• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Jag kollade också precis på apelsinbilderna och vet inte hur jag ska få rätsida på vad jag vill till på onsdag

Skönt att första amningsfria/-lösa natten gått bra "All den början varder svår" som det heter - men är det inte värre än så så...

Vadå falla för reklamtrick?! Har aldrig hört talas om sånt

Jag har betällt "åka-hem-från-bb"-kläder idag Inte till mig själv alltså (man får väl tråckla på sig nåt så man inte skrämmer folk men mer glammigt än så lär det inte bli!) Det bidde några plagg från Lundmyr med text "busunge" samt "pytteliten" som är tänkta att kunna matchas med annat vitt vi redan har senare (liiiite praktiskt tänk också! ) och en av deras randiga sommarfiltar så vi inte fryser Idag om prick en månad är det 38+0!!! *längtar sååååå*

VEt itne vad som hände med inlägget jag skrev sent igår kväll men borta är det Har iaf överlevt begravningen utan att tvingas frottera svärisarna mer än hövligheten kräver under en begravning (dvs. beklaga sorgen för svärmor typ). Det var skitjobbigt att sitta obekvämt så länge både i kapellet och sedan på kaffet (tyckte jag kunde följa med dit så jag redan betat av alla jobbiga kärringar utanför kapellet). Pust! Det finns inga likhetsteckan mellan cirkulation och mina ben och nu har jag insett att jag måste skaffa mig några par större trosor trots att jag trodde att gravidtrosor (lågt skurna) som fortfarande passar i vecka 32 ska passa hela vägen. Tji fick jag!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hihi, Maxie! Vi har skippat alla tankar på storlek 50 och det jag köpte idag var en mössa och ett par randiga braller satm en filt Mössan är grejen (text "Busunge") och sen tar vi vit body till!

Vi köpte säng i vintras och jag har enbart gott att säga om vår Carpe Diem!!! Visst blev det en ryslig summa pengar men vi är så himla nöjda! Vi lyckades köpa ett utställningsex till rabatterat pris inklusive gavel och det gick ändå på drygt trettiotusen Men utan rabatt och med gavel hade priset i normala fall varit ca femtiotusen... (180 bred) Sedan vi köpte har tidningarna varit fulla med sängreklam (ni vet hur det är när man får upp ögonen för något och det verkar som att många affärer med sängar kör kampanjer mest hela tiden! För oss blev det så att vi köpte första dagen vi åkte och tittade men annars kan det löna sig att ta tid på sig och definitivt ska man få hjälp i affären av någon som vet vad den snackar om! Vi fick hjälp av en kille som lät oss provligga och kände på ryggraden och innan dess frågade han om vår vikt och längd (på ett ungeför) så han kunde gissa vilken fasthet han kunde rekommendera! (nu ville jag ändå ha fastare än så men iaf )

Säng är inte alls ot förresten! Min sömn hade varit ännu sämre om vi inte köpt sängen och så behöver man bra säng när man ska ha en helikopter i mitten (iaf ibalnd )!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Mmm, här blir det nog ingen "2:a"... För egentligen är ju bebis i magen nu en "4:a" Jag är iaf inne på samma linje som Pess

Killen som hjälpte oss var förutom att han verkade veta vad han pratade om väldigt duktig på att sälja, så när han luskat ut fasthet så fick vi prova tre olika märkens sängar utan att få veta priset Och sen fick vi prata ihop oss om vad vi tyckte bäst om och sen fick vi ta ställning till priset. CD var inte den dyraste utan den i mitten men vi var överens om den - förutom att jag tyckte mellanfast var för mjuk men blev så nöjd så med fast

Vi ahde ju tänkt oss en "ritkig" säng, jsut s.k. continental och det blev det nu. Innan hade vi en billig IKEA-säng och dessutom bara 140 så det är ju en enorm skillnad!!! IKEAsängen står numera i 17-åringens rum och han är så nöjd när han kan sova på diagonalen (han är ca 190 lång...) och samtidigt har han ännu inte hunnit växa på sig och bli så tung att han behöver någon avancerad stöttning Den är inte dålig så utan vi har sovit gott i den i nästan fem år, men nu med mage och beis på G kände vi att vi ville satsa

• Ma Lu

Oj, vilka små bebisar ni fick om 50 var för stort Vi har inte många plagg i 50 som sagt... Både maken och jag har varit stora runda bebisar (över 50 långa och över 4 kilo). Blir det kris får vi väl "göra en Mirren" och skicka någon på småshopping Om det blir som vi tror nu blir det väl bebis 10-14 dagar före bf så man vet ju aldrig...

Ang gravidtrosor så sålde det lokala Lindex ut en modell som jag fattat tycke för så jag köpte ett gäng väldigt lågt skurna för 15 kronor styck eller så men det är de som blivit för tajta nu Jag gillar inte såna som går upp över magen. Har fortfarande lite vanliga trosor som funkar (lite fin spets i framkanten gör dem mjuka över magen ) så jag ska göra en genomgång och se om jag fixar biffen eller om det blir lite nödshopping. Nu är det ju inte magen som är problemet utan ljumskarna - dvs mina stabbiga lår

Blä, jag har fått hosta och lite ont i halsen. Synd om mig!

• Ma Lu

Hej hå! Jag har blivit sjuuuuuuk Antagligen samma bacill som A hade förra helgen för igår fick jag först lite och sen mer ont i halsen och under natten vakande jag med JÄTTEont i halsen och nu kan jag kanppt vare sig prata eller svälja. HAr nog inte haft sånt halsont som vuxen! Hoppas bara jag slipper febern för bebis skull... Annars blir det till att knapra alvedon

Härligt med ännu en lyckad natt Pess

Idis: har bf 30/6 men får förhoppningsvis bebis vid midsommar med planerad igångsättning Och hehe..."det första" var ju det här itne ritkigt för jag har terapishoppat lite under hela graviditeten Det mesta har vi dessutom ärvt så det är inte mycket vi behöver/får köpa nytt. Men BB-kläder kändes viktigt att det var nytt och nåt riktigt fiiiint Hoppas det går bra med bonustjejerna trots att M är borta. Vi har fortfarande varannan vecka (med förslag om att byta till tvåveckorsintervall) trots att killarna är 12 och 17. Det funkar fint. Men nästnästa helg skulle de varit här och maken borta och då har jag faktiskt avsagt mig uppdraget så de får vara hos sin mor. Det kändes lite för mycket med den här magen coh ensamt ansvar för mat och datorkrångel och sovtidsförhandling (alt hemtidsförhandling för den äldre)... Phu!

Malla: Vad mysigt det lät med er natt Slåss också så där små systrar?

Undrar om jag komemr göra en Maxie nu om jag får likadan hosta som maken fått som efterdyning till den här förkylningen?!

• Ma Lu

Bläää... FL bråkar och jag har förvärkar Har under de senaste/den senaste veckan haft stunder med molvärk/mensvärk och lite tätare sd. Idag är det som förgjort och magen blir en hård boll så fort bebis bökar eller så fort jag känner på den själv eller så fort jag bara gör något. Hade molvärk hela eftermiddagen men det har gett med sig. Sd fortsätter dock... Undrar om det har med förkylningen att göra? Lite allmänt risig, obekväm och så hosta med jämna mellanrum? Eller så är det psykologiskt för att jag letade fram numret till förlossningen pchj matade in det på mobilen...

Låter som standardshjoppning också i detta hushållet malla Apoteket och mataffären, minst tusen kronor fattigare och nöjd och glad över att få gå i egen takt Bra att du drog trots den ynkliga uppenbarelsen på soffan! det är faktistk självförvållat

• Ma Lu

Hehe, kondomer känns kanske som att ta i lite... Rolig han är!

Förvärkar nu är kanske inte så jättekonstigt iom att jag ju faktiskt räknas som omföderska och då kan de kännas av tidigare och dessutom har jag ju haft besvärliga sd sedan v.14-15... Iom att det är 33+5 idag och jag vet att h*n väger ca 2300 så är jag inte direkt orolig för att h*n ska tiita ut. Däremot är jag mer nojig för att sd ska bero på nåt knas med moderkakan eller infektion eller... Katastrofteorierna du vet

• Ma Lu

Mmm, jag är rätt hopplös på att oroa mig! Efter den här veckan med begravning och allt är det ju inte så jättekonstigt om jag får lite sd.

Ang preventivmedel så känns det inte som att vi nånsin kommer behöva nåt sånt iom att vi har både manlig och kvinnlig faktor... Å andra sidan fick vi ju till Elma med "bara" pergo trots det! Men först ska vi ju "framkalla" den här bebisen

• Ma Lu

Japp, min livmoder ska ställa upp i OS sen när vi fått ut bebis Den har inte bestämt sig för gren än men nåt som kombinerar styrka och uthållighet verkar vara grejen

Farao, hade skrivit ett inlägg och sedan hängde sig FL Morr!

Summa summarum av inlägget blev väl i korthet att jag plötsligt insåg - när jag sagt att jag inte längre hispar över sd egentlgien men att det vore onödigt att inte gå till fullgången tid - att det bara är ynka TRE VECKOR till 37+0 Kallelsen till SÖS skulle enligt doktorn komma "inom ett par veckor". Hoppas det...

• Ma Lu

Inspirerad av Kerpet kollade jag in Barnmorskorna på nätet och nu sitter jag här bittert och avundsjukt och morrar om att barn får barn Mamman kände jag bara vagt till utseendet men pappan hade jag när jag var gravid med Elma! Då hade de iaf inte barn och nu har de redan fått "en tvåa". Orättvist!!!

Hoppas det går bra för Kerpet idag För visst var det idag du skulle upp och prata med rådgivaren? Apropå lördagens tjafs och körkortet så tänkte jag faktistk redan tidigare i mitt stilla sinne på om inte körkortet kunde ha något med dagsläget... Lite iaf. De blir ju lätt stirriga karlarna när de inte har tillgång till sin penisförlängare (=bilen)!

Maxie: Nä, jag jobbar på att inte göra en Maxie Idag känns magen hittills bättre! Jag hade väl sovit för tungt och gott ett par nätter... inatt var det den gamla visan med nittiotvå uppvak (dock inget längre) så nu är vi tillbaka i normal rytm. Angående täta graviditeter så ska det inte vara någon fara rent kroppsligt så länge du inte tänker dig åtta gravidteter på raken Jag tror lite på det där att man itne blir gravid så länge kroppen inte är redo (dumt kanske) så jag tror faktistk det tyngsta är att det är jobbigt med en ettåring att springa efter och kånka på med stor mage Inte så praktiskt om man t.ex. får sd tidigt eller så... Men den dagen den sorgen kan jag också tycka

zynk: OS i krystvärkar...Näääää, vad tråkigt! Och starten vore vädligt knepig att tajma Tänkte mer på att dopa den lite och ha den att ställa upp i triathlon eller så

Svar på tråden Visparnas tråd # 7