• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • denna där

Jag kan snabb handla på lidl för det är närmare än ica men det är inte direkt något jag gör ofta.

Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • Niklas

haha det var en bra förklaring.

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:14:11 följande:
    Jag syftade på en utvecklingsstörd människa som inte är minst lika smart som en utvecklingsstörd människa som är minst lika smart som en människa som inte är utvecklingsstörd och smart.Såklart.
  • tristania
    Jag syftade på en utvecklingsstörd människa som inte är minst lika smart som en utvecklingsstörd människa som är minst lika smart som en människa som inte är utvecklingsstörd och smart.Såklart.
  • beEMbe
    Niklas skrev 2008-04-09 15:13:24 följande:
    Jo, det var uppe i tidningarna så jag tror att de har slutat med det.Jag hörde att Ica packade om kött som har gått ut och som bl.a. har legat på golvet. Hoppas det är skäl nog att aldrig mer handla på Ica.
  • Leija

kassa systemet är värdelöst, men ahr inget annat negativt om Lidl....
    handlar där ibland.

• Sniglar och Krut
    denna där skrev 2008-04-09 15:13:58 följande:
    Svar på #15 Utvecklingstörd?Nej det är ingen utvecklingstörd person som kommit på det. Om du varit i mataffärer i tyskland så har dom det så i de flesta.Man packar varorna på bänkarna framför kassan. I kassan lägger du ner varorna i vagnen för att sedan gå dit att packa.
    Tyskar är mindre begåvade än resten av världen, med andra ord.
  • beEMbe
    denna där skrev 2008-04-09 15:13:58 följande:
    Svar på #15 Utvecklingstörd?Nej det är ingen utvecklingstörd person som kommit på det. Om du varit i mataffärer i tyskland så har dom det så i de flesta.Man packar varorna på bänkarna framför kassan. I kassan lägger du ner varorna i vagnen för att sedan gå dit att packa.
    Eller har du varit i Usa? de har oxå sånna skumma kassor där. Och flera påsar utan handtag.
  • Zofye

Har aldrig handlat där. Har faktiskt aldrig varit in på en Lidl-butik så jag är väldigt nyfiken på det där kassasystemet som alla pratar om. hur fungerar det om man har MASSOR med varor??

• Sniglar och Krut
    beEMbe skrev 2008-04-09 15:16:22 följande:
    Eller har du varit i Usa? de har oxå sånna skumma kassor där. Och flera påsar utan handtag.
    I Usa har jag antingen fått hjälp av personal med att packa min påse, eller så har systemet sett ut som på Ica här.
  • Meta83
    Vad du än syftade på så är det kränkande enligt mig med, men kalla mig partisk som jobbar med utvecklingsstörda och anser dom lika mycket värda som alla oss andra...
    Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl