Visparnas tråd # 7
Malla: Usch vilka skrytisar! Lovar runt och håller tunt... Inte mycket till förlust kan man tänka! Men jobbigt att fortsätta söka jobb
Ang huvudstödet till sutemin så är det en enkel sak som det verkar och inte svårt att fixa till med ett tygstycke och en symaskin! Det ser t.o.m ut som om jag med tummen mitt i handen kunde fixa ett med hjälp av en lånad maskin
(för den största bristen är ändå bristen på symaskin! Får kansek lov att våldgästa jam
) Men det är lite irriterande att originalstödet är försvunnet.
Pess: ja, tradera har ju en viss tendens att väcka ha-begär som inte funnits tidigare
Och i stridens hetta är det ju inte alltid så lätt att vara en medveten konsument!
Jag har blivit rätt folkskygg och hatar verkligen att träffa just lite halvbekanta som förstås ska prata om magen heeela tiden. Helt okända går gansak bra - om de är så okända att de inget vet om vad som hänt tidigare och verklgien tror att jag är en naivt lycklig gravid och inte förstår nånting när jag på frågan om det är första barnet svarar "Nja, kanske på sätt och vis men ändå inte..." (=självpåkommet svar som jag kört med några gånger 
Det var en väldigt fin begravning med mycket blommor och den vackraste kistan jag sett - förutom Elmas förstås! Tyckte så synd om stackars lille "pojkvännen" (91 år) som blivit så gammal så gammal sen jag såg honom sist! Tänk er att på ålderns höst ha en pojkvän som sitter och klappar ens kind, håller handen och läser dikter för en