• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • MrsQ

Jag har alltid hatat Lidl men jag har nu hittat några bra varor som Lidl har.
    Dels är det blöjorna helt fantastiska, dom har oxå läckert goda potatisklyftor som är billiga, knapriga o kryddade.

Sen har de frysta köttrullar 100% nötkött som är jättegott kryddade.
    De rullar jag in i bacon o steker mmmm...

Och så har jag faktiskt hittat lite roliga o användbara saker men annars handlar jag inte på Lidl.
    Blir mest irreterad när jag ska handla där faktiskt så jag har svårt att erkänna att jag åker dit för ett antal varor

• ANOF

Kassasystemet som alla klagar på är otroligt bra och smart. Om man inte förstår hur man ska använda det som kund så blir det självklart problem. Man ska inte hålla på att packa ner i påsen där.

För övrigt har lidl väldigt bra varor och mycket bra priser.

• Gyllan

Jag handlar inte på lidl av politiska skäl.

Sedan tycker jag att de gånger jag har varit inne i affären så ar jag bara blivit avskräckt.

• Wroom
    LAV0LINA skrev 2008-04-09 15:25:52 följande:
    Jag kan då ogenerat erkänna att om Lidl kommer hit så kommer jag tillsammans med många andra stå som ett fån och inte förstå nånting Fast jag kan ju inte jonglera heller...
    Klart man får stå som ett fån första och andra gången man ser detta mycket konstiga kassaband men sedan, det är sedan jag tycker man ska lugna ner sig och angripa problemet!
  • Niklas

Man ska helst ha kundvagn helt enkelt. Det finns en anledning till att de inte har några kundkorgar.

• Kickiliisa

Hemsk affär! Den är inte trevlig, ser ut som ett lager, och så har de inte det man är ute efter i livsmedelsväg. Sämre än Ö&B.
    Plus att de vägrade sluta kollektivavtal.
    Plus att de övervakar sin personal, som måste be om lov för att gå på toaletten...

• Wroom
    Gyllan skrev 2008-04-09 15:28:13 följande:
    Jag handlar inte på lidl av politiska skäl.Sedan tycker jag att de gånger jag har varit inne i affären så ar jag bara blivit avskräckt.
    Vilka är de politiska skälen?
  • Linda1976
    beEMbe skrev 2008-04-09 15:25:45 följande:
    Nej, men alla fniss där kan man väl inte handla  för att där finns ju inget som är svenskt...osv folk är rädda och nervösa för allt som ser annorlunda ut. För tio år sedan var det samma snack om willys.
    Utlänsk mat stör mig inte. Men jag vill ha det fräscht, mycket att välja på, bekväm självscanning, bra öppettider, service, chark, bageri - och det får jag inte vare sig på Willys eller Lidl. Och faktum är att ICA Maxi vann GPs "billigaste matkasse" för ett tag sen, så de smiskade Willys bigtime. Lidl var, av självklara skäl, inte med i testet.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Sniglar och Krut
    beEMbe skrev 2008-04-09 15:25:45 följande:
    Nej, men alla fniss där kan man väl inte handla  för att där finns ju inget som är svenskt...osv folk är rädda och nervösa för allt som ser annorlunda ut. För tio år sedan var det samma snack om willys.
    Men herregud, är man NERVÖS för att man inte gillar Lidl?
    Jag fattar helt enkelt inte hur jag ska kunna fylla en kundvagn med de varor jag vill ha.
    Jag köper allt kravmärkt och ekologiskt odlat så långt det går.
    Jag köper allt svenskt så långt det går.
    Redan här måste jag sålla bort flera mindre Ica och Konsum och ta mig till en stormarknad.

Jag har som sagt handlat på Lidl, jag har försökt fylla en vagn med varor som håller kraven jag ställer. Det gick inte, jag lyckades bättre på Statoil den gången.

Dessutom har Lidl varit i blåsväder ang sin personalpolitik och jag vill inte stödja skiten.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • MrsQ
    ANOF skrev 2008-04-09 15:27:37 följande:
    Kassasystemet som alla klagar på är otroligt bra och smart. Om man inte förstår hur man ska använda det som kund så blir det självklart problem. Man ska inte hålla på att packa ner i påsen där.För övrigt har lidl väldigt bra varor och mycket bra priser.
    Men om de inte informerar om hur OOOOtroligt smart o bra deras system är o hur man använder det så blir det ju helt värdelöst...
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl