• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Wroom

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:42:24 följande:

Det behövdes inte.Media uppmärksammade det hela och förde deras talan i såväl tidningar som nyheterna på teve.
    En höna av en fjäder precis som många andra kvällstidningsnyheter.
  • MrsQ

JAAAAAAAAAAAA!!! Gillar inte att de importerar t.ex mjölk från .........

• ANOF

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:43:52 följande:

Vi ska gå ihop och kräva att Lidl utvisas tillbaks till Tyskland!
    Du får väl sluta handla där. Men det finns många som uppskattar lidl.
  • Linda1976
    ANOF skrev 2008-04-09 15:43:38 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:41:08 följande: Inte många Ica-butiker. Endast några av dom stora. Sen finns ju alla andra kedjor som inte har scanning.Jag har själv suttit i kassan på Ica, och vet vilken otrolig fördröjning det blir när folk ska hålla på och packa in i sina påsar. Någonting som alla andra kunder får lida för.
    Alla Maxi och alla COOP i Gbg har. Och eftersom det finns på det Maxi jag handlar så är det det som är viktigt för mig. Om ICA nära i Örebro inte har, så spelar det inte mig nån roll liksom. Man är ju mest intresserad av hur det är i den butik man valt som "sin".
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Wroom

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:43:52 följande:

Vi ska gå ihop och kräva att Lidl utvisas tillbaks till Tyskland!
    Yep, där har du något, det är mera fruktsamt!
  • Hägris

nej skulle inte handla där om jag så fick betalt för det...av alla ovan skriva skäl!

Det spelar ingen roll vad man skriver, bara man tänker rätt!!
  • Linda1976
    ANOF skrev 2008-04-09 15:45:05 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:43:52 följande: Du får väl sluta handla där. Men det finns många som uppskattar lidl.
    Ja, alla kan ju inte ha lika höga krav
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Sniglar och Krut
    ANOF skrev 2008-04-09 15:43:38 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:41:08 följande: Inte många Ica-butiker. Endast några av dom stora. Sen finns ju alla andra kedjor som inte har scanning.Jag har själv suttit i kassan på Ica, och vet vilken otrolig fördröjning det blir när folk ska hålla på och packa in i sina påsar. Någonting som alla andra kunder får lida för.
    Jag har också suttit i kassan på ICA.
    I en liten butik och i en större.
    Jag upplevde aldrig några problem med fördröjning eftersom banden på packsidan är så stora att man kan börja lägga den nya kundens varor högt upp undertiden som den andra kunden packar färdigt.

Självscanningen kommer mer och mer, det finns snart överallt.
    Undertiden som Lidl FUNDERAR på att skaffa två meter extra band på packsidan.
    Fantastiskt.
  • Sniglar och Krut
    ANOF skrev 2008-04-09 15:45:05 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:43:52 följande: Du får väl sluta handla där. Men det finns många som uppskattar lidl.
    Men verkar det som om jag handlar där?
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl