• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Zofye

Men då måste ju bandet vara jättelångt och stort?

Halvblod skrev 2008-04-09 15:19:55 följande:
    Tja det fungerar, har man fått plats med varorna i vagnen innan man la upp dem på bandet så får de nog plats sen oxå
  • Linda1976

oj, inte meningen med fet text

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Meta83
    LAV0LINA skrev 2008-04-09 15:16:28 följande:
    Har aldrig handlat där. Har faktiskt aldrig varit in på en Lidl-butik så jag är väldigt nyfiken på det där kassasystemet som alla pratar om. hur fungerar det om man har MASSOR med varor??
    Det funkar lika dant, man får packa upp alla sina varor sen ner igen för att sen packa det i påsar på bänken en bit bort, helt värdelöst!!
    Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • beEMbe

Eftersom rullbandet är minst en km lång så hinner man lägga upp allt och sedan lägga ner allt i vagnen medan de slår in varorna. Inga problem alls. Om man inte e miffo såklart.........Nä just det de var ju de som kom på kassan.

Sedan kan man pack i lugn och ro och inte stressa för att nästa person kommer med sina varor på samma rullband.

Jag älskar inte lidl men jag tycker det är helt ok och jag anser att folk är bonniga som har massa fördomar.

• bananglass

Har aldrig handlat där faktiskt. Har varit inne en gång som ett litet studiebesök, men vågade inte köpa någonting :D.

• Niklas

Det gjorde vi med innan vi fattade att det var ganska puckat. De kanske fattar lite långsammare bara eller så vill de vara "special"

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:19:52 följande:
    Och så kör dom på fel sida av vägen = mindre begåvat.
  • ThePrincess

Jag har varit inne på Lidl en gång och det var inte mycket att se. Kanske kan tänka mig att handla små saker där inne, men då kan jag lika gärna åka till Ö&B eller Rusta.

Här i Linköping så har jag aldrig sett parkeringen full högst 10 bilar.

• Sniglar och Krut
    mooogn skrev 2008-04-09 15:20:13 följande:
    Att gå till Lidl känns som att vara på semester utomlands
    Exakt!
    Man blir lika besviken varje gång man kliver ut ur butiken och ser björkar istället för palmer.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Linda1976

beEMbe: Lidl lever inte upp till mina krav på kvalitet, urval och service. Gör det mig till bonnig?

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Wroom
    LAV0LINA skrev 2008-04-09 15:16:28 följande:
    Har aldrig handlat där. Har faktiskt aldrig varit in på en Lidl-butik så jag är väldigt nyfiken på det där kassasystemet som alla pratar om. hur fungerar det om man har MASSOR med varor??
    Kassörskan börjar inte slå in dina varor förrän du har lagt upp allt på bandet och kört runt din vagn och kan börja lasta i.

Förstår inte hur detta med kassabandet kan bli ett så stort problem för fullt kompetenta människor som har fjorton bollar i luften samtidigt i vanliga fall. När samma människor sedan går in på Lidl och ser kassan så blinkar det tilt i ögonen på dem och de har ingen aning om hur de ska tänka om och göra på ett annat sätt.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl