• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Nathalie009

Tycker Lidl är bra. Handlar mest grönsaker o sånnt där..  här har dom alltid fina färska grönsaker ialafall

People are strange.
  • Euforia

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 14:57:24 följande:

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Ja, vad är grejen med deras kassasystem, egentligen? Hur tänker de? Rullbandet är typ 3 dm. Helt oanvändarvänligt.

Jag håller med om att merparten av varorna på Lidl är väldigt suspekta. Det finns dock några bra grejer som är billiga, men det är en vetenskap att hålla koll på vilka de är.
    Jag handlar aldrig där, men så har jag ju inget Lidl inom behörigt avstånd heller.
  • Linda1976

Lidl är guds straff till människorna. Varit där och gått därifrån. Fy för.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Sniglar och Krut

Kassasystemet, ja.

Först har man femton meter att lägga upp sina rulltårtor på.
    När man har betalat har man en halv sekund på sig att kasta ner allt i en kassa eftersom kassörskan måste VÄNTA med att låta nästa kunds varor åka ner på samma lilla plätt.

Är det någon utvecklingsstörd människa som har kommit på grejen?

• jonnysbrud

Vi handlar ibland på Lidl, oftast blir det vit choklad som slinker ner i korgen Men vi har även handlat dom andra varorna, har inte sett något negativt om Lidl än när det gäller produkterna. Här är det helt enkelt ekonomin som kommer först, och Lidl ger dom varorna vi vill ha fast billigare.

• Niklas

Nyfiken på om alla de som röstar faktiskt har varit där. ;)

Man ska kasta ner varorna i vagnen och packa på den lilla hyllan som finns bakom kassorna. ;) Tycker också systemet suger men de håller på och ändrar på det nu så det finns inte kvar så länge till. haha.
    Handlar endel på lidl. Bl.a. svenskt kött från Scan som är billigare hos Lidl än på andra ställen osv. Handlar även Arlas svenska mjölk på Lidl. Några ören billigare än affärerna bredvid. haha

• Sniglar och Krut
    beEMbe skrev 2008-04-09 15:09:09 följande:
    Inget fel på Lidl de harris pasta  grönsaker som är kravodlade  mm, TS du kanske ska ta på dig läsglasögon nästa gång.Alla affärer har läskiga kakor som håller längre än 100 år!
    Ja, men alla affärer har inte lika många olika sorters läskiga kakor som håller i 100 år.
    Och alla affärer har inte fler sorters bakverk än mat.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl