• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Wroom
    Gyllan skrev 2008-04-09 15:36:04 följande:
    Wroom:Lidl är kända för att inte teckna kollektivavtal, betala sin personal förjävliga löner, inte låta dem personalen ta raster mm. Visst, det är väl upp till var och en att inte ta jobb där, men jag vill inte stödja sådana företag. På samma sätt som att ja heller itne andlar å Toys R Us.
    Jaså, de jag känner som har jobbat där har aldrig nämnt något om det.
  • Niklas

Det var ett jäkla hallå om när Lidl skulle komma. Det är mycket som folk "har hört" också. :)
    Mycket snack och skvaller mao. När jag jobbade på Vivo så kunde inte jag gå och pissa när jag ville. Självklart var man tvungen att säga till och självklart höll de reda på vart de anställda befann sig och vad de gjorde. HEMSKT! ... eller?

• Sniglar och Krut
    Niklas skrev 2008-04-09 15:28:32 följande:
    Man ska helst ha kundvagn helt enkelt. Det finns en anledning till att de inte har några kundkorgar.
    Bara det är ju idiotiskt i sig.
    Vill man ha två liter mjölk, den från Arla, eller den som håller tills jag går i pension, en falukorv, den gjord av svensk gris eller den gjord av tysk åsna, och ett paket makaroner, valfri sort. Ja då är det mer varor än man kan ta under armen, men lite för få för att man ska knuffa med sig en vagn.

Korg och klokt kassasystem är liksom grejen.
  • Mammanseko

Jag får en ganska äcklig känsla när jag kliver in där. Tycker det är äckligt och smutsigt! IAf på den affären vid oss!

Mamma till Albin och Alva
  • Sniglar och Krut
    ANOF skrev 2008-04-09 15:36:14 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:31:21 följande: Så mycket mer packande blir det INTE. Man får lägga ner varorna i vagnen en extra gång, men mer än så blir det inte.Fördelen är självklart att det går betydligt fortare, jämfört med t exempel Ica, om alla förstår hur det funkar. En lång kö kan gå otroligt fort, medans den på Ica kan ta en evighet för att det blir en fördröjning när kunder som handlat mycket ska packa ner i sina påsar. En del som håller på packar ner i sina påsar på t exempel Ica tar en väldig tid på sig, och då måste ALLA som står i kön vänta på detta.
    Ica erbjuder mig den ÄLSKVÄRDA fördelen med självscanning.
    Ica erbjuder mig alltså att slippa köa alls.

Lidl erbjuder mig hjärtinfarkt.
  • Wroom

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:37:24 följande:

Haha!Vadå, blev det smartare nu helt plötsligt?Det spelar ingen roll om ni tjatar hål i huvudet på mig om att det är smart. Det kan omöjligt kallas för smart när systemet går ut på att man ska lägga mer tid och energi på att packa upp och ner än att handla.
    Jag säger inte att det ena är smartare än det andra, det är olika lösningar helt enkelt. Vad ska vi göra åt saken? Ta det som det är och sluta hetsa upp oss så blir världen en lättare plats att vistas i.
  • Linda1976
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:41:08 följande:
    Ica erbjuder mig den ÄLSKVÄRDA fördelen med självscanning.Ica erbjuder mig alltså att slippa köa alls.Lidl erbjuder mig hjärtinfarkt.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Sniglar och Krut
    Wroom skrev 2008-04-09 15:38:27 följande:
    Jaså, de jag känner som har jobbat där har aldrig nämnt något om det.
    Det behövdes inte.
    Media uppmärksammade det hela och förde deras talan i såväl tidningar som nyheterna på teve.
  • ANOF

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:41:08 följande:

Ica erbjuder mig den ÄLSKVÄRDA fördelen med självscanning.Ica erbjuder mig alltså att slippa köa alls.Lidl erbjuder mig hjärtinfarkt.
    Inte många Ica-butiker. Endast några av dom stora. Sen finns ju alla andra kedjor som inte har scanning.
    Jag har själv suttit i kassan på Ica, och vet vilken otrolig fördröjning det blir när folk ska hålla på och packa in i sina påsar. Någonting som alla andra kunder får lida för.
  • Sniglar och Krut
    Wroom skrev 2008-04-09 15:41:23 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:37:24 följande: Jag säger inte att det ena är smartare än det andra, det är olika lösningar helt enkelt. Vad ska vi göra åt saken? Ta det som det är och sluta hetsa upp oss så blir världen en lättare plats att vistas i.
    Vi ska gå ihop och kräva att Lidl utvisas tillbaks till Tyskland!
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl