• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

USchdå...tänk på hur dramatiskt nivån på den sociala kompetensen på nuvarande jobbet dalar om du verklgien drar Men jag unnar dig verklgien ett nytt jobb på ett bra ställe DÅ får jag dessutom ytterligare ett bra skäl till att söka mig bort jag med

Har precis sovit på sofan i 1,5h Jag som bara skulle vila lite och sen gå coh handla mat! Nu vart det nästan brådis med handlingen... See you!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Morron! Ja tack, till lite kaffe

Nu är jag ju inte rätt person att säga om man blir varm i något eller inte eftersom jag är som en kakelugn hela tiden Vår säng har iaf en sommarsida och en vintersida på bäddmadrassen (vi har bara inte lyckats lista ut vilken som är vilken men prövar oss fram ) då den ena sidan alltså ska vara svalare. MIn man är en frusenfis och han klagar ju och vill höja värmen i sovrummet medan jag ligger utan täcke och kokar... Kan inte helt avgöra om det är pga sängen eller våra inbyggda termostat

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Det är ju lite svårt att minnas vad man sagt och inte på ett FL som låter sajbertrollet äta upp ungeför varannat inlägg...

Proppens: Jag är nästan lite avis på dina läckande tuttar Förra graviditeten hade jag också läckage från v.22 ungefär och det mest när jag duschade varmt, men nu har det bara enstaka gång kommit fram en gul droppe. Jaja, det löser sig hoppas jag!

Sen så låter det precis som Maxie säger vädligt mycket som sd det du beskriver Det är ju "normalt" och oftast kommer de ju mer påtagligt när man anstränger sig så det är ingen fara, men ta det lite piano!

Nu minns jag inte helt hur många gamla HK-are vi är här, men iaf PRoppens kommer väl ihåg Dahlia? Hon fick iaf en liten Eddie för tio dagar sedan i v. 36+4 Kul! De hade kämpat läääänge...

• Ma Lu

Nix Idis, FL är helpaj Dumlekakor låter gott! Är det Liljas recept? Men trist om ni har gråväder Här är det förvånande soligt med tanke på rapporterna för idag! Yngre bonusen är iväg på klassutflykt med övernattning till någon typ scoutstuga lite söder om stan så vi hoppas de slipper bli dyngsyra!

Hur gamla är dina bonustjejer? Behöver hon sällskap hemma hon som är sjuk? Apropå det har jag nog inte fått fram något inlägg med svar till dig ang min kontakt med barnens mamma: Vi har numera helt okej kontakt och kan prata med varann och vara på samma fester o.d. (Bl.a. var vi på samma tjejmiddag i vintras när en bekant fyllde år! Ja, för jag har ju fått bekanta mig med makens "gamla" kompisar och småningom kommit bra in trots att gänget är 15 år äldre än jag ) Men det har inte alltid varit så utan tyvärr mycekt skitsnack från hennes sida om mig inför barnen i början och jobbiga scener och lurar slängda i örat om jag svarade på hemtelefonen när hon ringde. Usch vad jobbigt det var! MEnmen... jag skulle kanske reagera likadant om min ex-sambo lämnade mig och sedan kom dragande med en blondin så ung att jag kunde varit mamma till henne (exet är 17 år aldre än jag dvs. hon är äldre än maken). Men ja... för att sätta punkt för utläggningen så har vi en okej relation som inte är hjärtlig men bygger på att vi har hand om barnen iaf lite ihop

• Ma Lu

Hej tråden! Hoppas ni får det bra idag Jag har bestämt mig för att inte komma då jag dels har bm lite olägligt sent, dels är rätt snorig. Är rätt säker på att snuvan inte smittar längre då jag blev sjuk redan i lördags men jag känner mig inte särdeles social med den här rinnande kranen.

Idis: Nä, vadå samma syn på "uppfostran" Hos oss är det väl ändå rätt skönt iom att jag i stort sett alltid förstått min makes idéer om hur saker och ting "ska" vara medan barnens mamma är rätt obegriplig för oss båda... Det tog inte många veckor av iakttagande innan jag insåg att jag kunde svara på vissa frågor likaväl som maken eftersom jag visste vad han hade sagt Yngre bonusen har nångång uttryckt frustration över att "det är aldrig någon idé att fråga dig om pappa sagt nej, för då säger du också nej. Och tvärtom är det samma sak" Men håhå, ibalnd är det lite jobbigare än så... Ska precis konfrontera äldre bonusen som igår deklarerade att han minsann "redan pratat med mamma" om att han tänker strunta blankt i spanskan som han är IG-varnad i och ta sitt IG. Grejen är att det inte hade varit omöjligt för honom att få ett G om han bara pallrat sig dit och inte skolkat järnet innan någon fick reda på IG-varningen Nu ligger han och sover igen om mig veterligen börjar hans spanska om 10 minuter... Undrar jag om han fattat att det itne räcker att "prata med mamma" utan att han måste kolla med lärare och mentor så att han inte riskerar bli helt utan betyg när han drönar runt... Kanske dags för elak styvmor att rycka in

Måste säga att det är hyfsad föräldrautbildning att ha bonusar... Pust!

• Ma Lu

zynk: Ja, det var synd, men det kommer fler gånger Vilket familjeliv ni har Vi "Skulle bara" köpa ett par stora utdragslådor till till vår garderobsstomme (och skrota byxhängaren) för att få plats med mer i garderoben och sen skulle vi "titta" på vardagsrumsförvaring. Jo tjena... Ingen förvaring i vardagsrummet men jag har iaf lyckats få maken lite mer på min linje och han tror det är hans egen idé Låddorna kom hem MEN sen vart det också tvättlappar (stora nya! inte de där små i frotté som "alla" har - vi också ) madrasskydd, pastaburk, magnetisk knivupphängare, ny golvlampa till ett av sovrummen... Ja, helt enkelt en MASSA jox som vi inte planerat i förväg! Min från börjar rätt motsträviga man gick plötsligt på som en duracellkanin ohc mina fötter var döden döda när vi kom hem Men jag fick iaf mitt "segel" till altanen

Maxie: i vår familj (jag och mina syskon) har vi nästan alla varit rätt sena med att rulla runt, sitta och ta oss fram, men sen ändå gått strax före ett år som "alla andra". Minns att min systerson låg som en pascha på golvet ännu när han var 7-8 månader och ville inte sitta (bara stå i knät) eller ens försöka åla. Sen gick han sina första steg vid 11 månader Jag själv satt inte heller förrän jag var så gammal (ca 8 mån) medan min lillebror tog sig upp och gick längs vardagsrumsbordet när han var 6 mån... Knasboll! Det jag har setta v debatter i detta ämne verkar det som att det nsätan är bättre om barnen är lite sena för då hänger huvet med bättre! Om de står upp vid 6 månader fattar de inte vad de gör och är inte mogna för det utan faller som träd med huvet i backen. Det KOMMER Tids nog får du springa och jaga honom (Syrran gick ner en massa i vikt när sonen äntligen började röra på sig )

• Ma Lu

Det verkar ha blivit en lååång dejt idag så tyst som det är härinne! Själv har jag precis satt min beställning till apelsinerna på låddan (visst räknades poststämpel?!)

Ler åt Mirrens beskrivning av C:s aktiviteter i hemmet (hade för bråttom i morse så jag missade det)

HAHA..., jag pratade med bonusen om spanskan och han hade INTE pratat med någon lärare HJÄLP! Undrar när han ska lära sig att det inte räcker med att "mamma vet"? Man tycker det stadiet skulle ha infunnit sig vid 17 års ålder... Nu ska han iaf prata med mentor osv. *elak styvmor piskar på ryggen*

Det låter Idis som att mina och dina bonusar "spelar samma skiva" för EXAKT de där formuleringarna hörs också här Ibland undrar man om de inte tror att det går någon slags kabel från henne direkt till våra hjärnor så att vi har hört allt som hon hör och säger Iofs är de kansek skadade av att A och jag i stort sett alltid vet samma saker och dessutom säger samma saker oberoende av varandra! Tyvärr missar vi ibalnd och går efter varann och säger samma sak vilket kan driva dem till vansinne: "Ja, jag VET, M sade ju nyss det!!!"

Det gick bra hos bm idag och vi fick  - som vanligt - bara beröm! Idag fick jag faktiskt ställa mig på vågen som visar +11,5 sen inskrivning!!! BARA?! Jag fattar ingenting... Nu gick jag ju ner lite däremellan pga allt kräks, emn ändå. Blodtrycket är nu uppe på 120/70 som det var i början av grav (har varit nere i sisådär 105/60) men det som fick mig att höja ögonbrynen är hb som stigit från 126 till 138 på bara två veckor Hade 135 på inskrivningen men sen hade det sjunkit till 122 i vecka 19 eller så och då började jag med en tablett Erco-Fer i veckan för att förhindra att det sjönk mer då jag började känna mig hängig. Med det har det hållits på 122-128 men nu bara TJOFF! Jag är ju livrädd att det ska stiga än mer för det finns ju rapporter då om förhöjd risk för blodproppar och fosterdöd (jaja, katastrroftänket igen...) Hoppas det hålelr sig på mattan nu! 138 är ju trots allt rätt normalt för mig

• Ma Lu

NÄmen OJDÅ!!!! Här ramlar man över ett mirakel bara sådär... Jättemycket GRATTIS Fisk  HUr gick det där till nudå?

• Ma Lu

Proppens: Här är VIHPS! Det är bara inte mycket drag i den tråden numera...

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m32694451.html

Och du har rätt i att jag skulel behöva den där saxenFundersam Har inga marginaler alls utan brakar igenom isen för minsta lilla

Så skööönt det låter att få fossingarna ompysslade!!! *vill också* Mina skulle behöva få sig en omgång! Konstigt att det plötsligt blivit så lång väg ner till dem

Jam: det var hb:t på 138 och inte blodtrycket som var min noja idag TYcker det är lite läskigt att det stigit så tvärt... Men jag tror att jag inte druckit så mycket som jag borde sedan jag blev förkyld och det kan visst få hb att stiga Dumt att inte drcika när snoret rinner för det håller ju slem mer lättflytande, men det är svårt att dricka när man inte kan andas.

Fisk: Måste vara en helt galen känsla att plussa sådär au naturelle Helvilt liksom! Så himla KUL!!! Kul med lite nya gravidos i tråden också

Här är det krigsstämning i huset. Yngre bonusen var ju på klassutflykt med övernattning och ni kan ju förstå hur mycket ett gäng femteklassare sover då... Han är toktrött så han bara går och hänger och surar och nu sa hans far åt honom att sluta sura och gå och lägga sig men då blev han tvärarg för att han blev tillsagd att gå coh lägga sig före ordinarie läggningstid (det är lite "bokstavsvarning på honom så han är väääldigt svårrubbad i rutiner...) och drämde igen alla dörrar och nu ligger han nog och somnar utan tandborstning och utan att ha packat grejer till träningen imorn. Kul! Är det inte UNDERBART med barn så säg

• Ma Lu
    Pess skrev 2008-05-21 21:22:33 följande:
    MaLu, Hb stiger normalt när man närmar sig förlossning
    Hurra!!! Så du menar att jag närmar mig förlossning?! Ja...dumt vore det väl annars om kroppen inte förberedde sig på lite blodförlust! Men jag har nog druckit lite för lite ocksåFundersam

Maxie: Jodå, Aggis (som jag iofs inte känner) är gravid igen Och visst var det en Aggis som blev en Peggis som blev en Peggidis Nu börjar vi på ny kula med att "göra en Fisk" dvs. spontansyskongraviditet... Fast, var det inte redan någon gammal trådis som blev spontangravid? Eller hon hörde kansek inte hit? Fia nånting?
Svar på tråden Visparnas tråd # 7