• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Malla: Usch vilka skrytisar! Lovar runt och håller tunt... Inte mycket till förlust kan man tänka! Men jobbigt att fortsätta söka jobb

Ang huvudstödet till sutemin så är det en enkel sak som det verkar och inte svårt att fixa till med ett tygstycke och en symaskin! Det ser t.o.m ut som om jag med tummen mitt i handen kunde fixa ett med hjälp av en lånad maskin (för den största bristen är ändå bristen på symaskin! Får kansek lov att våldgästa jam ) Men det är lite irriterande att originalstödet är försvunnet.

Pess: ja, tradera har ju en viss tendens att väcka ha-begär som inte funnits tidigare Och i stridens hetta är det ju inte alltid så lätt att vara en medveten konsument!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Oj hoppsan, Joyce Grattis, ni har blivit med lägenhet

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Joyce: när man köper lägehet i flygande fläng och dessutom ska resa iväg långt för första gången med bebis så finns det inte att man ska be om ursäkt för "dålig respons"! Juh Ha en jätteskön semester! När får ni flytta in?

• Ma Lu

Det lät ju inte alls dumt Pess Och ja, skrikiga badkläder är toppen! (säger simläraren...) Inget ljusblått tack

VAd fint att Sid ligger så bra på kurvan Och jag kan bara tänka mig bvc-tantens min när han gör så sin storslagna entré

• Ma Lu

Stora tösen ju Hihi, byta nål i symaskin kan jag faktiskt(!) Äh, syrran och jag har pratat om att köpa en billig ihop. Man behöver ju en titt som tätt. Faktiskt så fyller jag ju jämnt precis i samma veva som bebis borde komma och jag har länge sagt att jag som aldrig önskar mig nåt och inte firar födelsedagar ska önska mig en symaskin då Jag funderar på att mejla tjejen jag köpte selen av och be henne om måtten på huvudstödet (har för mig att hon hade en till likadan) så kan jag snickra ihop ett redan innan bebis kommer. Sen blir det knappast mycket tid för dylikt knåpande...

Nu ska vi strax gå och lägga oss! Imorn ska jag handla blommor och ny skjorta till maekn på förmiddagen för vid två begravs hans mormor! Snacka framförhållning att IDAG upptäcka att ingen vit skjorta passar honom längre... Jag är måttligt road av hela begravningen dels pga tillställningen art, dels pga att mina äckliga svärisar förstås är där Jag har blivit rätt folkskygg och hatar verkligen att träffa just lite halvbekanta som förstås ska prata om magen heeela tiden. Helt okända går gansak bra - om de är så okända att de inget vet om vad som hänt tidigare och verklgien tror att jag är en naivt lycklig gravid och inte förstår nånting när jag på frågan om det är första barnet svarar "Nja, kanske på sätt och vis men ändå inte..." (=självpåkommet svar som jag kört med några gånger ). Riktiga vänner går också bra som jag inte behöver förställa mig för. Men gänget på plats imorn - nä... Allvarligt talat tänker jag försöka skippa kaffet efter ceremonin i kapellet

Undrar bara hur det ska gå att sova för jag har en halsbränna from hell Tre Gaviscon och fem kuddar...

• Ma Lu

MORRon Har inte sovit på 1,5h så nu gav jag upp! Försöker äta lite och sen lägga mig igen för jag är trött

• Ma Lu

Kan nån komma och buffa mig så jag får sova lite mer? Sov en halvtimme eller så mellan kvart i sju och halv åtta (när makens väckare börjat ringa och snooza ) men sen vaknade jag med kramp i höften, halsbränna så jag faktiskt kräktes lite och allmän olust. 5,5h är gasnak nära sanningen för mig också inatt! Måste vara nåt kosmiskt...

• Ma Lu

Tack zynk! Det funkade! Nu har jag sovit en dryg timme på soffan och det är dags för frulle 2 Känns rejält mycket bättre!

Skummade vad ni spammat med under tiden jag sov och läste saker om hemvärn och tung trafik och få till Det... Det där sista vet jag knappt vad det är längre! Men det KAN vara det som inte hänt på ett halvår men som jag drömmer om varannan natt minst Generad

Ha en trevlig helg ni som eventuellt hinner sticka iväg innan jag vaknat till ordentligt

• Ma Lu

Hej o hå vad det sexas på alla fronter Man ligger i lä... Siktar på massor med bolibompa-sex sen - typ nångång Nämen, med en graviditet med massor med kräks, uvi i början och sedan prematura sammandragningar inklusive den där blödningen vecka 18 så har jag inte varit så himlans sugen förrän nu kanske Och nu känner jag min på allvar som en valross Plus att jag inte sover och mår illa av halsbrännan... Fortfarande GBS-noja dessutom sedan det positiva provet vecka 9

• Ma Lu

Hrm, känner att amningsSTART är betydligt mer min grej hua! Ang stopp så slutade min syrra amma genom att vara ifrån sonen två nätter på raken. Det visade sig då att inte bara hon utan också han sov betydligt bättre utan amningsslattarna! I början vaknade han en eller två ggr varje natt och fick då välling men sen har det bara varit mat på natten i korta perioder då han t.ex. varit magsjuk och sen behövt äta upp sig.

Lycka till Pess!

Har överlevt begravningen idag men det var knappt. Lyckades hålla mig ifrån svärisarna på kaffet efteråt men förstås hälsade jag väluppfostrat på svärmor när vi kom till kapellet och beklagade... Hoppas nu att de var "nöjda" med detFundersam Det var en väldigt fin begravning med mycket blommor och den vackraste kistan jag sett - förutom Elmas förstås! Tyckte så synd om stackars lille "pojkvännen" (91 år) som blivit så gammal så gammal sen jag såg honom sist! Tänk er att på ålderns höst ha en pojkvän som sitter och klappar ens kind, håller handen och läser dikter för en

Proppens: håller med om att äta i soffan inte är någon hit! Äta öht är ingen hit... Fast äta måste man ju  både mycket och ofta Dumt att allt inte får plats... Och nä, sex med foglossning går ju men är nog ingen hit det heller. Dessutom tycker jag själv det är rejält avtändande när bebis bökar runt i magen när man ens tänker på sex

Hade tror jag ett par ritkgia förvärkar idag när jag setat för länge obekvämt idag! Det molade liksom till ihela magbotten och ut i ryggen och magen var hård. Men det kan ha varit nerver i kläm också eller fogarna som strålade...

Nu mat och Så ska det låta som väntar

Svar på tråden Visparnas tråd # 7