• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Sniglar och Krut
    LAV0LINA skrev 2008-04-09 15:16:28 följande:
    Har aldrig handlat där. Har faktiskt aldrig varit in på en Lidl-butik så jag är väldigt nyfiken på det där kassasystemet som alla pratar om. hur fungerar det om man har MASSOR med varor??
    Då funkar det nog inte alls.
  • Niklas

I england är det vanligt att man har en kran med varmvatten och en kran med kallvatten. Tycker också det är ganska puckat men de vill ha det så. Jävla tur att alla är olika egentligen. haha

• Sniglar och Krut
    Meta83 skrev 2008-04-09 15:18:20 följande:
    Vad du än syftade på så är det kränkande enligt mig med, men kalla mig partisk som jobbar med utvecklingsstörda och anser dom lika mycket värda som alla oss andra...
    Eh.
    Hahaha, och hahaha.
    Sa jag att utvecklingsstörda inte är lika mycket VÄRDA som andra?
    Men ge dig.
  • Sniglar och Krut
    Niklas skrev 2008-04-09 15:18:26 följande:
    I england är det vanligt att man har en kran med varmvatten och en kran med kallvatten. Tycker också det är ganska puckat men de vill ha det så. Jävla tur att alla är olika egentligen. haha
    Och så kör dom på fel sida av vägen = mindre begåvat.
  • Halvblod
    Har aldrig handlat där. Har faktiskt aldrig varit in på en Lidl-butik så jag är väldigt nyfiken på det där kassasystemet som alla pratar om. hur fungerar det om man har MASSOR med varor??
    Tja det fungerar, har man fått plats med varorna i vagnen innan man la upp dem på bandet så får de nog plats sen oxå
  • Niklas

Bandet är väldigt lågt åt kundhållet så du får lätt upp en fullpackad kundvagn men då gäller det att bygga lite berg men det funkar det med. :) Nackdelen är att personen i kassan måste sitta och vänta på att man hunnit få upp vagnen och börjat packa ner varorna på andra sidan igen. Direkt upp och direkt ner mao. Men som sagt, de håller på och testar "vanliga" kassor.

• Mandi74

Har aldrig handlat där

Don't knock masturbation, it's sex with someone I love.
  • Sniglar och Krut
    Halvblod skrev 2008-04-09 15:19:55 följande:
    Tja det fungerar, har man fått plats med varorna i vagnen innan man la upp dem på bandet så får de nog plats sen oxå
    Ja, men undertiden som man ska lägga ner alla varor i vagnen måste kön vänta.
    Hur idiotiskt som helst.
  • Linda1976
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:18:24 följande:
    Då funkar det nog inte alls.
    Å andra sidan är det ju omöjligt att handla massor på Lidl, så mycket finns det helt enkelt inte att välja på
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl