Visparnas tråd # 7
Hejhej! Snabbrapport bara: Stella mår lite bättre och har orkat börja suga
Igår var vi igen tillbaka på SöS och då hade vikten gått upp 60 gram på ett dygn och bilirubinet hade vänt lite neråt - skönt! Jag hade då med mig en amningsnapp och fick mig förevisat hur det skulle användas och det är nog världens bästa uppfinning! Helt suveränt när man har kombinationen liten tös med för litet grepp och såriga bröstvårtor
(det senare förstås som en följd av det första...) HOn sover jättemycket ohc vaknar knappt på natten. Inatt vaknade hon vis två och då var vi uppe en stund och hade dels bajskalas, dels amningskalas och så fick hon dessutom lite urpumpat och sen sov hon till åtta! Igår kväll ammade hon nästan non-stop 19-24 med bara korta power naps emellan så SöS-tanten som ringde trodde det var därför hon sovit så länge. Jag har också börjat använda andningslarmet på natten nu och det är himla skönt. Egentligen borde mina nerver ha det på dagarna också men då är det alltid någon som ser henne
A mår kanske litelite bättre. Han har varit pratbar sedan igår och igår tog han också lite initiativ och dammsög och meckade diskmaskin. Idag borde jag få iväg honom till mataffären... Fallet blev så högt för att han trivts så himla bra och för att han absolut inte trodde att okcså den andra tjänsten skulle ryka. Chefsjobbet visste han satt löst, för det är ju inte annat än logiskt att plocka bort mellanchefer när det går skakigt. Men hela den här processen är mycket märklig: A får nu sig erbjuden en skittjänst medan en kille han själv anställde så sent som i januari inom en annan sektor än den han själv tillhört (men geografiskt på samma ställe= jag vet, rörig organisation) sitter kvar
Helt gäääääälet!!!
Jag har med beundran läst om självsittande och bläddrande och kroppsdelar
(här sträcker sig kroppsupfattningen till att det är skönast att bajsa när man ligger naken på skötbordet
Samma sak med kisseriet... trodde det bara var med killar man fick akta sig för fontäner
)
Hurrar för Fisken och Lill-Fisken i magen!!!
Proppens: låt bli gräsklipparen!!! Då är ju höggravid för fasen
Gräset stannar där det är tills någon annan klipper det - lovar!
Ha en superfin midsommar alla ni som firar
TÄnk på att "midsommarnatten är inte lång men sätter många vaggor igång" ![]()
) Och så var det färdknäppen då... Någon hävdade att det funkat? Var det zynk? Annars kan du fråga Kerpet som prövade ALLT (om detta inkluderade färdknäpp kan jag inte svara på
Hon var jättesnäll och åkte iväg till bvc och hämtade medicin till oss så vi fick det åtgärdat direkt och hon var jättesur på dom på SöS att de inte penslat oss. Nu är Stella toklila i och runt munnen och jag dito på tuttseluringarna