Visparnas tråd # 7
Jam: hihi, det verkar som att apelsinerna gillar kort på preggosar så de kastade sig väl över mina bilder först ![]()
Jam: hihi, det verkar som att apelsinerna gillar kort på preggosar så de kastade sig väl över mina bilder först ![]()
Vet ni...jag misstänker att min slempropp håller på att ge med sig
Har haft mycket flytningar de senaste dagarna men nu hade jag en stor slemmig grej i trosan
(Ursäkta detaljerna
) Det var inte en så tydlig blodstrimmig "sträng" som när Elmas förlossning startade men nåt skumt är det!
Åååååh, vilka underbara nyheter från Fisken!!! Det var ju preciiiis det jag hoppades!!! 7 mm låter ju alldeles perfekt då vår var 8 mm några dagar senare
Finfint att du nu är i goda händer hos Sven
Jag fick inte tillgång till datorn när jag väl kom hem - därav min frånvaro
Fast först tog det ju en evig tid på SöS också... När tant Doktor väl kom var hon dock 100 % tillmötesgående
Någon mognadskoll bidde det inte idag eftersom de vill att det ska gå 37 fulla veckor, men jag ska tillbaka på tisdag (37+0) och då får vi se! Min läkare på kliniken har hela tiden sagt att det nog inte blir någon igångsättning före 38+0 men nu var det med en försiktig blick på mig hon sade 37+0. Sen pratade hon ju då om komplikationer som oftare förekommer vi igångsättning och att det oftare blir snitt (Nähe! kolla bara statistiken i den här tråden
) men att den risken inte alls är lika stor för omföderskor. Hon verkade iaf lite överraskad när jag sade att jag gärna vill göra en mognadskoll för att nu inte köra huvet i väggen på pin kiv. Min inställning är att jag vill bruka så lite "våld" som möjligt men samtidigt vill jag verkligen ha ut bebis väldigt snart. Så idag fick vi köra en ctg-kurva som fick med beröm godkänt och på tisdag när vi gör mognadskoll får vi göra ctg också. Jag var så inställd på att vi "bara" skulle få göra ctg om ens någon bebiskoll idag så det var först hemma igen jag kom på att hon faktistk frågade vilken typ av koll vi ville ha
och faktiskt erbjöd oss UL! Så nu undrar jag om jag inte ska försöka krångla mig till ett ul med flöde på tisdag för att lugna nerverna... Visst, ctg är ju också bra (hur bra vet inte jag egentlgien) men jag har ju snöat in på flödet lite!
Summa summarum är jag alltså egentlgien inte mycket klokare än innan vi åkte men bebis skötte sig alltså fint och om cervix visar sig någorlunda mogen så blir det kanske bebis redan nästa vecka! (Förresten var hon itne alls så impad av att jag trodde slemmisen ploppat utan sade att blivande mammor ofta fäster större vikt vid detta än sjukvårdspersonalen gör
En utploppad slemmis kan betyda allt från ett dygn till fyra veckor till förlossning
Äschdå
)
Ja, Maxie, det är precis exakt idag!!! Tänkte på det tidigare idag...
Det är kluvna känslor till att allt nu kanske kan komma att gå fortare än jag nånsin kunde önska... Dels en otrolig lättnad över att hon uttryckligen sade "vi kommer att göra precis som ni vill"! och att det kansek blir redan nästa vecka, dels en känsla av att allt blir älltmer overklgit och att bebisen likt en våt tvål kommer slinka ifrån mignär jag griper efter den
Varför skulle det gå bra nu för när det gick så illa sist? Jag blev nsätan hysterisk när läkaren uttryckligen sade "ja, risken för att bebisen ska dö i magen är ju liten - inte obefintlig men väldigt väldigt liten"... Det är jag ju otroligt medveten om och jag ahde inte pratat om det så jag blev lite sur över att hon öht tog orden i sin mun för alla varningslampor slår på på en gång hos mig och jag kan inte andas vid blotta tanken
![]()
Morron! Först ut idag verkar det som
Och då har jag ändå varit vaken i 1,5 h redan... Inte för att jag är särskitl pigg men sova kan jag inte. Hade en våldsam ångestattack när bebis inte gett sig till känna när jag varit vaken en halvtimme, men efter lite lägeändring och annat bråk fick jag lite trött gensvar och sen lite mer. Åååå... jag vill ha slut på den här eviga oron
Jag tycker också Fisk borde få gå på SöS samt vanlig bm. Annars kan jag bara rekommendera min spec.mvc på Octavia där man då har läkare coh bm på samma ställe! Du kan ju ringa och prata med dem om det strular med upplägget med SöS för extra koller ska du ju ha, eller hur? Täta blodtrycksmätningar och sköldkörtelprover och annat "kul"!
VAd trist med skuggor, Joyce
Hoppas också att det går bra med lilla L och hennes mystiska sjukdomar ute i Europa! Jobbigt juh!!! Och än värre blir det om ni får lov att söka läkarvård på tyska eller franska eller nåt än värre
Jag har så himla ont vid magmuskelfästena uppe på revbenen
Jag var nog mer spänd än jag trodde igår... Fick också vad de klassade som vena cava när jag sförsökte ligga på rygg med ctg:n! Kurvan såg inte klok ut och jag fick onda sd så jag fick lägga mig på sidan men då ville inte bebis vara med utan lade sig bara och sparkade på dosan samt fick hicka... Barnets far fick då i uppgift att hålla dosan i bästa möjliga vinkel och jaga hjärtljuden. Det gick sådär
Nu tror han att det är en besvärlig lillasyster därinne för sådär bråkig kan ju inte en välartad son vara
HahaHAAAA! säger jag
Säger nu som min systerson sagt sedan i vintras nångång: "Bebis, kom fraaaaam!!!" (man ska då dra upp tröjan och klappa lite på magen samtidigt som man hojtar det
Så ni vet
)
Glömde gratta zynk till "mensdebuten"
För trots att det måste kännas märkligt så är det ju ett steg mot ett "normalt" liv och framför allt en förutsättning för eventuella småsyskon!!!
På tal om dylika ting så försöker jag förtränga att jag kommer ha avslag ett otal veckor - blä! Hoppas ju på att komma undan lika enkelt på den punkten som sist (2-3 v) men det ska man ju inte vara så säker på.
Men JOyce
VI hade kalas men inte såg jag dig
Fast du höll kansek till på något av de andra kalasen i "kvarteret"...
Här är det varmt coh vi fixar och boar
Måste rusa innan jysk stänger!
Proppens: vi har cokså lite smågrejer kvar - och en del stora... T.ex. är vaggan ännu inte upphängd, allt är inte sytt och skötplatsen inte iordningställd men däremot är sgs allt tvättat, bb-väskan packad(tror jag). Strängt taget behöver ju "allt" inte vara tipp topp
Babynestet är också klart och där är det väl tänkt att pyret ska sova till en början. Beställde andningslarm idag så jag börjar känna mig redo.
Jag tror inte du behöver oroa dig för hf på bara magont. Jag får ibalnd rejält ont i magmuskelfästena i bröstkorgen. Dessutom sparkar iaf min bebis rätt hårt mot revben, levern och annat högt upp
Minna: hmm...om tio dagar KAN busen vara här OM allt ser gynnsamt ut på tisdag. Men jag räknar inte med nånting förrän midsommarveckan. Om ni bara har tid får ni hjärtans gärna titta förbi!!! ![]()
Jag har packat hårband, spännen, nässprej, läppbalsam, lite toalettgrejer som reseförpackningar schampoo och duschcreme och tandborste till både mig och maken förstås. Sen är det ett ombyte till maken samt typ pyjamasbyxor, amningslinne, behå, några par STORA mjuka trosor, munkjacka och gosiga sockor. Inneskorna är kvar för de använder jag hemma. Makens måste jag packa ner också. Sen till bebis tar jag en mössa, sockor, filt, sovpåse, ett par bodysar och sjalen. Det är ju inte precis långt hem för oss så jag räknar med att kunna skicka hem maken och hämta grejer om det är nåt som saknas! Och jo, några enerybars, dextrosol, choklad..,! Att dricka ska det nog bli nyponsoppa och cola (för maken iaf). Nu vet vi ju inte hur länge vi kan tänkas stanna på förlossningen om det blir igångsättning (ok, NÄR!) men det lär dröja ett tag så det är inte lönt att packa med allt som stackars maken kan tänkas äta under den tiden så han får helt enkelt pallra sig iväg och köpa ![]()
Där är du ju jam
Jag blev lite orolig när du inte syntes till och blev rädd att du låg heldäckad i mjölkstockning/inflammation! Är det bättre? Och visst ses vi imorn em?
Amningsbehå har jag helt skippat att köpa i det här skedet
Jag har ett linne från HM med "inbyggd" behå och hoppas att det ska funka till en början coh på min systers inrådan köpte jag en sån där 80-kronors Care fix- behå på apoteket. Den är helt utan sömmar och ser rätt sjukhusaktig ut men ska ge bra stöd och vara lätt att dra upp och det ska funka att ha inlägg i den. Sen har jag en av syrrans amningsbehåar som hon inte använt för den blev för stor, men den har jag använt hela tiden nu som gravid
Hehe...jag är inte bystig men väl en riktig Dolly i jämförelse med syrran
PÅ SöS får medfölare ingen mat på förlossningen
(fast förra ggn blev vi specialbehandlade så maken fick mat iaf! Ros åt SöS!!!
)
En god vän "hemifrån" och också änglamamma födde ikväll en lillasyster till deras änglason och jordedotter
Nu längtar jag ännu mer... Jag är också väldigt lättad över att hon föddes idag och inte i övermorgon på Elmas födelsedag. Och så otroligt glad och lättad över att det gått bra för dem - igen! trots att deras historia med sonen är i princip identisk med vår... Det inger hopp och förtröstan. För jag är ju fortfarnade rädd...
Härligt med graviditetskoma, Fisk! Njut nu av alla härliga nygraviditetssymptom
Hälsa Urban i den stora porslinsluren från mig ifall han ringer dig
Vi är gamla goda vänner...