• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Vad GÖR ni allihop idag?! Menar ni på allvar att ni har ett liv utanför FL?!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hmm... om det är någon som är jättans sugen på att vara gravid så kan jag glatt dela med mig de närmaste tre veckorna eller så!!! Jag vet att jag borde ta vara på de här veckorna sommed högsta sannolikhet är de sista som gravid någonsin men jag är bara trött på det här och precis ALLT känns läskigt Vill inte mer nu...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Maxie: du kan så gärna få ta veckorna fram till 37+ nånting då vi hoppas få komma in för en igångsättningsbedömning! Någon igångsättning räknar vi dock inte med förrän tidigast 38+0... Pust! Själva förlossningen kan jag ta hand om själv men tiden fram tills dess skulle jag behöva barnvakt... Tack för erbjudandet Bra med kompisar som ställer upp (till skillnad från min man som jag försökt få att ta en den minstaste lilla gravidtetsdag under sgs hela gravidteten och han bara vägrar Skyller på biologin... *fnys*)

• Ma Lu

Fisk: ja, jag går på spec.mvc på Octaviakliniken. Det är ju där jag gått för utredning + ivf och när jag blev gravid bad jag om att få bli inskriven där. Och jag går bara där. De flesta jag vet om som går på spec.mvc är precis som du säger inskrivna på vanlig mvc och sen får de gå på extrakoller på spec.mvc!

Precis som du säger så är det största problemet och den största nojan att man vet på tok för mycket...

• Ma Lu

Hejhå! Här har det sovits Gott och länge!

Träffis hos zynk låter jättetrevligt och jag kan alla dagar utom onsdag då jag har bm kl.11... Fast iofs kan jag då också även om jag säkert blir sen

Månd 26/5 Malu
    Onsd 28 FISK Mirren Malu
    Torsd 29 Proppens Malu
    Fred 30 Proppens Malu

Promenera får ni dessutom göra utan mig! Visst går jag en hel del för det lindrar svullnaden i benen men två km... NÄ! Min foglossning har antagit nya dimensioner och igår högg det så på kvällen att maken fick fixa te för jag vågade inte gå med koppar med så varmt innehåll. Plötslgit bara viker sig benet

Sitter här och ler åt era beskrivningar av natt- och morgonaktiviteter

Jag undrar mer över vem som är yngst i tråden Fisk, jam och jag är ju årsbarn och väääldans unga och virila, men jag tror att Proppens är åtm ett eller kanske två år yngre!!!

• Ma Lu

Hihi, Malla, du vann Sen Proppens och sen vi som fyller jämnt i år (och inte firar - inte jag iaf!) Och som min man säger så är ålder faktiskt "bara en siffra"! (han är född -64 och jag brukar undra när han ska bli vuxen )Jag är hård motståndare till åldersrasism

TAck Maxie Jag har faktiskt ett bälte (fick av grannen!) Men det är sällan på... Undrar om det hjälper bättre om det är påFundersam

• Ma Lu

Onsdag blir väl bra Borde vara klar på mvc vid tolv (senast) och störtar till pendeln och sen tar jag första bästa buss ut! Är knappast där mycket före kl. 13 är jag rädd...

Svart bälte? Jag har bara vitt bälte - i foglossning

Joyce är ju i bella Italia, zynk! Som välorganoserad preggo har jag full koll på allt

Mamsen: läskigt med nötallergi Skönt att det gick över med "bara" ett besök på vc och meduciner!!! Min A har en kompis som är tokallergisk mot just nötter och när de skulle på enr esa ihop fick A instruktioner: "om jag plötsligt inte kan andas så tar du nåt vasst och trycker in det i min strupe precis DÄR" A var lagom road... Denna kompis äter INGA kakor eller nånting som ens kan ha varit i närheten av nötter. Hua!

Nähe, matlagning...

• Ma Lu

Sisådärja... nu är hostan här Ont i luftröret och torr rethosta som skräller genom hela kroppen Naturligtvis är det stört omöjligt att sova trots värme över bröstbenet och svagt slemlösande hostmedicin. Varför klagade jag när jag "bara" hade snuva och var heltäppt? (vilket jag iofs fortfarande är...)

• Ma Lu

Morron! (eller nåt ) Halv fem kunde jag gå upp och lägga mig hos maken Då hade jag nog sovit en del redan eftersom jag t.ex. inte hört att lillkisse kommit in och luckan är bara ett par meter från soffan Är rätt seg men börjar visst vänja mig lite vid det här "prinskorvssovandet" (små snuttar med avbrott mellan ) och så har det ju faktiskt nu bara varit varannan natt eller så.

Nu smuttar jag slemlösande i smyg för maken (trots att det står på att inga ogynnsamma effekter på foster har kunnat påvisas så är han livrädd för mediciner...) för jag känner att en hostmedicin man får ge till ettåringar kan jag ta i samma dos som de

Hoppas du får en kul dag Mamsen!!! Det är alltid lite småläskigt att träffa nya FLare men hittills har jag aldrig haft fel i magkänslan Ångrar inte en endaste en träff!

Fisk: Oj vad du jobbar! Jaja... om ett par veckor ligger du väl coh kräks och orkar inte jobba alls så du får väl passa på Ha det så kul ikväll!!!

Malla: jo, jag minns att du var dålig! (alltså inte att du var det utan att du sagt att du var det ) Det var itne så för dig också att förlossningen startade i samband med hostan som för Maxie? För jag funderar allvarligt på att göra en Maxie om ett par veckor... Idag 34+4 så det är kansek liiite tidigt men om ett par veckor så *host host*

• Ma Lu

Macool: Om jag hade varit din kompis så hade jag redan varit inne... Hon behöver ju itne åka ambulans precis men jag hade kollat upp det där med tillväxt och flöde osv!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7