• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Twinkiie

Lidl är bra, men storhandlar alltid på willys för dom har enligt mig inte allt på Lidl, men mycket bra än¨å.. hatar dock deras grönsaker.. e ju frmme i värmeen o blir sega.. o KaSSAN E JU STRESSMOMENT NO1...  annars älskarjag deras Danska pebber & Glass & choklad puddingar o annat till efterätt, e ju inte dyrt!! mumma! och saften, päronsaften är underbaaar!!! har jag alltid hemma

• Niklas

De har en hel del ... ja.. svenska... varor... Scan, Arla.. svensk, billig kyckling osv.

Som att andra butiker inte har massor med utländska varor .... heheh. Skillnaden är väl att det är ompackat till "svenska" förpackningar.

bananglass skrev 2008-04-09 15:21:29 följande:
    Har aldrig handlat där faktiskt. Har varit inne en gång som ett litet studiebesök, men vågade inte köpa någonting :D.
  • carola 79

Tog annat har aldrig hittat nån mat där inne men köpt godis nån gång när dom har det billigt

• mooogn
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:22:07 följande:
    Exakt!Man blir lika besviken varje gång man kliver ut ur butiken och ser björkar istället för palmer.
    Hahaha!

Det är faktiskt maken som handlar där: Öl och glass...
  • Januaritjej

Gillar inte Lidl, har varit in i Lidl-butiker både i Sverige och utomlands och dom ser ju likadana ut vart man än är = jättetråkiga butiker. Fördelen utomlands är att det säljs alkohol på dom butikerna . Om man vill storhandla så är det ju omöjligt att få tag på allt på en Lidl, så då måste man iaf åka till någon annan butik.

• Sniglar och Krut
    beEMbe skrev 2008-04-09 15:21:23 följande:
    Eftersom rullbandet är minst en km lång så hinner man lägga upp allt och sedan lägga ner allt i vagnen medan de slår in varorna. Inga problem alls. Om man inte e miffo såklart.........Nä just det de var ju de som kom på kassan.Sedan kan man pack i lugn och ro och inte stressa för att nästa person kommer med sina varor på samma rullband.Jag älskar inte lidl men jag tycker det är helt ok och jag anser att folk är bonniga som har massa fördomar.
    Resten av landet avvecklar sina kassor. Meningen är att man ska ha alla varor packade när man kommer fram till kassan, där betalar man och sen åker man hem.

På Lidl ska man först lägga allt i en vagn, sen packa upp allt på ett band, sen packa ner allt i en vagn igen, sen köra bort vagnen till ett bord och packa allt i påsar.

Ja, bonnigt värre med folk som tycker att systemet suger.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • beEMbe
    Linda1976 skrev 2008-04-09 15:22:55 följande:
    beEMbe: Lidl lever inte upp till mina krav på kvalitet, urval och service. Gör det mig till bonnig?
    Nej, men alla fniss där kan man väl inte handla  för att där finns ju inget som är svenskt...osv folk är rädda och nervösa för allt som ser annorlunda ut. För tio år sedan var det samma snack om willys.
  • Niklas

Jag är nog ganska korkad som köper samma varor billigare som jag kan köpa dyrare på Ica. Varför inte betala mer för samma sak? Gud, jag känner mig riktigt korkad.

• Zofye

Jag kan då ogenerat erkänna att om Lidl kommer hit så kommer jag tillsammans med många andra stå som ett fån och inte förstå nånting Räcka ut tungan
    Fast jag kan ju inte jonglera heller...

Wroom skrev 2008-04-09 15:23:10 följande:
    Kassörskan börjar inte slå in dina varor förrän du har lagt upp allt på bandet och kört runt din vagn och kan börja lasta i.Förstår inte hur detta med kassabandet kan bli ett så stort problem för fullt kompetenta människor som har fjorton bollar i luften samtidigt i vanliga fall. När samma människor sedan går in på Lidl och ser kassan så blinkar det tilt i ögonen på dem och de har ingen aning om hur de ska tänka om och göra på ett annat sätt.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl