• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Macool: Andas djuuupt Får man fråga var hon går på mvc? Min bm hade bokat in ul för länge sen... Fast så har jag ju också för länge sen insett att doktorns dyrbara tid är MIN!

Gillar också zynks besiktningshistoria

Jag är ltie "off" och har svårt att koncentrera mig och kommentera. Har äntligen sovit lite mer inatt (mer falukorvssömn än prinskorv ) och förkylningen känns lite bättre men allt sovande gjorde mig tung i huvet. Nu kan jag inte välja vad jag ska börja med av alla "boprojekt" jag har... Idag damp det ner en "kallelse" till SöS för samtal med "vår" doktor där. Den 5 juni! Det känns som långt dit men det är ju nsäta vecka Kanske kan hon kolla läget lite redan då? Har haft en del förvärkar på kvällar och nätter som jag hoppas gör nytta!

Kramar om Joyce lite extra. Det är inte rolgit när ens mamma är så sjuk - inte ens fast man är "vuxen" och tillståndet inte är någon jätteöverraskning. Det är också tungt med långdragen sjukdom som man känner att det inte leder till nåt gott men man vet inte hur och inte när...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hurtbullar... Jag åker pendel imorn men tar absolut bussen från Stuvsta! RÄknar inte med att vara framme hos zynk förrän ca kvart i ett (tågen går ju inte så ofta..eller ja, varje kvart )

"På allmänheten begäran" finns nu en badboll till beskådande i egen mapp i mitt bildgalleri för den som så önskar!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Det känns som att jag missat något Joyce skrivit...Fundersam Vad är det för sorts "hjärtsjuka" din mamma har? Ohc på vilket sätt har hon blivit sämre? Vis av egen erfarenhet tycker jag du ska åka om det på minsta sätt känns som att du vill eller "borde" åka. Om det kan vänta tills din syrra varit där så låt henne pejla läget och åk sen! Kram igen!

Så tråkigt att alla inte kan imorn! Jag hade ju velat träffa Maxie och Voctor eftersom jag inte träffat den gullungen än "Nästa gång"

Idag har jag ett bildryck så nu finns det suddiga ul-bilder i mitt galleri också

• Ma Lu

Maxie: Gravida äter mer än gärna glass Men promenaden skippar jag helst om den är på mer än 500 meter! Fast det är skillnad i dagsform: vissa dagar kan jag gå och vissa dagar tar jag mig bara med knäna ihop och myrsteg ut i köket! Glasskiosk och gräsmatta var som funkar fint! T.ex. Hagaparken (men då får någon hjälpa mig upp sen )

• Ma Lu

Tack snälla zynk för en jätteskön eftermiddag Jag är friskluftsförgiftad, yr i bollen av allt prat och alla söta barn och axlarna är solbitna! Tack så hemskt mycket alldeles särskilt för den jättansgoda fruktsalladenRäcka ut tungan Den var så himla god och det där med turkisk youghurt till är antecknat med stora bokstäver

Det är verkligen skoj att se hur barnen också umgås nu Vilken skillnad från bara i vintras! Jag är sååååå bebissjuk

Hemkomsten var inte ritkgit lika kul... Maken är rätt så uppe i limningen pga sparåtgärder på jobbet De ska dra in en stor del av personalen i hela företaget och idag har det kommit ut att de ska dra in 3-4 tjänster på makens avdelning Inte kul alls!

Krabaten i magbollen hälsar till alla Mycket bök är det!

Nattinatten

• Ma Lu

Grattis till plusset igen Fisk "Kände dig inte så gravid"... Nänä, vem var det som sprang skytteltrafik till toan ikapp med mig och som vrålade "HUNGRIG" samt höll på att slockna på filten? Klockrent nygravid skulle jag vilja påstå

Nu snurrar första maskinen med ett innehåll av bebiskläder i MaLus hem Det känns läskigt, stort och fint och KUL!!!

Förbannar denna värme I morse var mina händer så svullna att fingrarna gjorde ONT Vaknade av att det gjorde ont när jag visst skulle klia benet... Inte kul! Fram för 11 grader, regn och snålblåst

• Ma Lu

Hallå! FL är ju helpaj Fick aldrig vara inne så länge igår så jag kunde skriva nåt mer här

Haha, Malla Kanske var det dig jag sprang om i trappen

Idag är det förhandlingar på sthlmsavdelningen på mannens jobb så om ni har en tumme över får ni gärna hålla den

Låter som liten V har samma snuva som jag (fast min är ju blandad med förkylningen så jag snorar ju också andra tider på dygnet): blodblandat äckelslem Det ÄR väldigt torrt och jag kör sesamolja i kranen som hjälper litegrann iaf. Kanske är han lite allergisk? Är du och J allergiska?

Hur gick det förresten med eksemen och tvättmedlet?

Den som oroar sig för att barnen äter växter kan få komma hit för här finns det bara två krukväxter varav en i princip är död Gröna fingrar? Näääää... Ute finns det lite mer och ute finns det också just nu en haölväten fågel på gräsmattan som bör transporteras bort innan tvåårige systersonen gör entré i eftermiddag...

A har nämligen åkt iväg på sin årliga seglingstävling och kommer inte hem förrän på söndag Den här helgen har varit en vånda det senaste halvåret då den för två år sedan sammanföll väldigt illa med katastrofen här i början av juni Nu är ju årsdagen inte förrän om en vecka så efter moget övervägande släpper jag iväg mannen (det är en av årets höjdpunkter för honom!) och syrran med familj kommer hit som "barnvakt" så jag slipper vara själv. Lite läskigt är det allt men han kan med taxibåt/motorbåt vara i Hammarbyhamnen på mindre än en timme så det får gå!

Hur det ska gå att segla är däremot en annan femma Morgondagens vind skulle vara som följer "noll meter nordlig vind vridande mot sydost 1-2 meter per sekund" De kommer få blåsa på seglen själva!

• Ma Lu

Hejhej! Hatar värmen Upplever en ny sensation som består i att vristerna är helt försvunnaSkrikandes

Har hållit till på altanen under solseglet där jag nu antligen pimpar mitt babynest med extra fyllning i kanterna, dragsko coh tjockare botten Hoppas det blir bra!

Blir sååå sur och upprörd av att läsa om Mallas sämre hälft

Nu soffan med benen i högläge!

• Ma Lu

Härlig badkille, Minna

Proppens: Nope, jag piffar till ett babynest som i grunden är en hundsäng Närmare bestämt den här: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30106830 Har stoppat i mer fyllning i kanterna, lagt i en "madrass" i botten och nu ska jag bara sy ihop hålet där jag stoppat och installera någon form av dragsko

Ska också försöka fota sen när jag börjar vara klar med alla mina små syprojekt. Det jag cokså ska fota är elefantfötterna Det är bara rollatorn som fattas så är jag som en gammal tant utan vrister i fula stödisar mitt i hettan Allvarligt talat pallar jag inte stödisar...

Tycker det låter jättebra med Fiskens illamående

Åkte på en utryckning ikväll också! Maken ringde och var jätteynklig. Han hade åkt på någon magsjuka Vaknat kl.6 och fått störta till toan (needre vägen) och sen fortsatte det hela dagen så han har inte seglat nåt utan bara legat i halvöppen båt och försökt sova för att förhoppningsvis kunna vara med på festen ikväll. Av det vart intet utan har fick ringa och be om hämtning (trekvarts bilväg hemifrån enkel resa). Nu ligger han här på soffan och har duschat och fått lite te och cola samt rostbröd så livet verkar återvända en aning.

HUrra hurra! Imorn är den den 1 juni och den här månaden ska vi få bebis Vad som än händer är jag LOVAD att slippa gå över bf!

• Ma Lu

Hejhej! Lite svalare idag men jag får inget gjort iaf! Skulle göra en massa nytta idag både vid symaskinen och så skulle jag ringa viktiga samtal. Pytt!

Jag blir vansinnig när man inte ens kan lita på apotekets produkter Ni som träffat mig vet ju hur genomskinligt vit jag är så jag badar ju i solkräm varje sommar samt smetar in fräknige maken och barnen också! Och småbarn... alltid är det någon bit som sticker ut i solen Som V:s fötter. Det finns ju parasoller och också vita "myggnät" som har solskyddsfaktor, men hur bra funakr det?

Apropå bad och torr hud så vet jag att syrran alltid hade i massa babyolja i vattnet och det funkade fint! Men det "ska" man aknsek inte ha...

Best man tycker ha får respit när det gäller barnfriheten Äsch...ingen har väl dött av att det ligger barn och sover i ett hörn? Det är ju en grej med småbarn som är små och en annan sak med barn som går/springer och skriker mellan borden? Det är ju ett "stilval" brudparet gör och visst är det ju skönt med en vuxenfest - med risk för att någon uteblir pga barnvaktsbekymmer...

Joyce: Hur är det med din mamma? Blev lite orolig där när du först pratade om henne och sen försvann du Och hur är det med din gravida syster?

Hmmm, har fastnat i ett sug efter kolhydrater! Skulle kunna smälla i mig pasta dygnet runt Undrar vad kroppen vill med det... Sthlm marathon var ju redan

Svar på tråden Visparnas tråd # 7