• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Hihi, med tanke på mängden gas som samsas med bebis i min mage så skulle man faktiskt kunna tro att jag är en häst

Nattinatten! (satt uppe till fyra inatt och bubblade med grannarna och sen vart det ju halsbränna så jag somnade inte förrän vid fem... Är lite trött nu!)

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hej hå! Här är nattsuddaren igen Faktum är, zynk, att varken jag eller maken fattar hur jag orkade var vaken men jag hade sovit bra natten innan och vaknat seeeeent och sen var det varmt så jag gjorde som katterna och kvicknade till när det skymde

Idag är det ungeför på samma sätt Jam och Adam+ faderskapet var här på en trevlig middag men jag satt nog mest och stånkade med fötterna högt och amgen i vädret... Nu mår jag bättre och har t.o.m gått en promenad för att få upp lite cirkulation i fötterna

Menmen, dags att sova snart...

Ang träff är tisdagen ingen bra dag och livet efter tisdagen vet jag inget om... (mognadskoll juh!) Så vi avvaktar

Natten

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Tack för alla era hälsningar och tankar på Elmas dag! Jag blev så rörd när jag loggade in mitt på dagen idag och min gb var FULL med hälsningar från folk som också tänkte på Elma

Imorn lång dag med först bm och sen koll på SöS. Däremellan förhoppningsvis dejt med jam och Adam!

Återkommer framåt sen eftermiddag med rapport

• Ma Lu

Hej! Här skriks det om rapport redan innan vi hade tiden på SöS Men nu kommer rapporten:

Först hos bm var allt bra förutom att mitt blodtryck har skuttat upp från att stadigt ha legat på ca 110/70 hela tiden till 135/80 idag. Ska till bm och kolla upp det på torsdag.

På SöS var det igen en bråkig (eller mest trött) bebis som inte ville vara med på CTG. H*n somnade och hjärtljudskurvan planade som ett glidflygplan så det kom en massa folk coh bråkade och jag fick dricka vatten och sen spändes vi loss och fick gå och fika för att få fart på oss. En lakritspuck senare fick vi dock en finfin kurva som doktorn var så nöjd med! Men jag hann få rejäl ångest där ett tag när bebis bara låg still och hjärtljuden försvann och sedan kom de tillbaka men blandat med mina hjärtslag och så bara mina hjärtslag... Fick rejäla flashbacks och höll på att ta till lipen!

Men ja, MOGNADSKOLLEN: Jag är öppen drygt tre cm och tappen är mjuk!!! Tappen dock rätt högt och långt bak men läkaren gav bedömningen mogen och igångsättning blir på fredag - troligtvis genom hinnspräckning! Jag är ju lite skraj just för hinnspräckning eftersom det sist gav mig nonstopvärkar i en ryslig fart men förslaget är nu att de lägger en EDA-slang innan de spräcker så att det sedan bara är att pumpa in bedövning om det blir sammalunda. Fördelen med hinnspräckning är att de då också kan lägga en skalpelektrod från början!

Vi velade nåt väldigt mellan fredagen och måndagen men efter CTG-traumat kunde ingen få mig att vänta till på måndag! Nu känns det rätt märkligt och skumt och obegripligt men tyvärr är jag mest genomtrött och sur och arg efter ett timmeslångt bråk med maken om att jag inte vill att hela världen och framför allt inte jobbiga svärföräldrar som inte kan låta bli att lägga näsan i blöt ska veta att vi åker in för igångsättning på fredag Jag var redan beredd att ringa och avboka igångsättningen...

(Obs! Vi har alltså inte fått en tid utan bara att det blir på fredag och så ska vi ringa på förmiddagen och få en tid senare under dagen)

• Ma Lu

Maxie: usch vad hemskt Blommor är inte alls fel och ett fint kort med personligt meddelande mest om att du/ni tänker på henne/dem. Sen är det nog helt rätt tänkt med att fixa barnvakt och ta dig ordentlgit med tid att träffa henne. Ring upp och bestäm en dag (du måste nog ta initiativet). Ta med dig fika eller lunch och åk hem coh träffa henne en stund och prata både vardag coh om det som hänt. Mitt i allt kommer hon att vara glad över att ha en vän som du!

• Ma Lu
    Hon skulle nog bli lite trött om du bosatte dig hos henne Man orkar itne koncentrera sig så länge efter ett sånt trauma... Minns att min kurator klockade min koncentration till 35-40 minuter drygt tre månader efter att Elma föddes. Sen var min arma hjärna så trött att jag itne frötod vad hon sade längre!

Du kan kanske ringa hennes man och kolla om hon kan och vill ha ett kort besök på sjukan?
  • Ma Lu

zynk: Vad behövs Pess till när du redan är expert 5 av 10 är alldeles riktigt! Eller, det var det doktorn sa men jag vet inte alls vad hon pratade om

Ska se om jag orkar hänga med er lite mer imorn för nu är jag bara mos i skallen. Natten

• Ma Lu

Tack Maxie! Precis så resonerar jag med min egen far. Han ska slippa oroa sig! Min syster vet om att vi ska in men hon tyckte också att det är bäst att inte pappa får veta nåt. Han är dessutom i stan på genomresa på lördag!!!

Mina svärisar är ju inte helt normala så jag är orolig för att de ska försöka ringa och höra hur det går mitt i eller t.o.m ringa förlossningsavdelningen (det gjorde de förra gången - som visserlgien var en annorlunda gång) och jag vill heslt slippa att de vet. Maken verkar dock resonera helt annorlunda och påstår att de skulle bli så ledsna och besvikna om de inte fick veta eftersom han i ett ovanlgit allvarligt anfall av klantarslighet tydligen hade sagt att vi igår skulle till SöS och trolgitvis då få ett datum. Jag är INTE god vän med min man för tillfället...

Vad skönt att din vän antagligen får komma hem iaf och det känns positivt att hon vill träffa dig. Det är ju ett sundhetstecken att man itne drar sig in i sitt skal helt.

• Ma Lu

Hej! Jag finns här fortfarande och har inte åkt in Just nu har jag dock sovit på soffan och SNARKAT en alldeles för lång stund och är rädd att den lilla nattsömn jag brukar få inte ska samarbeta alls inatt. Plötsligt är jag stentrött och kroppen värker överallt så det känns som att jag är i vecka 42 och inte bara 38! PÅ bara två-tre dagar har jag t.ex. fått väldigt ont i knäna Gissar att det är lite vätska kombinerat med nya viktrekord (ca +15 sedan inskrivning) samt en chockdos relaxin nu på slutet som gör att jag verkligen drar mig för att gå nerför trappan härhemma. Håller i mig med båda händerna och dunsar med eftertryck för varje steg...

Pratade kort med min bm idag som ville veta vad de sagt på SöS och när jag sade "jodå, drygt 3 cm öppen och mogen" trodde hon knappt sina öron Hehe...

Imorn ska jag in och kolla blodtrycket+sticka hos den andra bm redan kl.9 - gäääsp! Sen får vi se vad jag orkar med. Tittar väl in här framåt mitt på dagen

Nattinatten! (ultraego idag )

• Ma Lu

Hihi, jag har så himla svårt att få in i skallen att goa glada söta Alvis skulle kunna vara gnällig och jobbig Går ju inte

Jag har lovat mig själva att aldrig mer gå upp 15 pannor! Det är för fasen inte kul att inte kunna sitta på golvet, när man knappt får upp grejer man tappat i golvet och när allt gör ont. Foglossningen gick över för mig när bebis fixerade huvet Nu vaggar jag bara fram av ren tyngd! Och jag VAGGAR verkligen Helt plötsligt! Knäna är verkligen kul... Jag har ju tjatat om vår badrumsrenovering en del Vi har nu iaf vägghängd toa och de som satte dit den kollade tydligen in längden på befolkningen i huset när de hängde den för den sitter så högt det bara går för upphängningsgrunkan vilket tydligen är himla bra nu när frun i huset är tjock och stel! Det gör ju ont att sätta sig (känns som andra dagen i slalombacken när man varit lite för ivrig första dagen och sedan sätter sig i liften=alla gamla skadade korsband och menisker gör sig påminda ) och jag vågar inte rigkti sätta mig med en skräll på den vägghängda Det märks bara när man itne är hemma och ska gå på normalhöjdstoa att det verkligen gör sig med högre sits! Det var snudd på att jag fick stanna kvar på toa borta idag...

Mitt blodtryck hade iaf bara en tillfällig svacka (eller snarare pik) i tisdags för idag var det nere på 120/75 Måste verklgien säga att min bm och mvc varit toppen och verklgien dubbelkollat minsta grej som bara KUNNAT bli nåt!

Ja, fy vad deppigt inne på VIHPS Jag kan liksom känna ångesten i hela kroppen...

Maxie: ska det bli stor altan? Här i radhuset lever vi äkta radhusliv så efter att maken byggt till vår altan så gjorde grannen detsamma (fast de har stenläggning) och som grädde på moset köpte de gasolgrill - som efter närmare inspektion visade sig vara identisk med vår fast två år nyare Jag tycker iaf bättre om trädäck än om sten

Svar på tråden Visparnas tråd # 7