Som jag minns det så har man inte fått gå ut, har man gjort det så stryks provresultatet, en gång så FICK man inte gå ut, för riksen att störa.
    där jag ska ha provet är det toaletter i provsalen, så det varierar npg helt beroende på vart provet är. men prata emd dom iimorgon innan det är dags! bättre att gå dit och försöka och springa och spy och få den delen struken än att inte försöka *tycker*

du får ju om inte annat träningen.

Peand: och jag säger SYND!. Matten känner ajg mi grätt säker på, där borde ajg hamna kring 17+ iaf... men de där orden *ryser*
    Nej jag överdriver kanske, men de tär helt klart min svagaste punkt.

Visst överlever tösen, men det räcker itne för mig. Är mitt högskoleprov viktigare än hennes glädje? Nej inte en chans. Om hon lbir glad efter 5 min igen? då prioriterar ajg högskoleprovet. Men gråt en timme... nej då skippar ajg heller. bekymmret är att jag inte kan veta.
  • Peand
    enny signatur skrev 2008-04-04 17:37:16 följande:
    där jag ska ha provet är det toaletter i provsalen, så det varierar npg helt beroende på vart provet är. men prata emd dom iimorgon innan det är dags! bättre att gå dit och försöka och springa och spy och få den delen struken än att inte försöka *tycker*du får ju om inte annat träningen.Peand: och jag säger SYND!. Matten känner ajg mi grätt säker på, där borde ajg hamna kring 17+ iaf... men de där orden *ryser*Nej jag överdriver kanske, men de tär helt klart min svagaste punkt.Visst överlever tösen, men det räcker itne för mig. Är mitt högskoleprov viktigare än hennes glädje? Nej inte en chans. Om hon lbir glad efter 5 min igen? då prioriterar ajg högskoleprovet. Men gråt en timme... nej då skippar ajg heller. bekymmret är att jag inte kan veta.
    Vi är alla olika, både när det gäller vad vi känner att vår styrka finns och inställning till saker och ting.
    Personligen tror jag att mina barn får en gladare och bättre mamma om hon kommer in på den utbildning hon vill och utvecklas till det hon vill bli. Och då krävs det att jag gör högskoleprovet. Samtidigt vet jag att mina barn kommer ha en bra dag hemma med min man, deras pappa. Det är en styrka för mig.
  • Pyret 85

Jag skriver med högskoleprovet imorgon. i lund. jag gör mitt bästa sn får vi väl se hur det går. första gången jag skriver det!

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Cavatine

Kom ihåg att ALLA kan skriva 2.0, man KAN chansa sig till full pott!

Lycka till alla!

• kidA
    Cavatine skrev 2008-04-04 20:37:28 följande:
    Kom ihåg att ALLA kan skriva 2.0, man KAN chansa sig till full pott! Lycka till alla!
    jag kör på den!
  • Peand
    Cavatine skrev 2008-04-04 20:37:28 följande:
    Kom ihåg att ALLA kan skriva 2.0, man KAN chansa sig till full pott! Lycka till alla!
    Jag hänger på också! frågan är bra hur stor chans man har? Skrattande
Svar på tråden Högskoleprovet!